Gå til innhold

Er jeg en egoistisk mor?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i løpet av flere år nå gått sakte men sikkert opp i vekt. Har ikke funnet tid til å trene, da jeg må trene saltimer med instruktør for å klare å motivere meg.

 

Nå har jeg begynt på veien ned i vekt. Trener 3-4 ganger i uken, da er jeg hjemme klokken seks. Det er da bare to timer til at jenta på 5 skal i seng, men de to timene er våre, med spill, lesing, bygging av Lego osv. De andre dagene i jobbuka er jeg hjemme fire. Helgene er vår tid, da er vi sammen fra morgen til kveld.

 

Pappaen er fleksibel og har god tid sammen med henne på morgenen og henter på Bhg klokka fire.

 

Det er bare så deilig å merke at jeg kommer i form, men har dårlig samvittighet fordi det stjeler tid fra barnet mitt

 

Hva tenker dere?

 

Anonymous poster hash: e95a3...419

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er ikke egoistisk. Dette gjør at du får bedre helse og overskudd til din datter 😊 jeg syntes du er flink 😊

 

Anonymous poster hash: dcf4e...80b

Skrevet

Nei dette synes jeg ikke er egoistisk. Du investerer nå tid i din egen helse, som sikkert kommer datteren din til nytte og.

 

Pappaen er jo der for henne.

 

Det du kan vurdere er jo etter hvert hvis du kommer i god form, ta en løpetur etter at datteren din har lagt seg - hvis du fortsatt synes du har litt lite tid til henne.

 

Husk at du er en god mor når du har overskudd - jeg synes også du er flink.



Anonymous poster hash: aec51...283
Skrevet

Du gå foran som et godt forbilde ! Bedre å få en time mindre sammen og vise henne en god livsstil



Anonymous poster hash: 38312...c07
Skrevet

Jeg synes ikke du er egoistisk, du tar vare på deg selv!

 

Er det ikke lov å gjøre noe på fritiden? Hva med alle som har verv, spiller i korps osv... Det må vel være greit å gjøre noe annet enn å jobbe og være med familien sin?

Skrevet

Takk for svar :)

 

Jeg tror også at hun får mer kvalitetstid sammen med meg når jeg er i bedre form - og bedre humør.

 

Nå er jeg ikke veldig overvektig, men har ti kilo for mye og dårlig kondis.

 

Jeg har forsøkt mange former for egentrening på kveldstid, men jeg klarer ikke å disiplinere meg til å gjennomføre på en god måte.

 

Hun ønsker selv å være med på trening og maser om vi ikke kan gå på trening sammen i helgen. Senteret har et eget opplegg for barn, med hinderløyper osv når foreldrene trener. Så det har vi av og til gjort. Da lærer hun jo samtidig glede i bevegelse.

 

HI

 

Anonymous poster hash: e95a3...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...