Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Jeg har et barn som biter, slår og klorer. Hun er 3år og har absolutt ingen impulskontroll. Vi har ppt inne som hjelper henne med språk og de sosialevanskene. Hun har klart seg bra nå etter oppstart og ikke gått løs på noen på 1.5uke. Men i dag når jeg kom fikk jeg beskjed om at hun har bitt et annet barn igjen. Jeg blir helt knust. Jeg hater at vi ikke får bukt på det. Og jeg hater å få den beskjeden når jeg kommer fra jobb for å hente ungene. Kan jeg spørre bhg om å sende meg en melding når hun har hatt slike episoder, slik at jeg er forberedt? Når hun først har gjort det en dag, går jeg med klump i magen hver gang jeg skal hente de resten av uken. Jeg blir ikke vant til at hun er sånn. At hun gjør det på meg er en ting. Men føler for å holde henne hjemme for å ikke utsette andre barn for henne og for at andre barn ikke skal syns hun er slem. Anonymous poster hash: 552e2...c8f
Iiiiik Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Ja, det kan du be om. Da slipper du i hvert fall sjokket ved henting. Klumper i magen resten av uka blir vel den samme, men skjønner behovet for å kunne summe deg litt etter beskjeden. Alle skjønner vel at du ikke ønsker at datteren din skal gjøre dette. Skjønner at du synes det er leit, men det pleier å være en fase for de fleste. Etter hvert går det seg til. Håper barnehagen får veiledning på hvordan de kan ligge i forkant slik at de etter hvert kan forhindre episoder.
Nodisc Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Ja, det syns eg! Vi får alltid beskjed om vår har blitt bitt eller slått seg (sånn at det synes godt, skrubbsår i ansiktet feks) slik at vi veit ka som har skjedd og ka som vente oss når vi kjem
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Klart du kan. Superviktig med god dialog mellom deg og bhg. Håper det ordner seg for dere. Anonymous poster hash: ddc98...94d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Det synes jeg du kan. Forklar hvordan di har det. Jeg er sikker på at de vil, så sant de har kapasitet, hjelpe deg. Anonymous poster hash: b73e9...855
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Uff , stakkars deg. Mine 2 beit hverandre . . Heldigvis ikke andres barn, men de sluttet med det når de ble 3.5 år. Barnehagen følger vel med henne, mine beit når de ikke ble forstått, eller holdt uten for fra lek og slikt. Får håpe jenta de vokser seg fort av bitingen. Er ikke kjekt for noen :/ Anonymous poster hash: 56816...80f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Takk da skal jeg ta det opp med de i morgen Anonymous poster hash: 552e2...c8f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 Du sier jenta di har dårlig språk. Det knytter seg nok mye frustrasjon til både det å ikke forstå, eller det å ikke greie å gjøre seg forstått. Barnehagen bør kanskje ha et kyndig menneske som følger litt tett på henne. Gjerne dn samme, som kjenner henne godt. Som kan hjelpe henne å gjøre seg forstått, forstå. Gjerne være litt i forkant, eller tilstede for rask avledning/fjerning fra situasjonen om de ikke greier å avverge frustrasjonen. Noen som følger med, og leser ungen. Det kreves jo litt av de ansatte da. Må kanskje legge litt om på rutiner. Barnehager pleier være temmelig motvillige til det. Men de plikter det så uansett. Anonymous poster hash: eebec...b8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå