Gå til innhold

Barn som slår og klorer i bhg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I bhg til gutten min er det en som slår og klorer de andre barna. Han bare flyger på den som er nærmest. Han begynnte i desember, og har holdt på slik siden.

De prøver å gjøre noe med det. De "kjefter" og tar barnet ut av situasjonen, men så er det på'an igjen etterpå.

Alle barna får gjennomgå. Det er en spes.ped på det barnet, men likevell flyger han på de andre.

Så da lurer jeg på.

Hva er greit? Skal vi finne oss i at barnet vårt blir slått eller klora daglig?

Har snakket med andre foreldre om dette også. De mener det samme. De liker det ikke.

Vi har snakket med ped.leder og bhg personalet, og de sier de jobber med det.

Men er det greit at i mellomtida blir de andre barna slått og klora?

Jeg så en hendelse med mitt barn. Jeg hentet, og på vei mot porten fløy det andre barnet på mitt og slo med knyttnevene på bakhodet og ryggen.

Dette skjedde 2 m fremfor meg. Helt ut av det blå.

Jeg mener barnehagen må ha fastvakt på det barnet. Gå og passe på hele tiden. For jeg finner meg ikke i dette.

Mitt barn snakker hele tiden om det andre barnet. Om slåing og kloring. Jeg prøver og snakke positivt om barnet til mitt barn, så ingen negative kommentarer fra min side når mitt barn hører det.

Og min sympati for at det andre barnet har problemer osv osv.. Det er borte for lengst.

Jeg vil ha dette barnet bort fra barnet mitt.

Vanlig knuffing mellom barn, er ok. Læring osv. Men dette her er ikke det. Barna får ikke leke i fred uten å risikere å bli slått.

I tilegg blir de kloret til blods. Er alltid et av barna i barnehagen som har kloremerker i ansiktet. Og når jeg spør hva som har skjedd, så sier de navnet på barnet.

Dette går på rundgang da, men det er flere kloremerker nær øynene.

Så hva ville dere ha gjort?

Ventet enda lengre?

Anonymous poster hash: 3fc65...b00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette høres ikke greit ut!

Hvor gammelt er barnet det er snakk om?

Anonymous poster hash: afb1f...4b3
Skrevet

Skjønner deg godt! Jeg hadde krevd en fast vakt på det andre barnet.

Mitt barn ble bitt av en "biter" i bhg. Hull i huden (ansiktet), infeksjon, antibiotikakur og arr.

Det er ikke akseptabelt!

Anonymous poster hash: e92c0...99a

Skrevet

Huff, dette høres ikke greit ut!

Hvor gammelt er barnet det er snakk om?

Anonymous poster hash: afb1f...4b3

Ble akkurat 4 år.

Anonymous poster hash: 3fc65...b00

Skrevet

Så ubehagelig! Han høres jo ut som han har problemer. Kanskje han burde fått en egen assistent som andre har foreslått her

Anonymous poster hash: 89600...30c
Skrevet

En utrolig lei situasjon for alle parter. Dere kan selvfølgelig kreve at en voksen følger dette barnet hele tiden. Om barnehagen har mulighet til å følge dette opp, er en annen sak. Dersom det ikke foreligger ekstra ressurser i forhold til dette barnet, må det være en av grunnbemanningen som følger opp. Da kan det bli som følgende:

Tv 7.15- 14.15 (pedleder)/15.05 (assistent)

Mv 8.10 (assistent)/9.00 (pedleder)- 16.00

Sv 8.40 (assistent)/9.30 (pedleder) - 16.30

Møter to ganger i uka på pedleder, som regel 9.30-11.00

Pauser 11.00-13.00

Dette er en helt vanlig grunnbemanningen på 18-20 barn over 3 år. Hvis barnet det gjelder kommer ca 7.30 og blir hentet 16.30 og har plass hver dag, så vil de da på de resterende 17-19 barna være

7.15-7.30 - 1 voksen

7.30- 8.10/9.00 - 0 voksne

8.10/9.00- 8.40/9.30- 1 voksen

8.40/9.30-11.00 - 1 til 2 voksne avhengig av møtevirksomhet.

