Gå til innhold

Bhg hadde på jenta mi bleie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har gått i truse i 2 uker nå, greit nok at hun har noen uhell av og til, men på en uke har hun kun hatt 1 uhell i Bhg.

Idag var ei jenta mi ikke er så glad i tilbake på jobb, å i dag har hun tisset på seg 4 ganger. Da mannen kom å hentet henne sa dem at de hadde hatt på hu bleie pga hun ikke hadde mer skift.. Hun hadde ihvertfall 4 skift til, nettopp pga det er liten tid siden hun sluttet med bleie. Men nei.. De hadde gått på hun bleie, noe som har gjort at hun har nektet å gå på do i hele dag etter at hun kom hjem. Mannen fikk også beskjed av leder av avd (som jenta mi ikke liker) at hun ikke var klar for å slutte med bleie. Men hvorfor har det da gått bra hjemme og en uke i Bhg, men så fort denne dama er på jobb tisser hun seg ut 4 ganger!! Hva gjør jeg nå da?

Anonymous poster hash: 744f9...174

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tar du enten kontakt med avdelingsleder ( om dette ikke var denne damen) eller leder i bhg om denne damen var avdelingsleder og tar en prat om dette.

Anonymous poster hash: c61b7...1cb
Skrevet

De har ikke tid til den individuelle oppfølgingen med å ta de på do FØR de må.

Regner med jenta di kanskje MÅ NÅ slik barn er i starten.

Dessverre tar de på bleie om de har flere uhell på samme dag.

Anbefaler å ta en samtale med barnehagen hvis du mener det var nok skift.

Forstår ikke poenget med å ikke like noen og bleieslutt. Mener du at det er denne personen sin skyld at ditt barn har uhell?

Anonymous poster hash: 7cebd...69c

Skrevet

Jeg jobber i bhg selv. Det er ofte slik at barn som slutter med bleie får litt tilbakefall, i ditt tilfelle har det kanskje noe med en voksne på avd av en eller annen grunn. Ofte så er det ikke nok folk på jobb til å skifte uhell mange ganger på en dag. Da pleier vi å ta på bleie ut denne dagen, og prøver igjen neste dag. Kampsaken for foreldrene burde være mer bemanning, da hadde det helt klart blitt håndtert annerledes i mange situasjoner. Kanskje har det nå begynt flere nye barn på avd eller en av de voksne har ferie enda, slik at de har liten tid?

Anonymous poster hash: 57e3e...9e5
Skrevet

Vet du, da min eldste skulle slutte med bleie, så hadde han flere uhell i bhg. i starten. Da sa ped.leder at de ønsket å ta på han bleie litt til. Helt greit, sa jeg. Vi prøver igjen om en stund. 3-4 uker senere sluttet han med bleie, og hadde ikke flere uhell.

Hvorfor ikke bare lage en avtale med bhg som passer både deg og bhg? Jeg skjønner godt at de ikke kan skifte flere ganger om dagen. De har mange barn med forskjellige behov. Synes foreldre generelt har høye krav til bhg.

Nå stresser ikke jeg med bleieslutt, og eldste var hele 3.5 år da han sluttet. Nå er yngste snart 3 år, og vi har begynt å gå med truse hjemme. Har ikke begynt med det i bhg enda, selv om han er flink til å gå på do. En av grunnene er at jeg vil at bhg skal få komme inn i rutinene igjen etter ferien før jeg krever at de skal følge opp barnet mitt på dette området. Akkurat nå er det sommerbhg, og barna er ikke fordelt på de respektive avdelingene.

Ta en prat med dem, og finn en løsning som alle kan leve med.

Anonymous poster hash: b3821...2f3

Skrevet

Forstår ikke poenget med å ikke like noen og bleieslutt. Mener du at det er denne personen sin skyld at ditt barn har uhell?

Nei jeg sier ikke at det er denne personen sin skyld i uhellene, men jeg synes det er merkelig at den dagen jenta mi har masse uhell er denne personen på jobb. den dagen jenta mi har vært slem mot noen er denne personen på jobb, den dagen jenta mi ikke vil spise på en hel dag i bhg er denne personen på jobb. eller den dagen jenta mi hyler og slår seg vrang er denne personen på jobb.

denne personen er også veldig kjepphøy mot meg som mor.

som da jeg ikke ville at jenta mi skulle løpe rundt i truse i tidlig mai pga trekk, da måtte hu notere at jenta mi måtte ha mer klær enn ALLE de andre barna i bhg, å at det var unormalt.

det er mange episoder som lager ekkel stemning i bhg når det gjelder denne personen og oss.

synd alle de andre voksne der er så koselig, for denne damen gjør så jeg føler meg som en dårlig mor, at hun er så mye bedrevitende om barnet mitt enn meg osv.

Skrevet

Dette er dårlig av bhg, ta det opp mdd ped og sørg for at rn som jenta de liker følger henne på do.

Skrevet

Jenta mi har gått i truse i 2 uker nå, greit nok at hun har noen uhell av og til, men på en uke har hun kun hatt 1 uhell i Bhg.

Idag var ei jenta mi ikke er så glad i tilbake på jobb, å i dag har hun tisset på seg 4 ganger. Da mannen kom å hentet henne sa dem at de hadde hatt på hu bleie pga hun ikke hadde mer skift.. Hun hadde ihvertfall 4 skift til, nettopp pga det er liten tid siden hun sluttet med bleie. Men nei.. De hadde gått på hun bleie, noe som har gjort at hun har nektet å gå på do i hele dag etter at hun kom hjem. Mannen fikk også beskjed av leder av avd (som jenta mi ikke liker) at hun ikke var klar for å slutte med bleie. Men hvorfor har det da gått bra hjemme og en uke i Bhg, men så fort denne dama er på jobb tisser hun seg ut 4 ganger!! Hva gjør jeg nå da?

Med det siste der, Mente du liksom at det er denne dama som er grunnen til at dattera di har tissa på seg 4 ganger i dag?

Jeg har FULL forståelse for at de tok på henne bleie til slutt. De har da virkelig andre ting å bruke tida si på å skifte alt tøy (og vaske) samme ungen 4-5-6 ganger ila dagen. Var da voldsomt til krav du setter? Du vet at det er mange andre barn der også som krever tilsyn? Hvis ett barn tisser på seg 6 ganger på en dag, og det tar 5 min å skifte/vaske hver gang, da vil de faktisk bruke 30min på 1 dag på å stelle akkurat dette ene barnet! I en allerede underbemannet barnehage..

Når ungene begynner i barnehagen så får de ikke lenger den tette oppfølgingen som vi foreldre kan gi dem. De ansatte har maaange barn å fordele tiden på. Da skjønner jeg godt at de tilslutt må kapitulere og gå for en "kjapp løsning" (i ditt tilfelle; bleie).

Anonymous poster hash: e8d1c...2ce

Skrevet

Nå er det faktisk denne dama som har "mast" på at vi skal ta med truse pga at jenta mi er den eneste på den alderen som fortsatt brukte bleie. hun er 3,5 år!

Så hva er ditt forslag da?

Skal jeg holde henne hjemme til hun er tørr eller fortsette med bleie?

Rart bhg til sønnen min var så behjelpelig med bleieslutt i motsetning da.

Å dessuten er dem ikke underbemannet nå, det er mange barn som fortsatt har feie. dem er ca 8-10 barn på 4 voksne.. men så klart skal jeg heller betale for at dem skal sitte rundt et bord ute å skravle og drikke kaffe enn å bytte på jenta mi... 

Skrevet

Nei jeg sier ikke at det er denne personen sin skyld i uhellene, men jeg synes det er merkelig at den dagen jenta mi har masse uhell er denne personen på jobb. den dagen jenta mi har vært slem mot noen er denne personen på jobb, den dagen jenta mi ikke vil spise på en hel dag i bhg er denne personen på jobb. eller den dagen jenta mi hyler og slår seg vrang er denne personen på jobb.

denne personen er også veldig kjepphøy mot meg som mor.

som da jeg ikke ville at jenta mi skulle løpe rundt i truse i tidlig mai pga trekk, da måtte hu notere at jenta mi måtte ha mer klær enn ALLE de andre barna i bhg, å at det var unormalt.

det er mange episoder som lager ekkel stemning i bhg når det gjelder denne personen og oss.

synd alle de andre voksne der er så koselig, for denne damen gjør så jeg føler meg som en dårlig mor, at hun er så mye bedrevitende om barnet mitt enn meg osv.

Vet du. Hvis alt dette skjer når denne personen er på jobb så hadde jeg sendt en bekymringsmelding eller søkt bytte om barnehage.

Dette er jo er sterkt signal fra din datter om at det ikke er bra i barnehagen.

Skrevet

Om dere som foreldre sier ungen ikke skal gå med bleie, skal ikke ungen gjøre det.

Om ungen ikke ha uhell hjemme, skal ikke ungen ha uhell i barnehagen heller. Da gjør de en dårlig jobb.

Anonymous poster hash: 969d3...562

Skrevet

Om dere som foreldre sier ungen ikke skal gå med bleie, skal ikke ungen gjøre det.

Om ungen ikke ha uhell hjemme, skal ikke ungen ha uhell i barnehagen heller. Da gjør de en dårlig jobb.

