Gå til innhold

Huskeliste skole og SFO


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det jeg må huske å ta med til første skoledag, er det mer enn ryggsekk, penalhus, klesskift, innesko, mat og drikke? Og det samme til SFO?

 

Hvilket opplegg er det på tidsregistrering i SFO, er det slik at man fyller ut et skjema daglig/ukentlig om når barnet kommer, og når det skal sendes hjem? Eller fylles dette ut på et skjema som man leverer inn ved oppstart (med like tider hver dag)?

 

Hilsen fersk i skole/SFO-gamet :rolleyes:



Anonymous poster hash: afc08...fd2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får gjerne en liste før de starter om hva de trenger. De minste pleier å ha et klesskift liggende, men det er ikke så nøye om du ikke har alt klart første dag. Det du eventuelt mangler tar du bare med neste dag.



Anonymous poster hash: 11b75...36c
Skrevet

Vi lagde en flott liste på når barnet skulle gå hjem fra Sfo. (De fleste går hjem selv her)

 

Mandag: kl 15. 20

Tirsdag: kl 14.15

Onsdag: 15.40 osv

 

Hahaha det funker ikke på en Sfo med 120 barn. Alle barna går hjem enten kl 15.30 eller kl 16.00!

 

Enkelt og greit, i tillegg var det faktisk kjekkere å gå med venner hjemover enn fordi mor hadde sagt at han skulle gå 10 min senere enn alle andre!

 

Fantastisk Sfo begge ville gå på til 4. Trinn. Som mor må man bare justeres litt etter en veldig fleksibel barnehage.

 

Anonymous poster hash: 07bd2...e6d

Skrevet

Vi kunne henge regntøy og ha støvler på Sfo. Veldig greit da det ikke er alltid man sender barnet i regntøy til skolen, men det trengs på ettermiddagen.

 

Her pøsregnet det første skoledag, men barnet insisterte på å gå skoleveien, 2 km.

 

Anonymous poster hash: 07bd2...e6d

Skrevet

Vi lagde en flott liste på når barnet skulle gå hjem fra Sfo. (De fleste går hjem selv her)

 

Mandag: kl 15. 20

Tirsdag: kl 14.15

Onsdag: 15.40 osv

 

Hahaha det funker ikke på en Sfo med 120 barn. Alle barna går hjem enten kl 15.30 eller kl 16.00!

 

Enkelt og greit, i tillegg var det faktisk kjekkere å gå med venner hjemover enn fordi mor hadde sagt at han skulle gå 10 min senere enn alle andre!

 

Fantastisk Sfo begge ville gå på til 4. Trinn. Som mor må man bare justeres litt etter en veldig fleksibel barnehage.

 

Anonymous poster hash: 07bd2...e6d I

I vår SFO sender de hjem barn hver hele og halve time. Selvsagt at man ikke sender hjem f.eks. 1540 o.l. :klaske:

 

 

 

Anonymous poster hash: afc08...fd2

Skrevet

 

 

Vi lagde en flott liste på når barnet skulle gå hjem fra Sfo. (De fleste går hjem selv her)

 

Mandag: kl 15. 20

Tirsdag: kl 14.15

Onsdag: 15.40 osv

 

Hahaha det funker ikke på en Sfo med 120 barn. Alle barna går hjem enten kl 15.30 eller kl 16.00!

 

Enkelt og greit, i tillegg var det faktisk kjekkere å gå med venner hjemover enn fordi mor hadde sagt at han skulle gå 10 min senere enn alle andre!

 

Fantastisk Sfo begge ville gå på til 4. Trinn. Som mor må man bare justeres litt etter en veldig fleksibel barnehage.

 

Anonymous poster hash: 07bd2...e6d I

I vår SFO sender de hjem barn hver hele og halve time. Selvsagt at man ikke sender hjem f.eks. 1540 o.l. :klaske:

 

 

 

Anonymous poster hash: afc08...fd2

For meg som ikke hadde erfaring fra Sfo og skole var faktisk ikke dette selvsagt. Jeg tenkte utfra hva som passet OSS med jobb og fritidsaktiviteter.

 

Men det fungerte jo greit det systemet de hadde på Sfo. Oppfordringen er at av og til bør man spørre "hvordan gjør alle andre det her"!

 

Anonymous poster hash: 07bd2...e6d

Skrevet

Husk å ta med regntøy,støvler, joggesko og skiftetøy (som ekstra truse,sokker, t-skjorte bukse, genser). Se an været om det er begynnende høstlig vær eller sommerlig enda.

 

Anonymous poster hash: 6b99e...a4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...