Gå til innhold

Spiser dere brød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minst mulig. Men jeg syns brød er veldig godt. Minuset er at om jeg spiser brød, også grove typer, blir jeg fort sulten og har hele tiden lyst på noe søtt. Det er heller ikke bra for pondusen min som er omfangsrik nok fra før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utfordring: skriv de 15 ingrediensene i brød uten å Google de :)

Anonymous poster hash: 03c0a...ae9

Skrevet

Brød er ikke sunt. Google hvordan de lager brød.

Anbefaler boken http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8202421888 og lignende.

Ingen tåler korn, ikke en gang dyr!! Anonymous poster hash: 03c0a...ae9

Familien min tåler det, så ikke kom her å si noe annet :P Man kan heller si at enkelte ikke gjør det. Det samme gjelder alt slags mat og drikker det.Anonymous poster hash: efff2...e17
Les litt om emnet. Korn vil spre seg med vinden, er derfor giftig og ødelegger tarmen til både folk og dyr. Eplefrø derimot vil spre seg via avføring og gjør seg lekkert og saftig utenpå, kort fortalt.

Husk at det er 14 ingredienser til i kjøpebrød annet enn mel da folkens, så brød er IKKE bra. Anonymous poster hash: 03c0a...ae9

Nå tuller du virkelig!? Hvis man skal tenke slik som deg, så kan man like greit sulte ihjel og ikke spise noka. For da er jo alt giftig i denne verden!? Får jeg lov å spørre deg hva du og dine familie spiser til vanlig?

Når det gjelder brød, så baker jeg selv så det så. Men det gjør meg ingenting om til nød må spise kjøpebrød. Anonymous poster hash: efff2...e17

Det du sier er at hvis man ikke kan spise brød så spiser man ingenting?

Da er du temmelig ignorant.

Jeg er utdannet innen for emnet og har lest meg opp på hva vi spiser, i motsetning til dere. Ganske smart å vite hva man spiser altså ;)

Kjøper du ferdig guacamole? Den inneholder 1.5% avokado.

Pistasjeis? Farget av spinat og tilsatt aroma.

Nei alt er ikke farlig, men jeg vil gjerne være frisk og sunn, så jeg spiser naturlig mat i sin naturlige form :)Anonymous poster hash: 03c0a...ae9

Jeg spissformulerte litt mtp det du skrev lenger opp om at korn sprer seg med vinden, og er derfor giftig. Alt i verden er jo påvirket mer eller mindre av vinden ( les: luft) så jeg skjønner ikke poenget ditt. Da kan man med andre ord ikke spise noka. Og du skriver videre at du spiser naturlig mat i sin naturlig form, jaha, hva kan det være uten å bli påvirket av lufta? Jeg undrer virkelig. For min del så spiser jeg alt med måte, både fabrikat og ikke fabrikat varer og er frisk og rask for det.

Anonymous poster hash: efff2...e17

Skrevet

Nei, spiser ikke brød lenger. Jeg syns det er kjempegodt, men resten av kroppen min er ikke helt enig med hodet om det :P

Skrevet

Jeg spiser brød hver dag. Kjøpebrød, til og med! Det at mat inneholder tilsetningsstoffer er i seg selv ikke farlig. Da må man heller vise til hvilke tilsetningsstoffer som er skadelige og unngå disse.

Vi har vel aldri vært så friske og levd så lenge som nå. Vi har vel heller aldri spist så variert. Samtidig har vi vel aldri vært så bekymra for det vi putter i oss.

Jeg er av de heldige som ikke har noen matintoleranser, så magen min takler helt fint et par brødmåltider i løpet av en dag. Heldigvis, for jeg er veldig glad i skiva mi.

Skrevet

Utfordring: skriv de 15 ingrediensene i brød uten å Google de :)

Div meltyper og korn

emulgator

surhetsregulerende midler

sukker

margarin

vegitabilsk olje

ekstra gluten (feks hvete) 

salt

fargestoff

aroma

Dette er bare getting da :)

Anonymous poster hash: 8c5c9...854

Skrevet

Brød er ikke sunt. Google hvordan de lager brød.

Anbefaler boken http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8202421888 og lignende.

Ingen tåler korn, ikke en gang dyr!!

Familien min tåler det, så ikke kom her å si noe annet :P Man kan heller si at enkelte ikke gjør det. Det samme gjelder alt slags mat og drikker det.

Les litt om emnet. Korn vil spre seg med vinden, er derfor giftig og ødelegger tarmen til både folk og dyr. Eplefrø derimot vil spre seg via avføring og gjør seg lekkert og saftig utenpå, kort fortalt.

Husk at det er 14 ingredienser til i kjøpebrød annet enn mel da folkens, så brød er IKKE bra.

Men herregud da, det er fullt mulig å lage brød selv.

Anonymous poster hash: 2ca1a...c6e

Skrevet

Jeg spiser brød hver dag. Kjøpebrød, til og med! Det at mat inneholder tilsetningsstoffer er i seg selv ikke farlig. Da må man heller vise til hvilke tilsetningsstoffer som er skadelige og unngå disse.

Vi har vel aldri vært så friske og levd så lenge som nå. Vi har vel heller aldri spist så variert. Samtidig har vi vel aldri vært så bekymra for det vi putter i oss.

Jeg er av de heldige som ikke har noen matintoleranser, så magen min takler helt fint et par brødmåltider i løpet av en dag. Heldigvis, for jeg er veldig glad i skiva mi.

50 % av det norske folk er overvektige og har masse livsstilssykdommer og du påstår at vi er friskere nå?!! Vi lever lenger på leger og medisiner, vi er ikke friskere nei. Les litt om temaet før du svarer!!

Skrevet

Brød er nammenam!

*Bake, bake!

Anonymous poster hash: 76a35...e29

Skrevet (endret)

OK, da leste jeg litt om den norske folkehelsa, og fant dette, som jeg synes sier noe interessant.

Selv om helsetilstanden i vår del av verden har bedret seg betraktelig de senere tiårene vurdert ut ifra dødelighetstall og middellevetid, har befolkningens tilfredshet med egen helse blitt redusert. Forekomsten av symptomer og ubehag øker, og folk føler seg oftere syke.

Amerikaneren Arthur J. Barsky har betegnet dette som et helseparadoks, og han har flere forklaringer på fenomenet. For det første har medisinske fremskritt og bedrede levekår ført til at flere lever lenger med sine sykdommer og derved får flere kroniske plager. Dernest er helsebevisstheten i samfunnet økt, og folk er mer oppmerksomme på sine plager. Kommersialiseringen av helsetjenester og -produkter, og medias fokusering på helsefarer skaper angst og uro. Folks forventninger har dessuten hele tiden økt litt mer enn den medisinske utvikling og den ressursmessige tilgang gir grunnlag for, noe som har skapt en økende kløft mellom forventningene om behandling og symptomfrihet og den virkelige situasjon. Sykdom og død er uløselig knyttet til menneskers liv, og det moderne mennesket glemmer iblant at døden ikke kan forhindres, bare utsettes.

Det var vel litt på siden av brød/ikke brød-diskusjonen, kanskje...

Endret av Siamese Hellhound
Skrevet

OK, da leste jeg litt om den norske folkehelsa, og fant dette, som jeg synes sier noe interessant.

Selv om helsetilstanden i vår del av verden har bedret seg betraktelig de senere tiårene vurdert ut ifra dødelighetstall og middellevetid, har befolkningens tilfredshet med egen helse blitt redusert. Forekomsten av symptomer og ubehag øker, og folk føler seg oftere syke.

Amerikaneren Arthur J. Barsky har betegnet dette som et helseparadoks, og han har flere forklaringer på fenomenet. For det første har medisinske fremskritt og bedrede levekår ført til at flere lever lenger med sine sykdommer og derved får flere kroniske plager. Dernest er helsebevisstheten i samfunnet økt, og folk er mer oppmerksomme på sine plager. Kommersialiseringen av helsetjenester og -produkter, og medias fokusering på helsefarer skaper angst og uro. Folks forventninger har dessuten hele tiden økt litt mer enn den medisinske utvikling og den ressursmessige tilgang gir grunnlag for, noe som har skapt en økende kløft mellom forventningene om behandling og symptomfrihet og den virkelige situasjon. Sykdom og død er uløselig knyttet til menneskers liv, og det moderne mennesket glemmer iblant at døden ikke kan forhindres, bare utsettes.

Det var vel litt på siden av brød/ikke brød-diskusjonen, kanskje...

Tro eller ei så er jeg faktisk helt enig med denne fyren. Utrolig fornuftig sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...