Ofte har barn flere uhell i bhg fordi det skjer mer der, så er ingen automatikk i at det går like bra i bhg som hjemme. Både fordi det er lettere å glemme seg når de er i morsom lek og fordi de venter litt ekstra fordi de ikke har tid. MEN for meg så virker det som et større problem at dere og barnet ikke kommer overens med den ene ansatte. Vil jo absolutt hatt fokuset på det, ikke på saken om at de hadde tatt på barnet bleie (da dette er vanlig praksis i mange barnehager). Hva tror du er grunnen til at barnet ditt ikke liker denne ansatte? Er hun brå? Kjefter mye? Ser ikke barnas behov?

Skrevet

Ofte har barn flere uhell i bhg fordi det skjer mer der, så er ingen automatikk i at det går like bra i bhg som hjemme. Både fordi det er lettere å glemme seg når de er i morsom lek og fordi de venter litt ekstra fordi de ikke har tid. MEN for meg så virker det som et større problem at dere og barnet ikke kommer overens med den ene ansatte. Vil jo absolutt hatt fokuset på det, ikke på saken om at de hadde tatt på barnet bleie (da dette er vanlig praksis i mange barnehager). Hva tror du er grunnen til at barnet ditt ikke liker denne ansatte? Er hun brå? Kjefter mye? Ser ikke barnas behov?

Hun er snakker til både meg og jenta mi på en måte som får oss til å føle oss dumme.

Har flere ganger sett hun har snakket til barn på en måte jeg ikke liker. det er ikke bare meg og mitt barn dette gjelder.

Skrevet

Hun er snakker til både meg og jenta mi på en måte som får oss til å føle oss dumme.

Har flere ganger sett hun har snakket til barn på en måte jeg ikke liker. det er ikke bare meg og mitt barn dette gjelder.

Synes ikke det er ok at hun har en slik holdning. Det er jo ikke sikkert hun gjør dette med vilje, men ville helt klart tatt det opp med pedleder siden det gjør hverdagen til dattera di dårlig. Ville kanskje ikke lagt så stor vekt på det med bleia, for om dette er vanlig praksis på avdelingen så vil kanskje ikke din bekymring for adferden til pedlederen bli tatt like arvorlig når du kommer med en faktisk veldig viktig bekymring og en bekyring som egentlig ikke betyr så mye i det lange løp

Skrevet

Synes ikke det er ok at hun har en slik holdning. Det er jo ikke sikkert hun gjør dette med vilje, men ville helt klart tatt det opp med pedleder siden det gjør hverdagen til dattera di dårlig. Ville kanskje ikke lagt så stor vekt på det med bleia, for om dette er vanlig praksis på avdelingen så vil kanskje ikke din bekymring for adferden til pedlederen bli tatt like arvorlig når du kommer med en faktisk veldig viktig bekymring og en bekyring som egentlig ikke betyr så mye i det lange løp

skal få snakket med pedleder i morgen om hun er der da :)

eller styrer i bhg 

Skrevet

Problemet er at det ikke er vi foreldrene som bestemmer i barnehagen. Vi kan godt si at vi ønsker at de skal gå uten bleie, men om det medfører opptil 4!! skift om dagen så må vi bare finne oss i at de ansatte tar en "sjefsavgjørelse" innimellom mot foreldrenes ønske og tar på bleia. Alternativet er at de ringer og ber oss hente barnet da de ikke har kapasitet til å måtte "være på" ett barn hele tiden..

Selv har jeg 4 barn. Yngste er 3,5 år og etter barnehagen er hun så trøtt at hun sovner mens jeg lager mat. Hun er helt i koma, får ikke liv i henne, og så våkner hun etter en time. Noe som innebærer at etter den times soving er det HÅPLØST å få lagt henne til normal tid. Da er hun jo uthvilt. Jeg har bedt barnehagen om å la henne sove etter lunsj. De gjør det om det lar seg gjøre. Men noen ganger er de på tur, hun sovner kanskje ikke, eller de driver med noe hun bør være med på. Frustrerende for meg, men jeg har full forståelse for at det noen ganger bare ikke går.. For hva kan jeg gjøre? Tvinge dem til å avbryte det de driver med fordi MITT barn må sove, eller innfinne meg med at "noen ganger må man regne med litt svinn i en stor bedrift".. Jeg velger det siste. Jeg har valgt at hun skal være en del av fellesskapet, da må jeg også godta at de noen ganger gjør ting annerledes enn meg..

Anonymous poster hash: e8d1c...2ce

Skrevet

Høres ut som denne dama ikke liker dere og lar det gå ut over jenta de.

Anonymous poster hash: 9e2af...826

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...