Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Jeg er en jente på 23 år og tror kanskje jeg har gjennomgått en spontanabort. Jeg har forsøkt å lese en del på nettet men føler ikke at jeg konkret kan utelukke eller bekrefte det. Beklager på forhånd for detaljert beskrivelse. Håper noen kan hjelpe.Jeg går på p-pillen, men for litt over en måned siden hadde jeg en liten pause fra pillen før jeg fikk ny resept. Jeg var i denne perioden uforsiktig og hadde sex med kjæresten før det hadde gått én uke med pillen igjen. Vil understreke at jeg ikke har hatt mistanke om graviditet forutenom litt rare humørsvingninger. På lørdag (02.08), etter en kveld med fest og alkohol dagen i forveien, begynte jeg å få smerter i nedre del av magen, utover dagen ble det verre og verre. Jeg tok i en tampong for sikkerhetsskyld, men syntes det var rart at jeg skulle få mensen når jeg var midt i et pillebrett. hele lørdagen kom krampene som tak med ca 15 - 30 minutters mellomrom, noen ganger så vonde at jeg holdt pusten mens de kom, dette selv om jeg hadde tatt både Paracet og Ibux. Jeg hadde også smerter i korsryggen som strålte litt nedover, noe jeg ikke har hatt siden før jeg begynte på p-pillen (begynte på pillen når jeg var 16 år). Jeg hadde nå begynt å blø, helt rødt blod (ikke så mye), dette syntes jeg var noe merkelig siden jeg alltid pleier å ha en dag med brunt blod, siden jeg begynte på p-pillen. Jeg våknet søndag morgen med vonde smerter, disse var nå kontinuerlig og ikke lenger i bølger. (Før jeg begynte på p-pillen slet jeg mye med sterke smerter under menstruasjon og tenkte dermed det ikke var nødvendig å kontakte lege.) selv om jeg tok Paracet vedvarte smertene og jeg var meget kvalm. Litt senere ut på morgenkvisten følte jeg et slags trykk nederst i magen, når jeg satt på toalettet kom det en stor klump ut, jeg fikk ikke sett denne så det er jo fult mulig det bare var koagulert blod. Dette etterfulgt av en del slim. slimet var gjennomsiktig, med mye rødt blod. Noen timer etter dette avtok smertene. Smertene kom tilbake de to neste dagene, denne gangen føltes det mer som normale mensensmerter (bortsett fra at jeg kun pleier å ha smerter de to første dagene). jeg har hatt brun spotting siden søndag kveld. Grunnen til at jeg er litt bekymret er at jeg ikke pleier å ha uregelmessige blødninger, jeg har heller ikke hatt så store problemer med menstruasjonssmerter siden jeg begynte på pillen. Burde jeg oppsøke lege? Kan dette ha vært en spontanabort? Anonymous poster hash: 76bc5...895
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Hei. Det du beskriver kan tyde på at du har opplevd en spontanabort. Så lenge du føler deg frisk, og ikke har smerter, feber, unormale blødninger etc. så har nok kroppen din klart å rydde opp selv. Dersom du føler deg syk, eller opplever unormale blødninger, har smerter eller annet så er det lurt å oppsøke lege. Da tar de ofte en ultralydundersøkelse for å finne ut om det kan være gjenværende svangerskapsrester som ikke har kommet ut, og det kan da være nødvendig med en utskrapning. Håper det går bra med deg ellers også, en sånn hendelse kan være ganske tung og vanskelig. Snakk med de rundt deg. Jeg må også understreke at jeg ikke er lege, og at jeg ikke kan si med sikkerhet at du faktisk har gjennomgått en spontanabort, men etter de symptomer du har beskrevet er det en stor mulighet for at det er nettopp det som har skjedd. Masse lykke til videre. Vennlig hilsen sykepleier Anonymous poster hash: 96d0c...16c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå