Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Det er temmelig klart at lærerene ikke trenger være på skolen i feriene, det er jo litt meningsløst å undervise jnger som ikke er tilstede. Høst, vinter og påskeferie er litt annetledes, da er det kortere periode, og man kan gjøre forefallende og forberedelser etc. Men hvorgor skal ungene ha denne enormt lange sommerferien? Både de og ungene kan godt bare ha fri i Juli, hvorfor skal ikke ungene gå på skolen siste uke k juni og de første i august? Er deg spes bra for læring å ikke gå på skolen på 8 uker? Anonymous poster hash: 10044...fa3
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Nei, jeg tror ikke streiken lærer.. Anonymous poster hash: 55cae...931
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Tja, finnes det noe belegg for at det er skadelig for læringa at elevene har sommerferie i 8 uker? Det er mye modning som skjer i sommerferien, så det kan jo tenkes at det tvert i mot er positivt for læringa at man har pause fra skolen.Skole er ikke det samme som barnepass, så dersom man har vanskelig for å få kabalen til å gå opp pga. lang skoleferie, bør man ikke legge skylden på skolen, men heller ordne seg med private løsninger. Videre er det ikke pga. sommerferien lærerne streiker... Anonymous poster hash: ad0c1...3bd
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Det er temmelig klart at lærerene ikke trenger være på skolen i feriene, det er jo litt meningsløst å undervise jnger som ikke er tilstede. Høst, vinter og påskeferie er litt annetledes, da er det kortere periode, og man kan gjøre forefallende og forberedelser etc. Men hvorgor skal ungene ha denne enormt lange sommerferien? Både de og ungene kan godt bare ha fri i Juli, hvorfor skal ikke ungene gå på skolen siste uke k juni og de første i august? Er deg spes bra for læring å ikke gå på skolen på 8 uker? Anonymous poster hash: 10044...fa3 Ut fra dine kunnskaper i norsk rettskriving burde du ha gått på sommerskole Det betyr ikke at barn generelt trenger kortere ferie. Anonymous poster hash: ef079...814
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 Lærer streiken?? Er det lærerstreiken du mener? Anonymous poster hash: ccf91...a90
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #6 Skrevet 6. august 2014 Det å hele tiden aktivt tilegne seg enorme mengder med ny kunnskap for hjerner i utvikling er veldig slitsomt. Allerede nå er det flere og flere barn og ungdommer som er sterkt belastet av stress og er utmattet. En lang skoleferie og mange mindre ferier i løpet av skoleåret anser jeg som helt essensielt for at barna skal klare en skolegang. Jeg har også tiltro til at lærere faktisk er de som vet best, og jeg som mor er svært urolig for at KS skal klare å presse gjennom kravene sine. Såpass har jeg da forstått om skole og undervisning at undervisningen er ferskvare, og derfor ikke kan planlegges i månedsvis forveien. Jeg ønsker lærere til mine barn som kan jobbe 45-50-timers uker når det er mye på en gang slik at barna mine får gode tilbakemeldinger på stiler, prøver og lignende innen rimelig tid, og unner dem gjerne all avspaseringen de får som følge av dette. Det er så trist og ødeleggende å se at så mange brukere her inne ikke klarer å se at det er KS som er problemet og er de som skaper det vrengte bildet av "sutrete" lærere, og ikke de som faktisk er lærere. Som foreldre burde alle støtte lærere, for selv om det nok finnes noen lærere som ikke gjør seg fortjent til all avspaseringen, så vil de fleste lærere jobbe mer enn nok i et svært viktig yrke! Tenker med gru på om enda flere lærere slutter i jobben sin. Jeg vil ha kvalifiserte mennesker til å undervise mine barn. Anonymous poster hash: 1a366...622
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Barn har godt av ferie. I andre land er ferien enda lenger. Jeg har jobbet en del med lesetrening i sommer med min gutt som skal opp i 2 klasse slik at han ikke skal glemme ting pga lang ferie. Det lyser gjennom sjalusi pga lærernes ferie og avspasering og at du ikke får kabalen til å gå opp med hensyn til dine egne barn og ferie. Anonymous poster hash: 53d44...43e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #8 Skrevet 6. august 2014 Barn har godt av ferie. I andre land er ferien enda lenger. Jeg har jobbet en del med lesetrening i sommer med min gutt som skal opp i 2 klasse slik at han ikke skal glemme ting pga lang ferie. Det lyser gjennom sjalusi pga lærernes ferie og avspasering og at du ikke får kabalen til å gå opp med hensyn til dine egne barn og ferie. Anonymous poster hash: 53d44...43e Det blir for enkelt å forklare det med sjalusi. Nei, jeg vil ikke være lærer og hadde jeg villet det så hadde jeg bare blitt det. Jeg er derimot lei av at lærerens feige presstaktikk går utover andre som arbeider hardere og sliter med å få kabalen til å gå opp. For meg virker det bare ikke logisk at lærerene bare skal få og få. Det morsomme er også at flere av de tror at alle andre får overtidsbetaling. Jeg jobber i det private og der får vi avspassering. Det er helt normalt å ikke få betalt :-) Tror lærerene bør stikke hodet ut og se hva som egentlig foregår. Anonymous poster hash: ccc23...40d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #9 Skrevet 6. august 2014 Jeg støtter lærerstreiken, for med en sønn som har trengt mye ekstra har jeg sett hvor langt læreren går for barna. Da det skulle være møte på Bup kom læreren selv om hun hadde mistet en av sine nærmeste og var sykemeldt, og det viser for meg hvor mye barna betyr for læreren. Anonymous poster hash: 7080d...fe2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #10 Skrevet 6. august 2014 Det er temmelig klart at lærerene ikke trenger være på skolen i feriene, det er jo litt meningsløst å undervise jnger som ikke er tilstede. Høst, vinter og påskeferie er litt annetledes, da er det kortere periode, og man kan gjøre forefallende og forberedelser etc. Men hvorgor skal ungene ha denne enormt lange sommerferien? Både de og ungene kan godt bare ha fri i Juli, hvorfor skal ikke ungene gå på skolen siste uke k juni og de første i august? Er deg spes bra for læring å ikke gå på skolen på 8 uker? Anonymous poster hash: 10044...fa3 Den avtalen som det er strid om nå legger jo ikke opp til at lærerene skal jobbe spessielt mye i ferier. Den åpner så vidt jeg vet for å utvide lærerenes arbeidsår med 4 dager. Legges de for eksempel til arbeidsdagene i påsken og i jula så har de som skal rette mye eller legge grovplaner for et nytt semester mulighet for å gjøre det da. Kurs og fellesmøter kan også plaseres på slike dager. Anonymous poster hash: 6af70...82b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå