Gå til innhold

cøliaki?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn med cøliaki: hvordan oppdaget dere dette, hvilken symptom hadde barnet deres og hvor gamle var de når dere oppdaget dette?

Jeg lurer veldig på om min 8åring kan ha dette. Han er liten av vekst og ligger såvidt på 3percentilen. Han har i det siste klaget over vondt i magen etter mat og må bæsje 4-5 ganger daglig (bruker VELDIG lang tid hver gang). Andre ting vi skal se etter? Og er det noen som har prøvet de testene som selges på apoteket? Er de pålitelige? Jadda jadda, vi har tenkt å kontakte legen, men er nyskjerrig på andres erfaringer

Anonymous poster hash: f67d6...4f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mageknip, spiser lite og til tider ingen mat. Vitaminmangel. 

Det gjelder ikke mitt barn, men barnet til en bekjent, så jeg kjenner ikke alle detaljer.

Anonymous poster hash: bc4c0...70c
Skrevet

Jeg har to barn med cøliaki. De har veldig forskjellige symptomer. Gå inn på norsk cøliaki siden, der står det alle symptomer. Men husk at man trenger ikke ha alle symptomene for å ha cøliaki. Ring legen å få bestillt blodprøver for cøliaki, da får du svar iløpet av et par uker på om han har rett gentype og om han har antistoffer. Om gan slår ut på prøvene blir set tatt 1 kontrollprøve og event. gastriskopi.

Skrevet

Dere bør i alle fall få det utredet, de testene er ikke så pålitelige, bedre å få testet det hos legen :)

Det å være tynn og ha problemer med avføring er absolutt tegn på at noe kan være galt med fordøyelsessystemet, og cøliaki er en mulig årsak.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 9a0cf...6f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...