Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Har vært ufrivillig barnløs i flere år nå. Har pcos og slitt med sterk overvekt (bmi på 42) Til slutt tok jeg slankeoperasjon for å få bukt med Pcos´n og for å kunne bli gravid. Nå har jeg gått ned 25kg og cystene på eggstokkene er borte, jeg har også fått tilbake mensen. Det begynner altså å normalisere seg der nede. Igår tok jeg kontrastveske igjennom egglederene. Også viser det seg at venstre eggleder tett!! :,( Seriøst liksom!? Er det noe som IKKE er galt med meg her eller!? Endelig fått "kvitta" meg med pcos´n- også kommer dette som et slag i trynet.. Så gynekologen min sendte henvisning til sykehuset for grundigere undersøkelse av egglederene ol, som skal gjøres i narkose. Ventetiden på dette er mellom 3-6mnd på St.Olavs. Jeg begynner serriøst å grine! Og dersom de ikke får til å "fikse" egglederen, så må det jo bli prøverør da Var jo ikke sånn det skulle bli :,( Noe i samme situasjon? Anonymous poster hash: 0de6d...bec
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Du kan jo bli gravid selv om du bare har en fungerende eggleder Anonymous poster hash: 308e5...f3e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Tydeligvis ikke ifølge gynekologen min Han mente det kom til ta evig lang tid om det i det heletatt skjedde :,( Hi Anonymous poster hash: 0de6d...bec
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Vær positiv man trenger vel kun ett egg? Anonymous poster hash: c9531...849
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 Tydeligvis ikke ifølge gynekologen min Han mente det kom til ta evig lang tid om det i det heletatt skjedde :,( Hi Anonymous poster hash: 0de6d...bec Pussig ting å si, for det er faktisk mange som blir gravide bare med en fungerende eggstokk. Det er jo flott at de vil undersøke det nærmere og ev. gjøre noe med det. Men i mellomtida synes jeg du skal tenke positivt, for det er fullt mulig å bli gravid på naturmetoden bare med en eggstokk. Anonymous poster hash: 308e5...f3e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #6 Skrevet 6. august 2014 Jeg har ikke mer enn en eggstokkreft og -leder, jeg, og har blitt gravid så lett som bare det! Lykke til! Anonymous poster hash: 5a09c...ef7
Miamimom Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Min søster har bare en eggstokk og blir gravid bare en mann ser på henne ;-) Kjenner forsåvidt flere med en eggstokk som ikke har problemer med å bli gravide. Så det behøver ikke være håpløst :-)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #8 Skrevet 6. august 2014 Er vel bare å prøve parallelt med at du undersøkes? Anonymous poster hash: f3313...f9e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #9 Skrevet 6. august 2014 Tantes mi har bare en eggleder og ble gravid på første forsøk begge gangene. Anonymous poster hash: c8d34...e3c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #10 Skrevet 6. august 2014 Venninna mi har bare en eggstokk og var veldig bekymret, men det var et par forsøk også var hun gravid :-) Lykke til, håper det ordner seg for deg! Anonymous poster hash: 493ef...648
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #11 Skrevet 6. august 2014 Merkelig uttalelse fra gyn! Vet om flere med en som har blitt gravid raskt! JmMine eggledere er fullstendig ødelagte (mos) og jeg skal ha ivf nå. Med stooor sjanse for å lykkes ifølge både gyn., lege og sykehus :-) Anonymous poster hash: b02d2...827
Iiiiik Skrevet 6. august 2014 #12 Skrevet 6. august 2014 Skjønner at du er lei deg og skjønner at du mister motet. Å ønske seg barn er altoppslukende og ikke nødvendigvis så styrt av rasjonalitet. Men som de andre her sier - man kan fint bli gravid selv om den ene egglederern er tett. Du får tenke at dere uansett kan peise på mens du venter på utredning. I verste fall blir du ikke gravid, men det er jo mange andre også som må jobbe litt for en fulltreffer.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #13 Skrevet 6. august 2014 Drit i gynekologen din. Jeg hadde røntgen av egglederne i begynnelsen av mars, viste seg at den ene var tett. Ble gravid samme måned da min gynekolog som hadde henvist meg sa det var større sjanse den måneden man hadde hatt røntgen. Så kjør på og prøv mens du venter på videre utredning, så kan du mest sannsynlig avbestille den videre utlendinga! Jeg har også polycystiske ovarier (enda jeg har en BMI på bare 21), og fikk ikke eggløsninger. Gikk derfor på dobbel pergo den måneden det klaffe (samme måned som røntgen som sagt). Det at du har eggløsning på egen hånd nå er jo et stort pluss. I teorien kan du bare bli gravid annenhver måned, men du vet jo aldri fra hvilken eggstokk eggløsningen skjer, så prøv hver måned lykke til! Anonymous poster hash: 62815...538
