Gå til innhold

Hvor ofte bader eller dusjer ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over en tråd der noen skrev at de hadde èn fast badedag i uka til sine barn ( på da 4,5 år) Jeg tenker da ÆSJ! Jeg er vant til å bade eller dusje barnet mitt hver - i hvertfall annenhver dag med mild babyvask/babyolje. Noe sjeldnere enn det hadde vært litt " ekkelt"synes jeg! Jeg har en snart 2 år gammel jente og dusj/bad er en like selvsagt del av kveldsstellet som tannpussen hos oss. Ungene blir jo grisete av lek ute i gresset, i søla og sandkassa, is-spising, fruktsøl, middagssøl, snørr osv osv. og en kjapp klutvask dekker ikke det mener jeg..

Hva mener du? Og hvor ofte bader/dusjer du ditt barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annenhver dag, men det blir fort hver dag om de er skitne eller svette.

Skrevet

Frem til puberteten: 1-2 ganger i uka. Selv tenker jeg ÆSJ! om de som bader små barn hver dag. Enda godt man er ulike. Etter pubertetens inntreden øker frekvensen noe. 

Gjest Julia1984
Skrevet

Alle mine 3 aktive barn dusjer hver kveld. De to yngste går i naturbarnehage og ser ut som to jordrotter når jeg henter. Eldste på sfo er aktiv på sfo om dagen og er både skitten og svett. Om vinteren kan det bli dusjing annen hver dag.

Enig med deg, HI. Men her får du mange svar og jeg har helt sluttet å sjokkere meg over folks personlige hygiene både med seg selv og barna

Skrevet

Jenta mi på 5 dusjer/bader hver kveld, gutten min på 8 dusjer ca annenhver morgen. Begge gjør det på eget initiativ.

Anonymous poster hash: b44f0...e73

Skrevet

Frem til puberteten: 1-2 ganger i uka. Selv tenker jeg ÆSJ! om de som bader små barn hver dag. Enda godt man er ulike. Etter pubertetens inntreden øker frekvensen noe.

Men r ikke barna dine masse ute i barnehagen? Blir de ikke skitne all over nå i denne sommervarmen med sand, solkrem etc

Anonymous poster hash: 52458...0eb

Skrevet

Skyller de i dusjen hver dag etter bhg på sommeren. For de ser rett og slett ikke ut når de kommer hjem. Men bruker såpe og sjampo 2-3 ganger i uken.

Anonymous poster hash: b8aad...be5

Skrevet

Mine unger har eksem og ekstrem tørr hud som blir verre av å dusje eller bade for ofte. Så det blir vel ett par ganger i uka.

Anonymous poster hash: 18c26...73b
Skrevet

2 ganger i uka, burde kanskje gjort det 3 ganger. Men gjør man det oftere blir ungene så tørre i huden. De får nye rene klær hver dag.

Anonymous poster hash: f42de...bd7
Skrevet

Men r ikke barna dine masse ute i barnehagen? Blir de ikke skitne all over nå i denne sommervarmen med sand, solkrem etc

Ehh, nei, de går på ungdomsskole/vgs :-p 

Men nei, den gang da det var snakk om barnehage var det heller ikke behov for daglig/ofte dusj/bad, med unntak av den ene som hadde en del uhell med avføring/urin. Det kommer selvsagt utenom. Med normal hygiene, klutvask, klesskift og moderat bruk av såpeprodukter kan man holde hud og hår tilnærmet selvrensende om man går inn for det. Uten å aktivere hverken dårlig lukt eller overdreven fettproduksjon i hud og hodebunn. 

Skrevet

Kun grisete folk som prater som deg...men du ser det ALDRI selv

Skrevet

Jeg spør henne hver kveld om hun vil bade. Får vel ja rundt halvparten av gangene. Tar hårvask en gang i uka som regel, men litt oftere nå i varmen (da dette for tiden ikke er kjekt ). Hun er 2.5 år

Anonymous poster hash: ed1cd...403

Skrevet

Hver søndag er det bading. Men de blir jo vasket med klut hver kveld.

Anonymous poster hash: 53f50...591

Skrevet (endret)

Yngstemann tar en kjapp dusj hver dag for å spyle av den værste møkka ;) Til og med andre foreldre i barnehagen har lurt på hvordan jeg skal få han og klærne reine...Eldstemann dusjer annenhver dag, han blir ikke like møkkete ;)

De bruker såpe og sjampo en dag i uken.

Endret av piranha
Skrevet

6åringen dusjer eller barder 2 ganger i uka. Huden er ganske tørr, så det holder i massevis!

Om sommeren tar vi beina hver kveld. Å vaske ansikt gjør vi minst et par ganger om dagen.

Anonymous poster hash: f402b...a8c
Skrevet

Bader eller dusjer tausa om lag 2 ganger i veka. Det er ein unge - og eg synes det er hysteri å bade/dusje dei dagleg. Dei er skitnast utanpå kleda i den alderen der. Ikkje inni.

Skrevet

Mine dursjer ca annenhver dag, hver dag om de er svette,skitne osv. De er 2 og7 år.

Skrevet

Jeg bader babyen min på seks mnd hver kveld.

Skrevet

Mine på 8 mnd og 2 år badar 2 gongar i veka ca, sjølvsagt meir ved behov (må nok bløytleggast i kveld ser eg).

Skrevet

Kom over en tråd der noen skrev at de hadde èn fast badedag i uka til sine barn ( på da 4,5 år) Jeg tenker da ÆSJ! Jeg er vant til å bade eller dusje barnet mitt hver - i hvertfall annenhver dag med mild babyvask/babyolje. Noe sjeldnere enn det hadde vært litt " ekkelt"synes jeg! Jeg har en snart 2 år gammel jente og dusj/bad er en like selvsagt del av kveldsstellet som tannpussen hos oss. Ungene blir jo grisete av lek ute i gresset, i søla og sandkassa, is-spising, fruktsøl, middagssøl, snørr osv osv. og en kjapp klutvask dekker ikke det mener jeg..

Hva mener du? Og hvor ofte bader/dusjer du ditt barn?

Du fremstår som utrolig flåsete. "Jeg tenker da ÆSJ!" og hvorfor har du hermetegn på "ekkelt"?

Du vet at barn som har astma/allergier har eksplodert - og mange forskere skylder på overdreven renslighet som en stor faktor?

Du vet at hud har en lei tendens til å tørke ut, ved overdreven vasking?

Men så lenge du slipper å tenke "ÆSJ!" "EKKELT", så er det vel greit?

Du har et veldig usunt tankesett. Det er det veldig uheldig.

Anonymous poster hash: 88767...3a8

Skrevet

Milde måne så ofte barna deres dusjer.

Her dusjer 8 åringen gjevnt over 2 ganger pr uke.

Men underlivet vaskes jo med klut hver kveld.

En 8 åring svetter ikke på samme måte som voksene.

Jeg har ei rolig jente, men antar det hadde vert andeledes dersom hun hadde herjet og styrt masse.

Min veninde dusjet barna hver dag, og hun ene fikk soppinfeksjon i huden. Legen sa at normalt aktive barn trenger ikke mer enn 2 ganger pr uke med mindre det er noe spesielt som gjør dem skittene utenom.

Etter det har jeg dusjet mitt barn 2 ganger i uken.

Men hun vasker som sagt underliv, annsikt, hender, hals osv hver kveld....dog ikke i den rekkefølgen da...lol.

Anonymous poster hash: e76a5...6d1
Skrevet

Nei vel? Min 7 åring svetter virkelig pga fotballspilling på banen her nede. Kliss vår i håret og klam over hele kroppen.

Skrevet

12 åringen som trener omtrent hver dag, dusjer hver dag. 10 åringen dusjer etter hver gymtimene (3 ganger per uke), og de andre dagene her hjemme, mens 7 åringen dusjer hver andre eller hver tredje dag. Når de var små dusjet de ca 2 x per uke.

Anonymous poster hash: e0901...889

Skrevet

Bader eller dusjer tausa om lag 2 ganger i veka. Det er ein unge - og eg synes det er hysteri å bade/dusje dei dagleg. Dei er skitnast utanpå kleda i den alderen der. Ikkje inni.

Mine barn er svært varmblodige og er våte av svette flere ganger pr dag. Blander man så svetten med litt sand, jord, mat og annet snadder skal jeg love deg at hun er ganske så skitten 'inni'.

Jeg kunne ikke selv tenke meg å legge meg i rent sengetøy uten å være ren, derfor dusjer/bader jeg mini hver dag nå i varmen.

Om vinteren blir det som regel annenhver dag da hun ikke svetter og griser så mye.

Huden er myk og sunn, hadde hun vært plaget med tørr og ømfintlig hud hadde vi selvsagt passet på å bare spyle underliv og føtter. For meg er klutvask noe man kun gjør i nøden, man blir ikke ren av det.

Skrevet

Hver kveld

Anonymous poster hash: 2449e...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...