Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 http://no.wikipedia.org/wiki/Au_pair Anonymous poster hash: 67a24...4f3
det er berre mordi Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Då eg var au-pair, jobba eg frå 7 til 7, med 2.5 timer fri midt på dagen, 5 dagar i veka. Eg les no at det var litt i overkant, men det har sikkert endra seg sidan 90-talet.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 I teorien, ja. I praksis ofte ikke Anonymous poster hash: 35efb...f4c
Tro smo konosoro Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 En au-pair er ikke en hushjelp på heltid. Det er meningen at de skal leve et liv, lære et språk og bli kjent med en annen kultur.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #6 Skrevet 6. august 2014 Har lest en del på internet, og det virker som at disse fra Filipinene jobber hele dagen, vi har lyst på en au pair, men vil ikke utnytte dem, ønsker en fra Spania, eller fra latinamaerika, er det noen som har eller kjenner noen med au pair derfra? Hi Anonymous poster hash: f7a8e...96e
det er berre mordi Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Dei unnlet sikkert å jobbe heile dagen, om de gir dei fri:)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #8 Skrevet 6. august 2014 Har lest en del på internet, og det virker som at disse fra Filipinene jobber hele dagen, vi har lyst på en au pair, men vil ikke utnytte dem, ønsker en fra Spania, eller fra latinamaerika, er det noen som har eller kjenner noen med au pair derfra? Hi Anonymous poster hash: f7a8e...96e Jeg var au pair i Spania, så litt motsatt Men har ei god venninne fra Mexico som var au pair i Norge (og hun har blitt boende). Har også truffet flere andre latinamerikanere som har vært aupairer her. Kan absolutt anbefales, særlig om du vil barna skal lære spansk (det hadde jeg syntes var et pluss!) Anonymous poster hash: 35efb...f4c
LivetErEnLek Skrevet 6. august 2014 #9 Skrevet 6. august 2014 Jeg var au pair på 90-tallet og jobbet 5 timer om dagen, 6 dager i uka.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #10 Skrevet 6. august 2014 Har lest en del på internet, og det virker som at disse fra Filipinene jobber hele dagen, vi har lyst på en au pair, men vil ikke utnytte dem, ønsker en fra Spania, eller fra latinamaerika, er det noen som har eller kjenner noen med au pair derfra? Hi Anonymous poster hash: f7a8e...96e Har hatt au pair i flere år, både fra Europa og Asia. De har alle jobbet kun 5 timer per dag, bare at lørdagen, da de ifølge reglene også skal jobbe, var fri, så da har vi spart de 5 timene fra lørdagen til f.eks ekstra barnevakt eller evt. annet ekstra (totalt 25-30 t/uke). Stort sett har de jobbet mindre enn det også - vi har hatt det veldig fleksibelt, så de kunne gjøre andre ting også (bl.a. norskurs). En av dem (fra Europa) hadde nok lest om utnytting, så hun var misfornøyd med at vi ikke registrerte timene. Hun var LIVREDD for å jobbe for mye. Så vi begynte med å regisrere det hun faktisk jobbet, og da viste det seg jo at hun jobbet MYE mindre enn det som ligger i avtalen, så da syntes hun likevel det var greit sånn som vi hadde hatt det i utgangspunktet. Det er fullt mulig å la være å utnytte au pairen. Vi har hatt veldig god eerfaring, og au pairene har også vært superfornøyde hos oss. Anonymous poster hash: c3ca8...616
Edelweis Skrevet 6. august 2014 #11 Skrevet 6. august 2014 Poenget med au pair er kulturutveksling. De skal jobbe litt for kost og losji og får betalt for jobben de gjør. Jobber de mer enn 5 timer er jo det utnyttelse og ulovlig. Venninna mi som jobber i une sier de gir mange avslag til jenter som søker opphold som au pair, gjerne i familier fra samme land som dem selv men da blir det ikke kulturutveksling.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #12 Skrevet 6. august 2014 Jeg var au-pair på 90-tallet og jobbet 5 timer om dagen, 5 dager i uka, noen ganger mindre enn 5 timer. Lørdag og søndag hadde jeg fri. Jobbet 1 time på morgenen og 3/4 timer på ettermiddagen. Om foreldrene var på jobbreise jobbet jeg mye mer, men da fikk jeg ekstra betalt og det var ikke ofte det skjedde. Fikk også betalt ferie til Paris og Wien + kurs på college, mat, eget rom og 500,- i uka. Anonymous poster hash: 580f9...ff5
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #13 Skrevet 6. august 2014 Har lest en del på internet, og det virker som at disse fra Filipinene jobber hele dagen, vi har lyst på en au pair, men vil ikke utnytte dem, ønsker en fra Spania, eller fra latinamaerika, er det noen som har eller kjenner noen med au pair derfra? HiAnonymous poster hash: f7a8e...96e Jeg var au pair i Spania, så litt motsatt Men har ei god venninne fra Mexico som var au pair i Norge (og hun har blitt boende). Har også truffet flere andre latinamerikanere som har vært aupairer her. Kan absolutt anbefales, særlig om du vil barna skal lære spansk (det hadde jeg syntes var et pluss!) Anonymous poster hash: 35efb...f4c Ja, spansk er morsmålet mitt, så hvis vi skal ha au pair så må det være en spansktalende :-) Hi Anonymous poster hash: f7a8e...96e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå