Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Trodde ikke at jeg skulle være den som kom til og skrive noe som dette!!

Jeg har 2 barn, jente på 5 og gutt på 2.

Selv har jeg fått en kronisk sykdom som gjør at jeg mest sannsynlig gjør meg ufør med tiden.

Jeg er så sliten, ungene er helt umulige, hun eldste er veldig sta og egen.

Klarer ikke og få kontroll over henne, hun hører ikke etter når vi snakker til henne, skriker og roper hele tiden, banner, stygg i munnen hele tiden.

Minstemann begynner og ta etter henne.

Legging er et rent helvete då hun bare kommer inn i stua hele tiden, får aldri slappet av en kveld. Minstemann har starter og legge seg litt fint nå.

Jeg er for det meste alene på kveldene da mannen jobber mye på kvelden.

Jeg begynner ofte og gråte på kveldene for jeg er så lei..

Vet ikke hvordan jeg skal beskrive dette, men burde så absolutt hatt en av desse nannyene på besøk.

Noen råd til og få oppdragelse på ungene, føler jeg har prøvd det meste med jenten, men ingenting virker...

Dette var et syte innlegg, men nå blei jeg så lei at jeg bare måtte søke etter noen råd!

Takk til den som svarer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ikke godt å ha det sånn. Har selv ei jente på snart 7 år som til tider er rett og slett ufyselig. Hun svarer frekt, er sta og ofte sint. Men jeg har gått på ett foreldreveiledningskurs som har hjulpet litt. Det fikk meg til å endre hvordan jeg tenker ifht vanskelige situasjoner. Ofte "låser" man seg til ett handlingsmønster. Jeg klarer ikke å følge dette hver gang men det har funket. Gå inn på kommunen din sine nettsider og søk opp foreldreveiledningskurs eller icdp tror jeg det var. Lykke til! :)

Skrevet

jeg vet godt hvordan det er. sønnen min er nå 10 år, og han har vært en håndfull siden han var liten.

etterhvert som han ble større ble han fysisk utagerende også, og jeg ble til slutt redd for lillesøster (8 år) sikkerhet.

vi fikk pmto veilednig via barnevernet i kommunen, det er hjelper. ting er ikke på plass enda, men vi er på riktig vei. (pmto er en veilednigsmodell som er meget effektiv og enkel, men det er en jobb)

jeg hadde bedt om hjelp nå hadde jeg vært deg, jeg er angrer kun på at jeg ikke ba om hjelp tidligere. 

og du syter ikke, for det du opplever er vannvittig tøft, og har man ikke opplevd det så vet man ikke hva an snakker om.

jeg fikk stadig råd og tips fra her og der, og jeg bare jattet med, fordi de som ikke hadde opplevd han i "full faen" skjønte hva jeg snakket om... er forskjell på trass og t barn man ikke klarer å stagge...

Lykke til hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...