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #14 Skrevet 6. august 2014 Og jeg sto også i kø til prøverør da jeg ble gravid. Og var like motløs som deg. Jeg hadde blitt utredet over ett år,og gått på tre runder pergotime (første runden ga ikke eggløsning, da holdt jeg på å knekke sammen da, veide 56 kilo også fikk jeg ikke eggløsning av pergo en gang, var driiitlei meg). Ikke gi opp håpet! Nå har i alle fall jeg ei frisk og fin jente i magen min <3 Hjalp at mannen hadde svært god sædkvalitet da. Har din sjekket seg? Kjør på, én eggleder holdt i massevis for meg uten egne eggløsninger Anonymous poster hash: 62815...538
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #15 Skrevet 6. august 2014 Da har du god tid til å gå ned enda litt til og prøve på naturmetoden mens du venter. Mange som er blitt gravid med bare en eggleder. Regner med du er ganske overvektig enda ut fra tallene i hi og da har du bedre sjanser jo mer du går ned. Anonymous poster hash: 2fb8d...a22
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #16 Skrevet 6. august 2014 Jeg veier 83kg nå. Har en bmi på 33. Skal såklart fortsette å gå ned Mangler 24kg til jeg har nådd målet mitt. Tusen takk for alle svarene jeg har fått! Ble litt mere optimistisk. Har også funnet ut at A-hus (ski) kun har 6ukers ventetid imotsettning til st.olavs som har 3-6mnd(!) Så fikk Medicus til å sende henvisningen min til dem. Gjør meg ingenting å reise dit, når det er så mye kortere ventetid. Imellomtiden skal vi selvfølgelig stå på! Begynner på metformin på mandagen også. Håper det kan gi meg eggløsning. Samboeren har normale sædprøver (heldigvis!) hi Anonymous poster hash: 0de6d...bec
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #17 Skrevet 6. august 2014 Vet om flere som kun har en fungerende eggleder og som har både 2 pg 3 barn. Merkelig at legen å si at du ikke kan bli gravid når du har 1 eggleder som fungerer. Anonymous poster hash: e1061...490
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #18 Skrevet 20. august 2014 Tusen takk for alle svar<3 Åhh, håper virkelig vi kan bli gravide selv. Har nå en bmi på 32. Og den går stadig nedover. Har også begynt på metformin- så håper det kan gi meg eggløsning. Pluss at vi har bestemt oss for å virkelig prøve. Altså ha sex annenhver dag i månedene frammover. Håper så veldig at den åpne egglederen min kan gi oss et barn snart! <3 hi Anonymous poster hash: 0de6d...bec
☆☆☆ Skrevet 20. august 2014 #19 Skrevet 20. august 2014 Har ikkje erfaring med akkurat dei tinga du slit med, men det er "svært usannsynlig" at vi skal kunne få barn utan hjelp. Like fult er vi tobarnsforeldre, vi har eitt barn ved hjelp av ICSI og eitt heimelaga vi fekk 20 mnd etter prøverørsbarnet. Vi er godt nøgde med begge måtane å få barn på, dei har begge ti fingrar og ti tær Skjønar godt at du er lei deg, men du har framleis gode moglegheiter etter kva eg forstår. Lukke til
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #20 Skrevet 20. august 2014 Her i huset er det skikkelige utfordringer, men etter 3 runder ivf uten resultat kom det to "hjemmelaga" på et år:-) Never say never! Anonymous poster hash: 81bed...cea
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #21 Skrevet 20. august 2014 En jeg kjenner hadde to tette eggledere. De ble det drillet hull i. Så mistet hun den ene egglederen, og har etter det fått flere barn. Dette kommer til å gå så bra Hi 😃 Masse lykke til Anonymous poster hash: 6c582...e91
mizza med nr.2 på vei Skrevet 20. august 2014 #22 Skrevet 20. august 2014 Jeg har bare en eggstokk og venter nå barn nr.2. Det finnes håp!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #23 Skrevet 20. august 2014 Men har du operert bort den ene, eller er det tett? Føler at de som har operert den tette bort, blir fortere gravid, for da tar den andre helt over. Eller tar jeg feil? Hvor lang tid har du brukt på å bli gravid forresten? Hi Anonymous poster hash: 0de6d...bec
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. august 2014 #24 Skrevet 20. august 2014 Jeg har vært gravid 6 ganger med bare 1 eggleder, så kjør på
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #25 Skrevet 20. august 2014 Men er den ene operert vekk? Eller er den tett? Hi Anonymous poster hash: 0de6d...bec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå