Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 9 åringen min liker lite pålegg. Kun: Nugatti Bringebærsyltetøy Blåbærsyltetøy Ikke: Brunost Kvitost Smøreost Ingen typer leverpostei salami Trønderfår Prim Servelat Kokt egg Kaviar Makrell Kokt skinke Hva anna kunne jeg tilby henne på skiva? -Hun hadde sikkert likt sjokade osv men..... DET går jo ikke. Anonymous poster hash: f0767...32e
hysterika Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Kanskje du må gi henne noe annet enn brød? Salat? Bønner? Risotto?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Hva med salater, altså rekesalat, italiensk salat, kyllingsalat?<br />Fiskepudding.<br />Fiskekaker.<br />Karbonade.<br />Picnik skinke.<br />Svolværpostei.<br /> Anonymous poster hash: c0940...f7c
Iiiiik Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Jeg ville tenkt at når ungen bare liker søtt pålegg, da er det på tide å øve seg på å like andre ting. Hun er jo stor og det er lite sjarmerende med barn som griner på nesa av "alt". Hva gjør hun på besøk hos andre? Liker hun ingenting der heller? Hva med bare smør og agurkskiver? Jeg har et barn som ikke liker poteter og han fikk beskjed om at når han ble sju, måtte han begynne å øve seg. En liten bit til å begynne med, det var sutring og klaging, men han måtte spise en bit hver gang det ble servert poteter her hjemme. Nå er han 10 og liker det faktisk. Poenget er - noen ting må man bare øve seg til å like smaken på.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 Salater liker hun ikke, som italiensk, røbet, potetsalat osv. Smør spiser hun ikke. Svolverpostei, rogn, søst, gomme, agurk, paprika. Nix. Når hun er med hjem til andre er det ikke store problemene, de fleste har syltetøy. Eller nugatti. Ellers takker hun høffelig nei. Anonymous poster hash: f0767...32e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Flere med gode pålegstips sånn tidligpåmorran?? Anonymous poster hash: f0767...32e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Spiser hun ostesmørbrød da? Altså varmt? Hva med å prøve å øve inn ost og kjøttpålegg på den måten, og så innføre dette kaldt gradvis deretter? Eller hva med havregrøt i stedet for brødskiver? Anonymous poster hash: 79d47...18c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Nix, ingen ost her nei. Liker ikke hverken kald eller varm ost. Nåvel, kanskje det ikke er så nøye, det blir vel folk av henne også Anonymous poster hash: f0767...32e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Hadde latt være å ha søtt pålegg i hus. Anonymous poster hash: 9659b...1ef
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Så slutt og kjøp syltetøy og nugatti da? Det er jo du som bestemmer hva som finnes av pålegg i huset. Da må hun velge noe annet, eller spise tørre skiver med smør. Anonymous poster hash: 22303...fb8
Hilde35 Skrevet 8. august 2014 #11 Skrevet 8. august 2014 Hva med å prøve frukt på brødskiva? Feks banan eller jordbær. :-)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 Nix, ingen ost her nei. Liker ikke hverken kald eller varm ost. Nåvel, kanskje det ikke er så nøye, det blir vel folk av henne også Anonymous poster hash: f0767...32e Det er faktisk litt nøye jo. Hun kommer til å få ødelagte tenner, ikke få i seg nok næring osv, men ikke minst er det sosiale aspektet med her. Hva skal hun gjøre når hun etterhvert skal på besøk, klassetur, overnatting osv og ikke kan spise noe? Og tror du hun blir invitert flere ganger? Det er ikke frekt ment for jeg har en sånn sønn selv, men det må jobbes med før barnet blir en særing. Anonymous poster hash: b7613...dc5
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #13 Skrevet 8. august 2014 Mine hadde måttet spuse skive uten pålegg med den lista, nugatti og syltetøy er godteri og ikke mat. Hva med eple i skiver, aavocado el.l.? Anonymous poster hash: 2f407...1ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå