Gå til innhold

Tips til internasjonalt/irsk/engelsk navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter smått, men vil ikke vite kjønn.

Må ha et navn som kan brukes og er lett å uttale både i Norge og Irland. Men helst ikke et vanlig navn som "alle" har :)

Kom med tips, jeg sliter! Godt jeg har litt tid, men trenger litt tid til å kjenne litt på navnet også før det blir en endelig avgjørelse :)

Takk på forhånd!

Anonymous poster hash: abf91...349

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutt:

Jonathan, Oscar, Oliver, Elliott, 

Jente:

Sarah, Hannah, 

Anonymous poster hash: a34d7...ce6
Skrevet

Åhh, det er så mange flotte, irske navn. Hadde begynt å lete der, og heller tatt utfordringa med norsk uttale etter hvert 😊

Skrevet

Åhh, det er så mange flotte, irske navn. Hadde begynt å lete der, og heller tatt utfordringa med norsk uttale etter hvert 😊

Du har ikke noen som skiller seg ut som du kanskje vil dele? :)

Og du vet forresten ikke om det kanskje finnes ei side med irske navn? :)

Hi

Skrevet

Vi gjorde det, valgte noe som høres helt forskjellig ut på engelsk og norsk, men det fungerer likevel:)

Malachy er et flott irsk navn, Aiden er også fint:)

Av jentenavn er Siobahn og Enya fine:)

Anonymous poster hash: 8c923...77e

Skrevet

Om du googler "irish baby names" kommer det opp flere sider. Er på mobilen nå, men kan ta en titt litt senere når jeg er på pc.

Skrevet

Lett å finne hvis du googler ;)

Fant for eksempel denne: http://www.namenerds.com/irish/lists.html

Mange av de irske navnene er vanskelige å uttale, og passer hverken i Norge eller internasjonalt, mener jeg. Men fine er de jo. 

Anonymous poster hash: a34d7...ce6
Skrevet

Vi gjorde det, valgte noe som høres helt forskjellig ut på engelsk og norsk, men det fungerer likevel:)

Malachy er et flott irsk navn, Aiden er også fint:)

Av jentenavn er Siobahn og Enya fine:)

Anonymous poster hash: 8c923...77e

Ååå, er Enya et irskt navn? :D har alltid elsket det! Dette skal stå høyt på listen min, tusen takk!

Skrevet

Søk etter "gaelish" navn og du får mange fine.

Anonymous poster hash: 491cb...9c0
Skrevet

Her er ei grei side med enkel forklaring på hvert enkelt navn: http://www.behindthename.com/names/usage/irish 

Irsk (spesielt enkelte dialekter, eldre uttaler) har helt sinnsyk uttale på enkelte stavelser, så jeg ville nok gått for noe som ikke inneholder for mye h'er, c'er eller har for mange stavelser eller apostrofer. Orginale gæliske/keltiske navn er ofte hakket verre enn de som betegnes som irske, da hoveddelen av de irske har gjennomgått en viss grad av modernisering og forenkling opp mot det engelske språk. 

Skrevet

Her er ei grei side med enkel forklaring på hvert enkelt navn: http://www.behindthename.com/names/usage/irish 

Irsk (spesielt enkelte dialekter, eldre uttaler) har helt sinnsyk uttale på enkelte stavelser, så jeg ville nok gått for noe som ikke inneholder for mye h'er, c'er eller har for mange stavelser eller apostrofer. Orginale gæliske/keltiske navn er ofte hakket verre enn de som betegnes som irske, da hoveddelen av de irske har gjennomgått en viss grad av modernisering og forenkling opp mot det engelske språk.

Tusen takk for hjelpa :) var mange navn som var mye verre å uttale enn jeg trodde, men blir spennende å lese gjennom disse! Håper jeg finner noe spennende, ikke for vanskelig men pent navn! :D

Navn er vanskelig.

Hi

Skrevet

Kiran ❤️

Anonymous poster hash: 8acd6...efd

Skrevet

Kiran ❤️Anonymous poster hash: 8acd6...efd

Det heter en i nær familie, men det er et fint navn :) takk for forslaget.

Skrevet

Liker veldig godt Aoife (Ee-fah), men hadde nok ikke funket så bra her hjemme? Har bodd i Irland og opplevde mange pene, og mange grusomme navn.

Anonymous poster hash: be299...7bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...