Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Vi har hatt alle våre tre barn i samme barnehage. Denne barnehagen har vi vært ekstremt fornøyde med hele veien. Da eldstemann begynte på skolen begynte han på en skole i motsatt retning av barnehagen enn der vi bor. Dette ble styr i en hektisk hverdag, så vi søkte de to yngste inn i barnehagen ved siden av skolen. Dette gjorde vi også dels pga. at vi tenkte det var en fordel at barna gikk i en barnehage med barn som de skal begynne på samme skole som. Men i mellomtiden har de altså flyttet skolegrensene slik at de to yngste ikke kommer til å gå på samme skole som storebroren. De to yngste kom inn i bhg ved siden av skolen, og vi har det siste året hatt alle tre på samme sted. Veldig praktisk. Problemet er bare at vi ikke er så fornøyde med den nye barnehagen. Og både 5-åringen og jeg og mannen savner den gamle barnehagen. Vi har tatt kontakt med den gamle barnehagen vår som setter oss på førsteprioritet dersom det skulle dukke opp noen ledige plasser. Når det gjelder praktiske hensyn i hverdagen vil det ikke ha noe å si om vi bytter til den gamle barnehagen igjen. Eldstemann går uansett til og fra skolen selv nå. Så til spørsmålet; hadde dere flyttet 5-åringen og 3-åringen tilbake til den gamle barnehagen? 5-åringen har bare ett år igjen i barnehagen før han begynner på skolen mens minstemann har 3 år igjen i barnehagen. For vår del bytter vi gjerne, men lurer på barna? Er det greit mot dem? Den avdelingen som minstemann nå har begynt på har en ped.leder som er av det litt eldre slaget og som er ekstremt ukoselig og veldig lite imøtekommende. Hater tanken på å skulle samarbeide med henne i 3 år til... Anonymous poster hash: cd75e...b51
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Hvordan reagerer barna dine på forandringer da? Hvis du tror tilvenning i den "gamle" barnehagen kommer til å gå bra, tror jeg at jeg hadde byttet dit. Jeg er spent på hva andre råder deg til, jeg driver med tilvenning nå og det er ikke barebare nei... Men som sagt, hvis du tror de takler det greit, så bytter du. Anonymous poster hash: d9ed9...212
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Hva sier barna selv da? Er det barn i den gamle bhg som de kommer i klasse med? Anonymous poster hash: 7f60f...1f9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Hva sier barna selv da? Er det barn i den gamle bhg som de kommer i klasse med? Anonymous poster hash: 7f60f...1f9 5-åringen sier han veldig gjerne vil bytte tilbake til gamlebarnehagen. Snart 3-åringen er litt for liten til å vite hva han vil. Vi er så godt kjente i den gamle barnehagen at jeg faktisk ikke tror tilvenningen til den vil være så vanskelig for dem. Det er på en måte der vi hører hjemme. Den gamle barnehagen ligger ikke helt til slik at de nødvendigvis vil komme på samme skole med de andre barna, nei. Så er litt vanskelig å vite. Nå angrer jeg nesten på at vi byttet barnehage i utgangspunktet... Takk for svar. HI Anonymous poster hash: cd75e...b51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå