Gå til innhold

Hva synes dere om navnene Ine og Ina...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvem er finest?

Anonymous poster hash: b69d5...a8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter heter Ina :) Synes det er finere enn Ine, selv om det siste også er fint.

Anonymous poster hash: 8451c...053
Skrevet

Har både en Ine og en Ane i omgangskretsen her, jeg liker begge de to godt, og Ina også. Skulle jeg valgt et at dem tror jeg det ville blitt Ina.

Anonymous poster hash: 1f502...af2
Skrevet

Synes de  er litt korte og intetsigende. Høres ut som babyspråk. Ina er liksom et navn en ettåring klarer å uttale, kan bety alt mulig rart (En ettåring som prøver å si Tina/Mina/Lina eller et eller annet ord)

Anonymous poster hash: 09207...c63
Skrevet

Små, spinkle og intetsigende navn.

Anonymous poster hash: d7456...e80

Skrevet

Begge er kjempefine :) 

Kanskje Ine er finest om du ikke bor på sørlandet... da kan de fort bli inå ;) 

Skrevet

Jeg har verdens beste Ine, så liker det kjempegodt selvfølgelig.

Et enkelt navn ja, men på den riktige personen blir det et sterkt navn :)

Anonymous poster hash: a9ca3...834

Skrevet

Liker begge. Og synes ikke de er svake på noen måte. Liker rett frem, korte og norskklingende navn :-)

Anonymous poster hash: 25156...07b

Skrevet

Synes de  er litt korte og intetsigende. Høres ut som babyspråk. Ina er liksom et navn en ettåring klarer å uttale, kan bety alt mulig rart (En ettåring som prøver å si Tina/Mina/Lina eller et eller annet ord)

Ettåring klarer også å uttale "ole" og "anne". Er dette også et babyspråk? Gamle navn som er blitt brukt i hundrevis av år?

Anonymous poster hash: 8451c...053

Skrevet

Liker begge to, men Ina mest :)

Anonymous poster hash: b498d...0d4
Skrevet

Liker Ina veldig godt :) men ikke så godt Ine

Skrevet

Synes de  er litt korte og intetsigende. Høres ut som babyspråk. Ina er liksom et navn en ettåring klarer å uttale, kan bety alt mulig rart (En ettåring som prøver å si Tina/Mina/Lina eller et eller annet ord)Anonymous poster hash: 09207...c63

Ettåring klarer også å uttale "ole" og "anne". Er dette også et babyspråk? Gamle navn som er blitt brukt i hundrevis av år? Anonymous poster hash: 8451c...053

Jeg er ikke så fan av de navnene heller, nei. Anne er jo en norsk uttale av franske Anne (uttales Ann på fransk) som igjen er fransk for greske Anna som igjen er gresk for hebraiske Hannah. Ole er en danskifisering av det gode gamle norske navnet Olav.

Særlig navn som er veldig korte og kun består av vokaler plus n-lyd høres ut som babyspråk for meg. HI spurte hva vi synes, da tåler hun vel alle meninger. Flott at vi alle har forskjellig smak og ikke kaller barna våre det samme.

Skrevet

Og det som står på Wikipedia bekrefter det jeg trodde om intetsigende babyspråk:

"Ina er et kvinnenavn dannet som en kortform av navn som slutter på -ina, som Kristina, Martina og Katarina."

Navnet har altså ingen betydning i seg selv, totalt tomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...