Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Blir sprø av den smokkeavhengigheten. Barnet er 3 år. Vi har vært hos Kaptein Sabeltann, men det var ikke aktuelt. Barnet vil helst ha smokken hele tiden... Hvordan har dere gjort det, og hva var alderen på barnet? Anonymous poster hash: 4ef51...f85
MammaStine91 Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Vi kutta ut smokken på dagtid da han var 8 mnd. Kanskje litt lettere da han var en del yngre men:p vi bare kutta den ut. Ikke noe hokus pokus. Hva med å foreslå en gave, noe han ønsker seg veldig. I bytte mot smokken?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Her mistet vi den for en uke siden. Virkelig mistet den. Barnet synest virkelig synd på seg selv første kvelden. Andre kvelden var det litt bedre, men fortsatt veeeeldig sårt. Så gikk det mye bedre Nå i kveld ble det mest at hun tullet og suret seg 2min om den tutten så gav hun seg. Hadde vi ikke mistet den så hadde vi slitt, første kvelden hadde vi trolig gitt den tilbake om vi hadde funnet den.. Så mitt råd er å "glemme" den et sted.. Brutalt, men det ble tutteslutt. Anonymous poster hash: 202a0...a03
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Her mistet vi den for en uke siden. Virkelig mistet den. Barnet synest virkelig synd på seg selv første kvelden. Andre kvelden var det litt bedre, men fortsatt veeeeldig sårt. Så gikk det mye bedre Nå i kveld ble det mest at hun tullet og suret seg 2min om den tutten så gav hun seg. Hadde vi ikke mistet den så hadde vi slitt, første kvelden hadde vi trolig gitt den tilbake om vi hadde funnet den.. Så mitt råd er å "glemme" den et sted.. Brutalt, men det ble tutteslutt. Anonymous poster hash: 202a0...a03 Glemte å si vi var 3,5år. Dette var natt tutten, dagtutten sluttet vi med da hun var 2år, den var mye lettere å slutte med da man kan distraherer med noe, det går ikke når det er leggetid... Anonymous poster hash: 202a0...a03
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Vi har akkurat vært gjennom smokkeslutt med vårt barn på 3,5 år. Alle sa til oss på forhånd at det ville gå seg til på kort tid, men det tok to uker og har ikke vært lett! Glad vi er ferdige med det nå, men stålsett dere og tenk at dette kan ta tid! Lykke til! Anonymous poster hash: 0c13b...f09
Mrs. Kaizer Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Tror kluet er å forberede barnet på dette. Med de to minste våre har vi snakket om smokkeslutt ca et halvt år i forveien. F.eks minsten som ga smokken sin til Kaptein Sabeltann i sommer, det begynte vi å forberede han på rundt jul. Snakket om det med jevne mellomrom og når dagen endelig var her, var det en stolt kar som kastet smokkene sine inn i Smokkariumet til Sabeltann. Har ikke vært noe gråting etter smokken. Den andre gutten vår sluttet med smokk på 3 1/2 års dagen sin, han var også blitt forberedt på dette noen mnd. Det gikk også smertefritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå