Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Min sønn fyller 10 år nå i høst. Han kjører cross og har vokst ca 8-10 cm det siste året, slik at det meste av utstyret er for lite. Jeg har vært så heldig og overtatt gratis crossutstyr som var brukt 4-5 ganger og fremstår som ny, til samlet verdi på ca 7 000 kroner. Er det kjipt å gi det i bursdagsgave? Tatt i betraktning at utstyret er litt brukt og at jeg fikk det gratis? Anonymous poster hash: 7a175...95d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 At det er brukt gjør det ikke til en kjip gave, men at du fikk det gratis gjør det kjipt når det er til din egen sønn. Jeg ville ihvertfall gitt en liten ting i tillegg, bare for at han ikke skal føle at du egentlig ikke ville gi ham noe. Barns logikk er litt rar og dersom han finner ut at du fikk hans gave av noen andre vil han kunne tolke mye galt i dette. Anonymous poster hash: 713db...aaa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Ja, det syns jeg faktisk er kjipt... Ville gitt ham bursdaggave, men verdien trenger jo ikke være så veldig høy, og du kan uansett være åpen med ham om at utstyret til cross koster mye, men at denne gangen var dere heldige å arve. Så er han forberedt på at det kanskje kommer utstyr i bursdag/julegave senere. Anonymous poster hash: 4c464...7e6
Gjest MMJ Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Min sønn fyller 10 år nå i høst. Han kjører cross og har vokst ca 8-10 cm det siste året, slik at det meste av utstyret er for lite. Jeg har vært så heldig og overtatt gratis crossutstyr som var brukt 4-5 ganger og fremstår som ny, til samlet verdi på ca 7 000 kroner. Er det kjipt å gi det i bursdagsgave? Tatt i betraktning at utstyret er litt brukt og at jeg fikk det gratis? Anonymous poster hash: 7a175...95d Nei, jeg synes ikke det er kjipt! Om du vil, så kan du jo sette inn eks 500 kr på kontoen hans?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 At det er brukt gjør det ikke til en kjip gave, men at du fikk det gratis gjør det kjipt når det er til din egen sønn. Jeg ville ihvertfall gitt en liten ting i tillegg, bare for at han ikke skal føle at du egentlig ikke ville gi ham noe. Barns logikk er litt rar og dersom han finner ut at du fikk hans gave av noen andre vil han kunne tolke mye galt i dette. Anonymous poster hash: 713db...aaa Han vet jo ikke at det er gratis... HI Anonymous poster hash: 7a175...95d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Kjempegave! Gal verden hvis det ille er (mer enn) nok!! Anonymous poster hash: 2d146...b5e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #8 Skrevet 6. august 2014 *ikke Anonymous poster hash: 2d146...b5e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #9 Skrevet 6. august 2014 Det syns jeg det er lov å gi! Anonymous poster hash: 222af...8c1
elinna Skrevet 6. august 2014 #10 Skrevet 6. august 2014 Hva slags relasjon har den personen du fikk det av og barnet ditt. Burde det ikke heller være en gave fra denne personen?
Gjest Pusikatt Skrevet 6. august 2014 #11 Skrevet 6. august 2014 IKKE kjipt! Hvis du vet han blir glad for det, er jo det det viktigste!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #12 Skrevet 6. august 2014 Hva slags relasjon har den personen du fikk det av og barnet ditt. Burde det ikke heller være en gave fra denne personen? De har ingen relasjon overhode, personen foretok opprydding av bod og loft, jeg kjenner henne ikke selv en gang. Hennes gutt har vokst ut av det og hun har prøvd å selge det uten resultat (vanskelig å få solgt noe som helst i denne kommunen egentlig). Så blir rart å si at "her er bursdagsgave til deg fra ei som du aldri har møtt og som jeg ikke en gang vet hvem er". Anonymous poster hash: 7a175...95d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #13 Skrevet 6. august 2014 Tja...all den tid det kom gratis til deg, bør det vel også komme "gratis" til din sønn, mao ikke som en bursdagsgave. Hadde det vært meg i din situasjon, hadde jeg nok gitt utstyret til han og sagt at dere/han fikk det gratis. Bursdagsgaven hadde jeg holdt utenfor. Anonymous poster hash: 13020...ec5
Liv & Røre Skrevet 6. august 2014 #14 Skrevet 6. august 2014 Ikke kjip. At den er gratis bør være uten betydning. Det er ikke prisen som teller.
elinna Skrevet 6. august 2014 #15 Skrevet 6. august 2014 Hva slags relasjon har den personen du fikk det av og barnet ditt. Burde det ikke heller være en gave fra denne personen? De har ingen relasjon overhode, personen foretok opprydding av bod og loft, jeg kjenner henne ikke selv en gang. Hennes gutt har vokst ut av det og hun har prøvd å selge det uten resultat (vanskelig å få solgt noe som helst i denne kommunen egentlig). Så blir rart å si at "her er bursdagsgave til deg fra ei som du aldri har møtt og som jeg ikke en gang vet hvem er". Anonymous poster hash: 7a175...95d Da er det bare å kjøre på, gutten kommer til å bli superglad for gaven
Iiiiik Skrevet 6. august 2014 #16 Skrevet 6. august 2014 Herlighet, for en materalistisk verden vi lever i! En gave med så stor verdi pengemessig og affeksjonsmessig (siden dette er interessen hans), hvordan i all verden kan det være en kjip gave?? Det er vi voksne som har gjort noe feil hvis det er antallet kroner ut fra mammas konto som teller når barnet skal vurdere om gaven er bra nok eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #17 Skrevet 6. august 2014 Herlighet, for noen svar du får. Dere mener ikke virkelig at gaven hadde vært bedre jo mer HI betalte for den? Gaven er jo den samme uansett hva HI betaler. Det er en super gave og sønnen din blir nok kjempeglad for å få dette:) Anonymous poster hash: 60627...abf
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #18 Skrevet 6. august 2014 Flott gave! Tenker han blir kjempeglad. Anonymous poster hash: 258e2...7cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå