Gå til innhold

Er du lærer? Se hit litt!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere at barnehagelærerne i fjor fikk innskrenta sin arbeids"frihet" med 50 %? Vi har hatt 4 timers ubundet tid,der vi kunne selv bestemme om vi ville ta de hjemme eller på jobb. På vår barnehage var det helt umulig fordi vi er 8 pedagoger på ett lite kontor,samt to tilgjenngelige pcer,så det sa seg selv.

 

I fjor fikk vi tredd over halsen at 2 timer SKULLE taes på jobb,ikke snakk om noe annet.Selv om det ikke er lagt opp til det fysisk,selv om det ikke er nok utstyr til alle.

 

Fikk dere med dere det? Gikk dere i streik pga oss? NEI,det gjorde dere ikke. Brydde utdanningsforbundet seg? NEI, det gjorde de ikke.

 

Nå rasler lærerne med sabelen fordi de blir bundet til arbeidsplassen i noen få timere ekstra OM det er fysisk tilrettelagt for det. dere skal ha streik over hele linja,OG ta med dere oss i streiken (det var det som ble forespeilet før sommeren) DA er det greit at vi er med ja!For å tale LÆRERNES sak!

 

Men har vi viktige saker å fronte så bryr dere dere faen i det, rett og slett.

Det er så urettferdig at det er til å grine over.



Anonymous poster hash: d4556...2e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gjorde ikke barnehagelærerene noe med dette i fjor da?

 

Mener du virkelig at pga dere er tafatte og ikke står på kravene så skal alle andre arbeidsgruppen gjøre det samme?

 

Anonymous poster hash: e40df...a61

Skrevet

Som lektor er jeg ikke medlem i utdanningsforbundet, men derimot i ett forbund som fungerer for meg, nemlig lektorlaget. Dette fordi jeg synes at utdanningsforbundet gaper over for mye, og dermed blir et dårlig forbund for yrkesgrupper med svært ulike arbeidsforhold og utfordringer (feks førskolelærere og lektorer på videregående skole). Ja, sammen er vi sterkere, men samtidig blir man dårlig for enkelte deler av medlemsmassen.

 

Det at jeg ikke streiket i fjor for dere betyr ikke at jeg syntes at den avtalen dere fikk var i orden. Som enkeltmenneske bestemmer man ikke hva forbundet går til streik på.

 

Anonymous poster hash: a260b...14f

Skrevet

Det du sier, HI, er dessverre helt korrekt. Og nei, jeg er ikke stolt av hva Udf gjør for dere. Det dere må gjøre, er å få tillitsvalgte inn i organisasjonen på høyere nivå enn lokallag.

 

Anonymous poster hash: e8ab8...ded

Skrevet

Da må dere selv protestere, som lærerne gjør nå.



Anonymous poster hash: 1b2c8...43a
Skrevet

Hvorfor gjorde ikke barnehagelærerene noe med dette i fjor da?

 

Mener du virkelig at pga dere er tafatte og ikke står på kravene så skal alle andre arbeidsgruppen gjøre det samme?

 

Anonymous poster hash: e40df...a61

Vi har et utdanningsforbund som KUN ser lærerne og ikke gidder å bry seg om barnehagelærerne. Det er som å stange hodet i veggen for å få gehør, vi er der for fyllmasse for lærerne

 

Anonymous poster hash: d4556...2e1

Skrevet

 

Da må dere selv protestere, som lærerne gjør nå.

 

Anonymous poster hash: 1b2c8...43a

 

Hvordan protestere når eget forbund driter i det??? Og vi har ikke tyngde nok fordi lærerne er flere enn oss!Så enkelt å så jækla provoserende!!

 

Anonymous poster hash: d4556...2e1

Skrevet

Det du sier, HI, er dessverre helt korrekt. Og nei, jeg er ikke stolt av hva Udf gjør for dere. Det dere må gjøre, er å få tillitsvalgte inn i organisasjonen på høyere nivå enn lokallag.

 

Anonymous poster hash: e8ab8...ded

Har vi virkelig ikke det? Jeg kjenner ikke til strukturen,men jeg trodde da det satt førskoelærere hele veien på toppen?

 

Anonymous poster hash: d4556...2e1

Skrevet

 

Da må dere selv protestere, som lærerne gjør nå.Anonymous poster hash: 1b2c8...43a

 

Hvordan protestere når eget forbund driter i det??? Og vi har ikke tyngde nok fordi lærerne er flere enn oss!Så enkelt å så jækla provoserende!! Anonymous poster hash: d4556...2e1

Som sagt, dere trenger tillitsvalgte høyere opp i organisasjonen!

 

Anonymous poster hash: e8ab8...ded

Skrevet

 

 

Da må dere selv protestere, som lærerne gjør nå.Anonymous poster hash: 1b2c8...43a

Hvordan protestere når eget forbund driter i det??? Og vi har ikke tyngde nok fordi lærerne er flere enn oss!Så enkelt å så jækla provoserende!! Anonymous poster hash: d4556...2e1

Som sagt, dere trenger tillitsvalgte høyere opp i organisasjonen!

 

Anonymous poster hash: e8ab8...ded

 

Trodde virkelig vi hadde det...

 

Anonymous poster hash: d4556...2e1

Skrevet

 

 

Hvorfor gjorde ikke barnehagelærerene noe med dette i fjor da?

 

Mener du virkelig at pga dere er tafatte og ikke står på kravene så skal alle andre arbeidsgruppen gjøre det samme?

 

Anonymous poster hash: e40df...a61

Vi har et utdanningsforbund som KUN ser lærerne og ikke gidder å bry seg om barnehagelærerne. Det er som å stange hodet i veggen for å få gehør, vi er der for fyllmasse for lærerne

 

Anonymous poster hash: d4556...2e1

Jeg er såååååå enig med deg! Utdanningsforbundet jobber kun for lærerene!

 

Anonymous poster hash: 43bf3...754

Skrevet

 

Vet dere at barnehagelærerne i fjor fikk innskrenta sin arbeids"frihet" med 50 %? Vi har hatt 4 timers ubundet tid,der vi kunne selv bestemme om vi ville ta de hjemme eller på jobb. På vår barnehage var det helt umulig fordi vi er 8 pedagoger på ett lite kontor,samt to tilgjenngelige pcer,så det sa seg selv.

 

I fjor fikk vi tredd over halsen at 2 timer SKULLE taes på jobb,ikke snakk om noe annet.Selv om det ikke er lagt opp til det fysisk,selv om det ikke er nok utstyr til alle.

 

Fikk dere med dere det? Gikk dere i streik pga oss? NEI,det gjorde dere ikke. Brydde utdanningsforbundet seg? NEI, det gjorde de ikke.

 

Nå rasler lærerne med sabelen fordi de blir bundet til arbeidsplassen i noen få timere ekstra OM det er fysisk tilrettelagt for det. dere skal ha streik over hele linja,OG ta med dere oss i streiken (det var det som ble forespeilet før sommeren) DA er det greit at vi er med ja!For å tale LÆRERNES sak!

 

Men har vi viktige saker å fronte så bryr dere dere faen i det, rett og slett.

Det er så urettferdig at det er til å grine over.

 

Anonymous poster hash: d4556...2e1

Kan du sende meg link til kilden du bruker når der gjelder barnehagelærere og deres deltakelse i streiken? Jeg har fulgt godt med, men dette har gått meg hus forbi...

 

Jeg har full forståelse for at dere syns at forbundet "glemmer" dere, men hva ønsker du at vi lærere skal gjøre med det?Tror du det hjelper dere at vi ikke står på å prøver å stoppe en utvikling i skolen som vi vurderer som dårligere for både elever og lærere?

 

Det er leit at bitterhet preger denne debatten gang på gang. Og det er enda tristere at "kollegaer" som er med i samme forbund har en slik holdning til konflikten.

 

Det er dessverre sånn at alt for mange, inkludert deg, tror at denne streiken kun handler om bundet arbeidstid. Jeg foreslår at du legger bitterheten litt til side og prøver å sette deg inn i konflikten på en litt mer nyansert måte. Jeg krever ikke at du verken sympatiserer eller er med oss i streiken, men å skrike ut at det er urettferdig for DEG at forbundet står opp for lærernes sak blir for dumt!

Meld deg heller ut hvis du mener at forbundet ikke støtte deres sak.

 

Anonymous poster hash: 1fa1d...bc6

Skrevet

 

Vet dere at barnehagelærerne i fjor fikk innskrenta sin arbeids"frihet" med 50 %? Vi har hatt 4 timers ubundet tid,der vi kunne selv bestemme om vi ville ta de hjemme eller på jobb. På vår barnehage var det helt umulig fordi vi er 8 pedagoger på ett lite kontor,samt to tilgjenngelige pcer,så det sa seg selv.

 

I fjor fikk vi tredd over halsen at 2 timer SKULLE taes på jobb,ikke snakk om noe annet.Selv om det ikke er lagt opp til det fysisk,selv om det ikke er nok utstyr til alle.

 

Fikk dere med dere det? Gikk dere i streik pga oss? NEI,det gjorde dere ikke. Brydde utdanningsforbundet seg? NEI, det gjorde de ikke.

 

Nå rasler lærerne med sabelen fordi de blir bundet til arbeidsplassen i noen få timere ekstra OM det er fysisk tilrettelagt for det. dere skal ha streik over hele linja,OG ta med dere oss i streiken (det var det som ble forespeilet før sommeren) DA er det greit at vi er med ja!For å tale LÆRERNES sak!

 

Men har vi viktige saker å fronte så bryr dere dere faen i det, rett og slett.

Det er så urettferdig at det er til å grine over.

 

Anonymous poster hash: d4556...2e1

Men HI, så har heller ikke barnehageansatte det samme dårlige ryktet som lærerene har. De karrer kanskje til seg noe men blir ikke særlig populære.

 

Anonymous poster hash: a5ffa...26f

Skrevet

Organisasjonen skulle vært delt i to undergrupper eller i det minste hatt representanter for begge gruppene høyere opp.

 

Jeg skal ærlig innrømme, jeg har ikke fulgt med på førskolepedagogenes utvikling i lønn og arbeidsvilkår.

 

Håper Utdanningsforbundet har vett til å ikke berøre barnehagene i denne saken.

 

Anonymous poster hash: b24b6...099

Skrevet

 

Vet dere at barnehagelærerne i fjor fikk innskrenta sin arbeids"frihet" med 50 %? Vi har hatt 4 timers ubundet tid,der vi kunne selv bestemme om vi ville ta de hjemme eller på jobb. På vår barnehage var det helt umulig fordi vi er 8 pedagoger på ett lite kontor,samt to tilgjenngelige pcer,så det sa seg selv.

 

I fjor fikk vi tredd over halsen at 2 timer SKULLE taes på jobb,ikke snakk om noe annet.Selv om det ikke er lagt opp til det fysisk,selv om det ikke er nok utstyr til alle.

 

Fikk dere med dere det? Gikk dere i streik pga oss? NEI,det gjorde dere ikke. Brydde utdanningsforbundet seg? NEI, det gjorde de ikke.

 

Nå rasler lærerne med sabelen fordi de blir bundet til arbeidsplassen i noen få timere ekstra OM det er fysisk tilrettelagt for det. dere skal ha streik over hele linja,OG ta med dere oss i streiken (det var det som ble forespeilet før sommeren) DA er det greit at vi er med ja!For å tale LÆRERNES sak!

 

Men har vi viktige saker å fronte så bryr dere dere faen i det, rett og slett.

Det er så urettferdig at det er til å grine over.

 

Anonymous poster hash: d4556...2e1

Kan du sende meg link til kilden du bruker når der gjelder barnehagelærere og deres deltakelse i streiken? Jeg har fulgt godt med, men dette har gått meg hus forbi...

 

Jeg har full forståelse for at dere syns at forbundet "glemmer" dere, men hva ønsker du at vi lærere skal gjøre med det?Tror du det hjelper dere at vi ikke står på å prøver å stoppe en utvikling i skolen som vi vurderer som dårligere for både elever og lærere?

 

Det er leit at bitterhet preger denne debatten gang på gang. Og det er enda tristere at "kollegaer" som er med i samme forbund har en slik holdning til konflikten.

 

Det er dessverre sånn at alt for mange, inkludert deg, tror at denne streiken kun handler om bundet arbeidstid. Jeg foreslår at du legger bitterheten litt til side og prøver å sette deg inn i konflikten på en litt mer nyansert måte. Jeg krever ikke at du verken sympatiserer eller er med oss i streiken, men å skrike ut at det er urettferdig for DEG at forbundet står opp for lærernes sak blir for dumt!

Meld deg heller ut hvis du mener at forbundet ikke støtte deres sak.

 

Anonymous poster hash: 1fa1d...bc6

 

At forbundet overhodet ikke jobber for barnehagelærerene er desverre veldig veldig sant, og er en av grunnene til at jeg ikke orker og støtte lærerene i deres sak. Ja, kanskje det er misunnelse, men det får så være. Jeg betaler like mye for deltagelse i forbundet som lærere gjør, men jeg og mine kolleger får nada tilbake. At lærerene synes barnehagelærerene skriker urettferdighet viser jo at dere heller ikke forstår vår side, at dere heller ikke ser hvordan vi har det.

 

Anonymous poster hash: 27a99...12f

Skrevet

 

Vet dere at barnehagelærerne i fjor fikk innskrenta sin arbeids"frihet" med 50 %? Vi har hatt 4 timers ubundet tid,der vi kunne selv bestemme om vi ville ta de hjemme eller på jobb. På vår barnehage var det helt umulig fordi vi er 8 pedagoger på ett lite kontor,samt to tilgjenngelige pcer,så det sa seg selv.

 

I fjor fikk vi tredd over halsen at 2 timer SKULLE taes på jobb,ikke snakk om noe annet.Selv om det ikke er lagt opp til det fysisk,selv om det ikke er nok utstyr til alle.

 

Fikk dere med dere det? Gikk dere i streik pga oss? NEI,det gjorde dere ikke. Brydde utdanningsforbundet seg? NEI, det gjorde de ikke.

 

Nå rasler lærerne med sabelen fordi de blir bundet til arbeidsplassen i noen få timere ekstra OM det er fysisk tilrettelagt for det. dere skal ha streik over hele linja,OG ta med dere oss i streiken (det var det som ble forespeilet før sommeren) DA er det greit at vi er med ja!For å tale LÆRERNES sak!

 

Men har vi viktige saker å fronte så bryr dere dere faen i det, rett og slett.

Det er så urettferdig at det er til å grine over.

 

Anonymous poster hash: d4556...2e1

 

Jeg er veldig enig i at forbundet stort sett bare jobber for læreerene. Men nå er det vel ikke alle som har fått innskrenket "arbeidsfriheten" med 50 %, det er vel opptil arbeidsgiver?

 

Anonymous poster hash: 27a99...12f

Skrevet

Organisasjonen skulle vært delt i to undergrupper eller i det minste hatt representanter for begge gruppene høyere opp.

 

Jeg skal ærlig innrømme, jeg har ikke fulgt med på førskolepedagogenes utvikling i lønn og arbeidsvilkår.

 

Håper Utdanningsforbundet har vett til å ikke berøre barnehagene i denne saken.

 

Anonymous poster hash: b24b6...099

Håper Utdanningsforbundet har vett til å ikke berøre barnehagene i denne saken

 

Hvorfor håper du det?

 

Anonymous poster hash: 27a99...12f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...