Gå til innhold

Må jeg jobbe mellom permisjonene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg har termin 14 mars ca, og egentlig skal i jobb 14 november? Kan jeg forlenge min egen permisjon på et vis når vi valgte 100 prosent lønn? Var vikar under forrige svskap nemlig og hvem vil vel ha en meget gravid arbeidstaker tilbake i jobb? Grøss. Pappa her skal etter plan ha perm fra november-februar, og da må jo min perm starte igjen.. Men jeg må jo jobbe imellom for å opparbeide lønn?

Anonymous poster hash: b849e...a03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yngste er 4 mnd..

Skrevet

Du må jobbe for å få penger ja.. logisk nok.

Anonymous poster hash: 113b6...85e
Skrevet

Du må ha opptjening i 6 av de siste 10 månedene før fødsel. Det tilsier at du rekker dette akkurat omtrent. Du kan jo starte den nye permen litt før også, for å være sikker, det står du helt fritt til.

Skrevet

Hvis jeg har termin 14 mars ca, og egentlig skal i jobb 14 november? Kan jeg forlenge min egen permisjon på et vis når vi valgte 100 prosent lønn? Var vikar under forrige svskap nemlig og hvem vil vel ha en meget gravid arbeidstaker tilbake i jobb? Grøss. Pappa her skal etter plan ha perm fra november-februar, og da må jo min perm starte igjen.. Men jeg må jo jobbe imellom for å opparbeide lønn?

Du kan forlenge permisjonen med å legge inn ferie men da får du ikke betalt de ukene, også kan du søke gradert uttak og jobbe litt i permisjonen :)

Skrevet

Foreldrepenger er inntekt, så om du jobber 14. nov til neste perm får du full opptjening av foreldrepenger for neste barn også. Evt kan du ha ulønnet permisjon. Vet ikke helt hvordan det blir med foreldrepengene da...

Gratulerer, forresten!☺

Gjest Gullebolle
Skrevet

Sykemelding gir full opptjeningsrett, man får også foreldrepenger av dagpenger

Skrevet

Du må jobbe fra november frem til neste perm for å ha rett på fullt med foreldrepenger. om du tar ulønnet permisjon fra november og frem til permisjon så blir dette mnd uten lønn/opptjening og dermed får du mindre i permpenger. Permisjons penger er "lønn" så dermed er disse merdregnet i hva du får i permisjonspenger.

Om du nå ikke har jobb å gå tilbake til når du er ferdig i permisjon så må du søke om dagpenger, dette gir også retten til permisjons penger eller sykemelding.

Skrevet

Så jeg kan søke dagpenger siden jeg ikke har fast jobb og gå til ved endt perm? :- ) Satser på at helsa holder denne gangen og. Jobbet 100% til uke 34 med Lillemor, deretter 50% i tre uker. Har jobbet på sykehjem, ikke en optimal løsning

Skrevet

Du trenger bare å jobbe 6 av 10 måneder før neste permisjon begynner, og du kan om du ønsker starte neste permisjon tidligere enn 3 uker før fødsel. Du bør rekke det helt greit.

Men om du ikke har jobb å gå tilbake til så søker du dagpenger, både foreldrepengene du har nå og dagpengene du får etter endt permisjon er grunnlag for nye foreldrepenger. Om du skulle bli sykemeldt i slutten av svangerskapet gjelder sykepengene også som grunnlag selv om du ikke har noen jobb.

Anonymous poster hash: cdb9d...20c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...