11.00-13.00 -1 voksen

13.00- 14.10/15.00 - 2 voksne

15.00 -16.00 - 1 voksen

16.00-16.30 - 0 voksen.

Og oppe i alt dette her er det helt sikkert andre barn med spesielle behov, observasjoner som må foretas, foreldresamtaler som skal gjennomføres, barn som skal slutte med bleie, noen som må følges spesielt opp i forhold til mat, prosjekter og tema-arbeid som skal drives, barn som trenger litt ekstra omsorg fordi mamma og pappa nettopp har flyttet fra hverandre osv osv

Som du ser, så går dette rett og slett ikke opp. Eneste måten å få et "frimerke" på dette barnet, er om det legges til en 150%stilling til avdelingen og det kommer nok ikke til å skje.

Har ikke problemer med å skjønne at dere ønsker det, men det er ikke så enkelt å få til i praksis.

Skrevet

En utrolig lei situasjon for alle parter. Dere kan selvfølgelig kreve at en voksen følger dette barnet hele tiden. Om barnehagen har mulighet til å følge dette opp, er en annen sak. Dersom det ikke foreligger ekstra ressurser i forhold til dette barnet, må det være en av grunnbemanningen som følger opp. Da kan det bli som følgende:

Pauser 11.00-13.00

Dette er en helt vanlig grunnbemanningen på 18-20 barn over 3 år. Hvis barnet det gjelder kommer ca 7.30 og blir hentet 16.30 og har plass hver dag, så vil de da på de resterende 17-19 barna være

7.15-7.30 - 1 voksen

11.00-13.00 -1 voksen

15.00 -16.00 - 1 voksen

16.00-16.30 - 0 voksen.

Og oppe i alt dette her er det helt sikkert andre barn med spesielle behov, observasjoner som må foretas, foreldresamtaler som skal gjennomføres, barn som skal slutte med bleie, noen som må følges spesielt opp i forhold til mat, prosjekter og tema-arbeid som skal drives, barn som trenger litt ekstra omsorg fordi mamma og pappa nettopp har flyttet fra hverandre osv osv

Som du ser, så går dette rett og slett ikke opp. Eneste måten å få et "frimerke" på dette barnet, er om det legges til en 150%stilling til avdelingen og det kommer nok ikke til å skje.

Har ikke problemer med å skjønne at dere ønsker det, men det er ikke så enkelt å få til i praksis.

er ikke dette sånn som kan ordnes gjennom kommunen? om barnet får en diagnose i allle fall

Skrevet

I slike tilfelle søker man om ekstra ressurser ja, men hvor mye msn får varierer. Dersom ppt er inne i bildet, noe jeg tar for gitt at de er, skal de uttale seg og gi en anbefaling på hvor mange timer som barnet skal ha ekstra og hvordan de skal brukes.

Men nå få dekt ekstra bemanning i hele åpningstiden kommer uansett ikke til å skje. Jeg har hatt barn med tunge diagnoser som har fått typ 20 timer i uka. Barnehagen har da valgt å bruke av sitt allerede lunkne viksrbudsjett for å dekke opp det resterende. Men dette går da selvfølgelig på bekostning av de andre barna,

Skrevet

Pauser 11.00-13.00

7.15-7.30 - 1 voksen

11.00-13.00 -1 voksen

15.00 -16.00 - 1 voksen

16.00-16.30 - 0 voksen.

er ikke dette sånn som kan ordnes gjennom kommunen? om barnet får en diagnose i allle fall

Det er ikke enkelt, at man søker betyr ikke at man får det.  Min barnehage søkte om 250 % ekstraressurs (2,5 stilling) som skulle fordeles på 4 barn og fikk 75 %........

Anonymous poster hash: 7540c...755

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...