Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Babyen er 6 mnd, og må alltid ammes i søvn. Han tar ikke smokk! Trenger tips! Anonymous poster hash: 39bda...6bb
Rose04 Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Vil du slutte med det da? Er jo så praktisk å kunne bestemme akkurat når baby skal sove istedenfor å bruke tid på legging. Ammet førstemann i søvn til han var 1,5 år. Da sluttet jeg å amme så da sovnet han selv. Prøvde med andremann også, men han ville ikke, så da måtte jeg bære i søvn isteden :-/ Nei, amme i søvn er jo bare gull. Ville beholdt det sålenge det går!!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Vil du slutte med det da? Er jo så praktisk å kunne bestemme akkurat når baby skal sove istedenfor å bruke tid på legging. Ammet førstemann i søvn til han var 1,5 år. Da sluttet jeg å amme så da sovnet han selv. Prøvde med andremann også, men han ville ikke, så da måtte jeg bære i søvn isteden :-/ Nei, amme i søvn er jo bare gull. Ville beholdt det sålenge det går!! hmm, ville du? Det som er problemet med det er at han våkner så ofte for pupp, så det å finne roen selv føler jeg begynner å bli viktig her.. Anonymous poster hash: 39bda...6bb
Vilruge Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Vi er inne i sluttprosessen nå. Har ammet i søvn, og samsovet til nå-straks 7 mnd. Har hatt helt faste kveldsrutiner en god stund. Grøt, stell på badet, kveldssang når pysjen på. I seng, to små sanger i senga, "god natt og sov godt". Ikke snakket mer med baby etter dette, men vært tilgjengelig som smokk og flaske da vi har samsovet fra fødsel. Vært bevisst på å snu ryggen til henne så mye som mulig i løpet av natten. Likevel har hun vært mye påkoblet i løpet av natta i perioder. I går startet prosjekt 'sove i egen seng'. Fulgte de vanlige rutinene, men ammet sittende, og la henne i senga si mens hun enda var våken. Mannen overtok. Lille protesterte i 45 min på nye rutiner. Mannen var der hele tiden og tilbød også vann og mm på flaske (ble kontant aavvist). Hun sovnet så, og sov i 4 timer :-)!! Jeg ammet henne, og la henne tilbake, sov nye 3 timer. Ammet igjen og våknet etter ca 2,5 timer. Da var kl 06.15, og jeg lot henne komme over i senga hvor vi ble i en time til. i kveld sovnet hun i løpet av 3 min!! Våkna 3 ganger i løpet av de to første timene da, men mannen fikk roa raskt. Sovet to timer uten å våkne nå. Hun har to bamser/koseklut som hun også har hatt i dobbelsenga, og er vant til å sove med med. Spent på resten av natta!! Jeg startet en gruppe for oss som skal lære babyene nye vaner på forum +. Ingen andre medlemmer, så jeg bruker den som logg :-). Om du er forum +-medlem er det bare å joine! (Ikke ment som kjøpepress om du ikke er det. Ikke brukt det nok til at jeg kan si jeg går god for /anbefaler det...)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 Vi holder på nå vi også, mini er 10 måneder. Eller, vi har ikke ammet i søvn på en stund, hun har sovnet i egen seng frem til jeg legger meg. Vi har bare ett soverom så hun våkner i det jeg kommer og da er det bare pupp som gjelder, så vi har samsovet. (Altså hun sover i egen seng fra 7-11 ca). Nå er jeg dritlei, barnehagestart er rundt hjørnet, mini sover så urolig at det er mer slitsomt enn kos lengre og både jeg og mannen savner å ligge inntil hverandre. Forventer oppvåkning om en liten stund og sitter klar med vannflasken.. Anonymous poster hash: f39da...5ac
Rose04 Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Vil du slutte med det da? Er jo så praktisk å kunne bestemme akkurat når baby skal sove istedenfor å bruke tid på legging. Ammet førstemann i søvn til han var 1,5 år. Da sluttet jeg å amme så da sovnet han selv. Prøvde med andremann også, men han ville ikke, så da måtte jeg bære i søvn isteden :-/ Nei, amme i søvn er jo bare gull. Ville beholdt det sålenge det går!! hmm, ville du? Det som er problemet med det er at han våkner så ofte for pupp, så det å finne roen selv føler jeg begynner å bli viktig her.. Anonymous poster hash: 39bda...6bb Ja, jeg gjorde som sagt det med førstemann. Ammet han i søvn hver kveld til han var 1,5 år. Men da våknet han ikke flere ganger på natta da, bare en gang i 6-tiden, men da ammet jeg igjen også sov vi til 8-9- Barn er jo så forskjellig, så er ikke sikkert det funker for dere. Trodde du bare måtte amme han i søvn på kvelden også sov han hele natta... Men hvis han våkner ofte så må du kanskje finne en annen løsning. Med andremann kunne jeg ikke gjøre det for han våknet oftere og oftere hele natta, så da han var 1 år, så måtte mannen ta han da han våknet og bære han til han sovnet slik at han skjønte at han ikke fikk pupp. Han skjønte det raskt og sluttet å våkne om natta. Men da var han jo 1 år. Annet med en på 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå