Gå til innhold

Til dere alenemødre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er økonomien nå i forhold til før du ble alenemor, og hvor mye hadde i såfall din mann i inntekt?
Jeg er i en prosess nå, der det ser ut som jeg vil ende opp alene med to små barn. Jeg har 21 000 utbetalt i mnd. Mens min mann har 14 500. Vi eier et hus sammen der halvparten er nedbetalt. Jeg er bare så redd for at jeg ikke kommer til å klare meg økonomisk når vi flytter hvert til vårt..

Anonymous poster hash: 6e0bb...f63
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare vært alene og nå alene med barn. 

Jeg har ganske grei økonomi. 

Utbetalt 34000kr, barnebidrag 2690 og barnetrygt 1940. Jeg hadde stønad til barnetilsyn, det kan jeg egentlig få enda siden jeg tjener under 6g, men med litt overtid så er jeg over og da søker jeg ikke om dette mer. 

sitter igjen med 12000 kr etter utgifter og sparing er trekt. 

Anonymous poster hash: c578a...3b0
Skrevet

Man klarer det man må klare. Eventuelt skaffe seg en ekstrajobb de kveldene/helgene barna er hos faren. Jeg har vært alene hele tiden, og det hadde helt klart vært bedre å være to. Har det samme som deg utbetalt, utvidet barnetrygd og 600 i barnebidrag. Må jobbe ekstra for å få det til å gå rundt, men det går helt fint.

Anonymous poster hash: cf9b5...13e

Skrevet

Jeg har utbetalt rett over 17.000 og har barnetrygd på 1940. Jeg klarer meg egentlig ganske greit. Ungene bor bare halvparten hos meg da.

Jeg bor ikke i en storby, og har ganske rimelig leie i forhold til større plasser.

Skrevet

Faren får ikke hatt de på kvelder og i helger, de kommer til å være hos meg fast pga hans helse, så får ikke fast avlastning for å jobbe. HI 

Anonymous poster hash: 6e0bb...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...