mizza med nr.2 på vei Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Jeg er 22 uker på vei, er det for tidlig å begynne å tenke på navn til babyen? Jeg kommer stadig med nye forslag til samboer men han er ikke interessert og nå nettopp sa han at det var for tidlig og han syns det er kjedelig å se på navn!! Jeg blir så irritert av så lite engasjement... jeg tenker masse på babynavn og hva vi må kjøpe... når begynte dere å tenke på navn til babyen og var mannen deres med på å velge?? Takk for alle svar!
Smusa Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Jeg og samboer snakket om navn allerede da vi begynte å prøve. Er 21 uker på vei nå og vi har vært innom mange navn, men tror vi har bestemt oss😊 Forstår godt at du blir irritert og selv hadde jeg blitt lei meg. Men hørt at det kan ta litt lenger tid med de menna noen ganger;) dessverre.
Fjelljenten Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Hvis han ikke er interessert, så er jo saken grei, da velger jo bare du et :-) Mannen her har heller ingen sterke meninger om navn, så jeg har fått velge med de to første, siden navn betyr mye for meg ang. betydning og oppkalling. Jeg får nok velge denne gangen også, er 9 uker på vei og har navn klart til både gutt og jente :-)
MarteMorTil3 Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Vi har diskutert navn siden vi bestemte oss for å få barn vi... og fortsatt ikke enige om guttebnavn, så får satse på at vi får jente
Lykkebaby♡ Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Min synes også det var fortidlig, og jeg begynte vell å spørre han runt samme tid som deg Til slutt ble vi enige om at Lille Skatten i magen får hans Etternavn, og jeg får velge navnet *perfekt* for meg! For vi to ble ikke enige om hva som var fine navn. Alt av nødvendig utstyr ble kjøpt inn straks skoleferien var et faktum i juni Skikkelig storhandel i en babybutikk og med ok rabatter siden vi valgte å kjøpe ALT der.
mizza med nr.2 på vei Skrevet 11. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2014 Jeg håper litt på at han lar meg velge navn tilslutt hehe. Vi har ikke kjøpt inn noen ting enda vi. Tenkte å gjøre det neste mnd kanskje. Jeg kløøøør i fingrene etter å sette igang å handle!
♥Tullerusk♥ Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Har vel tenkt på navn i minst 10 uker Er 17 uker nå Samboer er heller ikke så engasjert men han kommer seg lengre ut i svangerskapet Nå har jeg stort sett fått "bestemme" navnene på barna våre, men han har jo vært med å bestemme hvem han liker da Skriv ned på en lapp alle navnene du liker, hjem de unna til litt nærmere termin. Eventuelt vent til hver 3.-4. uke med å fortelle navn du liker
Bungalov Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Jeg er 19 uker på navn har både gutt og jentenavn klart. Begynner på rommet i september, vi har en jente fra før hun skal få storesøster rom:) Bare å kjøre på gled deg mens du kan vet at mange sier man bør vente. Jeg har hatt en sa og er av den formening at jeg vil glede meg over den lille spiren ikke være redd for hva som kan skje.
Giss Skrevet 21. august 2014 #9 Skrevet 21. august 2014 Tror vi startet å snakke navn ca fra uke 12. Bare sporadisk i starten. Det var vel mest tulling med navn det IKKE skulle være. Min mann ville heller ikke snakke så mye graviditet. Det var - naturlig nok - mest jeg som var opptatt av det. Jeg var i gang å lete etter navn og ca halveis i graviditeten tok jeg mot til meg og startet - veldig forsiktig - å snakke navn med ham. Da ble han med på lete og snakke litt en gang i blant. Da vi hadde en liste klar med tre navn sa han stopp. Da ville han bare vente til vi så babyen. Andre gang var han omtrent ikke interessert i å diskutere navn i det hele tatt. Når ikke han kunne få sitt førstevalg så kunne det være det samme. Jeg måtte komme med forslag og så sa han nei til de navn han ikke likte. Jeg ville gjerne ha hatt litt mer interesse og engasjement fra ham omkring dette og i graviditetene sjenerelt - men han var ikke sånn. Menn opplever jo ikke graviditeten fullt så tett på som vi gjør og da er det vel rett og slett ikke alle som forstår hvorfor det er så viktig og interessant for oss å snakke om. - Men det betyr ikke at han ikke kommer til å bli en fantastisk far!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå