Gå til innhold

Leilighet eller hus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva trives du best med?

Anonymous poster hash: 04ce9...fcd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hus!

Liker å ha mitt. Min hage, min terrasse. Ingen naboer vegg i vegg. Ingen jeg må dele med. God plass :)

Skrevet

Helt klart hus. Savner ikke leiligheten vi hadde før overhodet. Vårt hus og bare vårt, stille og deilig med god plass og hage. Det er ingen hensynsløse fyllik-naboer i underetasjen, ingen som setter søppel ut i gangen, ingen som spiller musikk på natten. Herlig :)

Skrevet

HUS!!

Anonymous poster hash: 51981...987
Skrevet

Men er det ikke mye ansvar, å jobb med et hus? Tenker spesielt på gammelt hus.

Anonymous poster hash: 04ce9...fcd
Skrevet

Angrer egentlig bitte litt på (rekke)hus. Mye jobb og utgifter med vedlikehold. Alltid noe som må gjøres. Mye jobb med hage selv om den er liten. Sneglefaenskapen! Mer usosialt er det også.

Har alltid bodd i leilighet i blokk eller bygård før dette, dvs. over 35 år, og aldri hatt store problemer med naboene.

Anonymous poster hash: 5b241...159

Skrevet

Jeg savner leiligheten min...

Anonymous poster hash: fb050...ed7

Skrevet

Hus! Kanskje mest fordi jeg har blitt helt totalt hage-gal, og angrer litt på at vi ikke kjøpte noe med større hage ;) Men å endelig komme i orden i et hus med svær garasje, stor bod, vaskerom, stort bad, og boltreplass i stue og på platting - luksus etter å ha bodd i _liten_ leilighet!

Skrevet

Hus! Hadde leilighet midt i Oslo sentrum før. Var greit når jeg var ung og barnløs, med familie elsker jeg mitt store hus med tilhørende hage. Kunne ikke tenkt meg å bo i leilighet nå.

Skrevet

Stor og romslig leilighet :) vi har 85 kvm fireroms, og en stor og privat balkong. Slipper snømåking, gressklipping og å male yttervegger. Har alt på ett plan!

Det eneste kjipe er at naboene av og til er litt høylytte...

Anonymous poster hash: 3658f...d68

Gjest vinterbrud
Skrevet

Nå bor vi i leilighet og jeg er kjempefornøyd med det.Her er alt på en flate og vi har en stor veranda å sitte på.

Men selvfølgelig kunne jeg tenkt meg rekkehus,særlig når naboen har på film med høyt volum eller annen støy.

Skrevet

har hus, ønsker leilighet. er så mye jobb og kostnad med hus.

Anonymous poster hash: 7189c...4ac

Skrevet

Hadde leilighet, kjøpte hus (i borettslag), kunne egentlig godt heller tenkt meg en romslig leilighet igjen med stor balkong. Blir nok til at jeg selger huset etter hvert og kjøper leilighet igjen.

Anonymous poster hash: 73dec...ca8
Skrevet

Hus rett utenfor byggefelt. Ingen tett på men allikevel sykkelavstand til ungas venner. Sånn vedlikeholdsmessig hadde jeg nok valgt rekkehus i borettslag. Da er det borettslaget som har "ansvaret" utvendig så da slipper en å passe på når det skal males - selv om man kanskje må male sin del får man beskjed om at det skal males og utlevert maling. Iallfall der vi bodde før.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med at vi byttet ut leiligheten med hus. Først og fremst fordi vi bodde i blokk og det var så mye styr med ungene. Måtte liksom pakke sekk og være med dem ut da de var små. Med hus har vi mye større frihet og de kan løpe ut og inn. Liker hagearbeidet også, men kunne nok tenkt meg å slippe en del av vedlikeholdet. 

Skrevet

Jeg trives best i leilighet. Muligens rekkehus når barna blir større, men for min del trenger vi ikkebå flytte.

Snømåking, gressklipping, generelt vedlikehold osv er noe jeg ikke akkurat elsker. Hadde vært fint med egen hage, men alt i alt veldig deilig med leilighet.

Anonymous poster hash: 772f9...4d1

Skrevet

Hus. Jeg trenger plass både ute og inne for å trives. Jeg liker å slippe å ta hensyn til naboer med tanke på støy, så her kan vi klippe plenen når det passer oss. En del arbeid er det selvsagt å holde vedlike, vi leier folk til mye. Gjør bare det vi har lyst til selv. Klippe plen og måke har vi gode hjelpemidler til. Svigerfar tar alltd vårt tun når han måker og ofte vår plen også. Med traktor med brøyteskjær og traktorklipper er de ingen tung jobb. Ugress blir sprøytet, men det er en del arbeid igjensom innebærer mye spyling, både hus, terrasser, møbler og belegningsstein, for ikke å snakke om alle vinduene som skal vaskes. I tillegg kommer å fylle på bark og stelle litt med planter, men det er minimalt, har duk og bark og planter som klarer seg selv stort sett. Klippe hekk tar en time en gang i året. Vi trives med å pussle hjemme/ute, men dessverre har ikke mannen så mye tid til det fordi han jobber mye.

Skrevet

Jeg har bodd både i leilighet og hus. Stortrives i leilighet da vi ikke har fått barn enda, men da ungene kom til verden syns vi det er bedre med eget hus og en stor hage som man skal boltre seg på. Den dagen begge ungene er stor nok og flytter hjem i fra, og vi er alene med dette store huset, kommer vi til å selge det og bytter det ut med en leilighet med heis ;)

Anonymous poster hash: 16e08...bfd

Skrevet

Hus :-D stor hage, stor garasje og ingen som tramper over deg. Eller som må taes hensyn til under.

Vi har gammelt hus , ja det er mye å gjøre og en har alltid noe å henge fingrene i. Men det er jo så herlig å bruke tid og penger på sitt eget , spesielt når det blir så bra .

Anonymous poster hash: c515d...fd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...