Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Hva valgte du og hvorfor? Anonymous poster hash: bb1df...48f
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Hæ? Jeg har 100% permisjon og 100% lønn? Anonymous poster hash: 45941...354
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Har hørt at man tjener på å velge 80% perm med full lønn...og heller legger av litt hver mnd til 2 mnd med ulønna perm hvis man ønsker 100% perm. Anonymous poster hash: e782b...bd5
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Jeg valgte 80% permisjon med full lønn og strakk det lenger med en uke ulønnet permisjon, og med ferie. Det samme gjorde mannen.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 Ja du har 100% perm som i at du ikke er på jobb denne perioden...men har du full lønn har du kortere perm enn dem som velger 80% lønn... Anonymous poster hash: e782b...bd5
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #6 Skrevet 6. august 2014 Det blir fryktelig forvirrende når du bruker feil begrep HI... Man snakker om 100% dekningsgrad og 80% dekningsgrad, ved 100% får man kortere permisjon men full lønn, ved 80% dekningsgrad får man 80% lønn men lengre permisjon.... Man tjener på å velge 100% dekningsgrad, dette står også på nav sine sider... Anonymous poster hash: a313c...0b4
kråkemamma Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Man tjener ikke automatisk på 80% dekningsgrad. Både mor og far må velge det samme. Hvertfall var det slik da.. Er det da stor forskjell i lønn så lønner det seg ikke. Det lønte seg ikke for oss da mannen tjener mer enn meg. Jeg tok heller ulønna perm noen ekstra måneder og vi tapte ikke på det.
Optatium Skrevet 6. august 2014 #8 Skrevet 6. august 2014 Vi kommer til å velge 80% dekning og i tillegg vil jeg ta 1,5 mnd ulønnet og legge til ferien. På den måten vil jeg få strukket det lengst mulig på en slik måte at jeg klarer det økonomisk. Mannen må også ha 80%, men siden hi tjener likt har det lite å si.
n74 Skrevet 6. august 2014 #9 Skrevet 6. august 2014 80 prosent Fordi jeg ikke ønsket at barnet mitt skulle begynne i barnehage før hun hadde fylt ett år (jeg er tilhenger av barnehage altså, mener at alle barn burde f den sjansen fra ett års alder). Fordi jeg ønsket å beholde alle mine rettigheter i forhold til folketrygden (sykepenger feks).
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #10 Skrevet 6. august 2014 Her valgte vi 80% dekningsgrad, selv om vi taper en del kronasjer hver måned iforhold til 100% dekningsgrad, men det valgte vi bevisst siden vi ønsker å sikre oss sykepenger og opptjente pensjonspoeng. Og angrer ikke på det valget vi har gjort i det hele tatt. Har gjort det med begge ungene våres. Begrunnelse for at vi gjorde det er rett og slett fordi at vi ønsker å være hjemme til begge ungene er over 1 år før dem begynner på barnehagen.Om dere velger 100% dekningsgrad, men samtidig ønsker å være lenger hjemme med ungene, ville jeg ha kombinert med ferie uker i etter tid. For velger dere, som en del lenger opp nevnte, permisjon uten lønn så må dere jobbe en viss antall uker etter ulønnet permisjon før dere har rett til opparbeiding av sykepenger. For man vet aldri hva som skjer under og etter fødselen? Har ei venninna som var så dårlig like før hun skulle begynne på jobb igjen, legen sykmeldte henne i 2 måned. Hadde ikke vært for at hun hadde tatt ut ferie da, så hadde hun ingen inntekt å leve med i de to måneder der! Anonymous poster hash: d15eb...1df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå