Gå til innhold

Nødvendig med tidlig ultralyd?


Millie93

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om de som går på tidlig ultralyd, går der fordi de har en god grunn eller bare for å være på den sikre siden? Har dette med sykdom eller alder å gjøre?`Jeg er 21, og er usikker på om jeg skal bestille tidlig UL. Var på Første kontroll tidligere i uken og der fikk jeg ultralyd. Hun sa ikke noe om at noe kunne være galt, men det kunne hun vel kanskje ikke? Hun mente jeg var i uke 12 ca... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får min del så er det for bildene ;) Jeg har tidlige ul bilder av min to første barn, har bare blitt slik, at jeg ønsker å få bekreftelse på at det er noe inni der :)

 

Ikke noe med alder å gjøre. Var 20 med første, 23 med nr 2 og nå 27 med nr 3 :)

Med første blødde jeg en del, så da ble jeg fulgt opp, så det starta nok der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får tidlig ultralyd fordi jeg har opplevd plutselig fosterdød i uke 14 og uke 17. Har hatt en ultralyd da jeg var 8+0, og skal ha en til da jeg er 11 uker. Følges opp av lege og jordmor på sykehus. Følges også opp av fastlegen med jevnlig hcg blodprøve ut 1 semester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det for min egen skyld fordi jeg har hatt 3 SA sist jeg prøvde å bli gravid, i tillegg sliter jeg med angst generelt. Får også tidlig UL på sykehuset pga medisinbruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok tidli UL fordi det er mitt første barn og jeg var utrolig redd for at ting ikke var som det skulle. Jeg reiste og på ferie forrige lørdag og ville se at alt var ok før jeg dro bort fra helsenorge :-)

 

Man ser ikke mye i uke 10, men hjertet slo godt og jeg fikk roet meg ned før ferien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo se den lille på Ul hos fastlegen og det var bare positivitet! Kunne legen sagt noe om det var noe stort som var galt? Hun mente jeg var 1 uke mer enn hva jeg trodde. altså 12 uker istedenfor 11. Jeg er så usikker på om jeg skal gå på tidlig ul om det liksom ikke er "vits" om dere skjønner..!! ikke enkelt dette her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med førstemann så gikk jeg ikke før uke 20, men med nr 2 var jeg på UL tidlig pga blødninger, og fat ut at jeg var 3 uker lenger på vei enn hva legen mente. 

denne gangen skal jeg rett og slett fordi jeg er nysgjerrig, og fordi jeg er 34år, så er jeg nok litt mer nervøs for at noe er galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får tidlig UL pga tidligere MA'er. Er fælt å gå flere uker med dødt foster. Hadde UL nå i uke 8, skal igjen i uke 12. Det er veldig betryggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar! Jeg tror jeg dropper tidlig ultralyd og venter til uke 18 da det er ordinær :-) Men vil jo se den lille så mye som mulig! hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha tidlig ultralyd fordi jeg ønsker å se om det er noe liv etter 5 sa og 1 ma :-) vil være lettere å slappe av om jeg ser ett hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker tidlig ultralyd for å kunne se at alt står bra til. Samt at vi er usikre på hvor langt vi egentlig er på vei, er vel en uke fra eller til. Så nå er det kun en uke igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...