Gustav Klitt Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Før flommen tar oss, av en dame som heter Thorfinn til etternavn. Politisk, drivende og velskrevet! Tar gjerne i mot tips til liknende bøker, har en liten hangup på India/Bangladesh for tiden Nettopp lest Indias datter (ganske bra), og skal i gang med Sjalet fra Kashmir.
Iiiiik Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Bra bok! Anbefaler: "Den verden vi fant", om en venninnegjeng fra Bombay på 70-tallet. "En overflødig kvinne", litt lenger vest i Asia enn India/Bangladesh, handling fra Beirut. "De hemmelige barna", om en britisk plantasjeeiers forhold til en indisk kvinne.
Gustav Klitt Skrevet 6. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2014 Bra bok! Anbefaler: "Den verden vi fant", om en venninnegjeng fra Bombay på 70-tallet. "En overflødig kvinne", litt lenger vest i Asia enn India/Bangladesh, handling fra Beirut. "De hemmelige barna", om en britisk plantasjeeiers forhold til en indisk kvinne. Åh, tusen takk! De hemmelige barna stod jeg med i hånda tidligere i dag, men hadde akkurat vært på biblioteket og hadde veska full av Helene Uri, så satte den tilbake. Angrer nå Kommer til å pløye gjennom og absorbere alle du nevner her, tror jeg har pådratt meg en slags litterær pica, sånn på tampen av svangerskapet
Iiiiik Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Den beste av dem alle er selvfølgelig Shantaram, har du lest den?
Gustav Klitt Skrevet 6. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2014 Så klart Føltes som å være i slummen, så levende skildret! Jeg nevnte Alene sammen i en boktråd for litt siden, den var også helt nydelig. Anbefales
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #6 Skrevet 6. august 2014 Ei skikkelig gammel bok som liksom aldri har sluppet taket, og som føles aktuell igjen nå i disse tider med bølger av islamsk fundamentalisme og land som går over til islamske lover hvor kvinnene mister alle rettigheter: "Tjenerinnens beretning", av Margaret Atwood. Uten å røpe så altfor mye kan jeg si at den har en vri: Det er snakk om kristen fundamentalisme, og handlingen foregår i USA, en virkelighet som på ett vis er veldig hjemlig og kjent, og på ett vis helt fremmed. Merkelig hvor mye lettere det ble å sette seg inn i situasjonene til kvinner i religiøst fundamentalistiske land etter å ha lest denne. I tillegg er den spennende! Anonymous poster hash: 32a31...6e3
Gustav Klitt Skrevet 6. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2014 Ei skikkelig gammel bok som liksom aldri har sluppet taket, og som føles aktuell igjen nå i disse tider med bølger av islamsk fundamentalisme og land som går over til islamske lover hvor kvinnene mister alle rettigheter: "Tjenerinnens beretning", av Margaret Atwood. Uten å røpe så altfor mye kan jeg si at den har en vri: Det er snakk om kristen fundamentalisme, og handlingen foregår i USA, en virkelighet som på ett vis er veldig hjemlig og kjent, og på ett vis helt fremmed. Merkelig hvor mye lettere det ble å sette seg inn i situasjonene til kvinner i religiøst fundamentalistiske land etter å ha lest denne. I tillegg er den spennende! Anonymous poster hash: 32a31...6e3 Høres ut som en bok jeg kommer til å like godt, tusen takk for tipset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå