Gå til innhold

Samboer lyver om bagateller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en samboer som lyver om 'bagateller', og nå kjenner jeg at jeg helt har mistet alle følelser for han. Hadde det ikke vært for at vi har barn sammen så hadde jeg nok flyttet min vei for lengst.

Han kommer med dumme unnskyldninger til hvorfor han er forsinket, røyker i smug og sier han ikke gjør det, og en hel del andre dumme unnskyldninger. Vi har vært sammen i ca 10 år, og han har holdt på slik i flere år.

For meg er løgn en løgn uansett, og jeg føler at jeg ikke kan stole på han.

Har sagt til han at jeg ikke gidder mer tidligere også. Da logget han seg inn på en nettdatingside samme kvelden. Bare for å se hva som fantes på markedet visst nok. Jeg hadde jo tross alt gjort det slutt likevel. Jeg forstår ikke tankegangen.....

Noen som har opplevd noe lignende? Og har dere blitt i forholdet, eller gått?

Jeg kjenner jeg heller vil ha noen jeg kan stole på.

Anonymous poster hash: a7128...72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han lyver om småting og du gjør det liksomslutt. Dere spiller et idiotisk maktspill med hverandre. Slutt med det og enten 1) gå fra hverandre og bli ferdig med det, eller 2) søk hjelp og finn ut hva probleme deres bunner i. Lykke til.

Skrevet

Har vært i samme situasjon, og det ble slutt. For min del har det ingen hensikt å være sammen med noen jeg har null tillit til, og hvis man kan lyve om småting, tenker jeg at det blir vanskelig å tro på de større også.

Mangelen på tillit og gjensidig respekt (ikke minst, det er så respektløst å lyve!) gjorde at følelsene ble borte for min del også, og jeg begynte å legge merke til alt annet som heller ikke fungerte. Tok det opp med han gang på gang, men han var for lat og for lite interessert - han gjorde ingenting med det. For meg er det uaktuelt å leve sånn, så jeg gikk. Angrer ikke, siden jeg nå lever i et forhold som er slik som et forhold skal være.

Skrevet

Alle lyver litt. Løgn er som olje i kommunikasjonen. i løpet av en normal samtale på ca 5 minutter er det vanlig å lyve 1-2 ganger. Du gjør det helt sikkert du også selv om du ikke tenker på det som løgn. Forskellen er bare at du avslører mannens løgner.

Anonymous poster hash: e7794...3f6
Skrevet

Alle lyver litt. Løgn er som olje i kommunikasjonen. i løpet av en normal samtale på ca 5 minutter er det vanlig å lyve 1-2 ganger. Du gjør det helt sikkert du også selv om du ikke tenker på det som løgn. Forskellen er bare at du avslører mannens løgner. Anonymous poster hash: e7794...3f6

Slik jeg forstår hovedinnlegget så er det bevisst lyving, og ikke type ubevisst som jeg antar at du snakker om.

Har en som snuser i smug jeg, så jeg lar heller være å spørre, for da slipper jeg i det minste å bli levd for...

Men hvorfor lyver han, er han redd du skal bli sint om han sier sannheten? Kanskje familievernkontoret kunne ha hjulpet dere?

Skrevet

Har en samboer som lyver om 'bagateller', og nå kjenner jeg at jeg helt har mistet alle følelser for han. Hadde det ikke vært for at vi har barn sammen så hadde jeg nok flyttet min vei for lengst.

Han kommer med dumme unnskyldninger til hvorfor han er forsinket, røyker i smug og sier han ikke gjør det, og en hel del andre dumme unnskyldninger. Vi har vært sammen i ca 10 år, og han har holdt på slik i flere år.

For meg er løgn en løgn uansett, og jeg føler at jeg ikke kan stole på han.

Har sagt til han at jeg ikke gidder mer tidligere også. Da logget han seg inn på en nettdatingside samme kvelden. Bare for å se hva som fantes på markedet visst nok. Jeg hadde jo tross alt gjort det slutt likevel. Jeg forstår ikke tankegangen.....

Noen som har opplevd noe lignende? Og har dere blitt i forholdet, eller gått?

Jeg kjenner jeg heller vil ha noen jeg kan stole på.

Anonymous poster hash: a7128...72f

Herregud, skulle tro det var jeg som hadde skrevet det her. Samme her. Fatter ikke hva han tenker eller hva som skjer oppi hodet hans, har tatt opp dette flere ganger, men han ER sånn og jeg får ikke forandra han. Håper jeg en dag tar mot til meg og går. Vet at jeg burde gjort det for lengst.

Anonymous poster hash: bc450...483

Skrevet

Dette fikk meg til å gå fra en kjerne kar.. på noen ommeråder. Nettopp fordi jeg tilsluttet følte alt var løgn.. taklet det ikke jeg.. du må jo være hinsides tålmodig og god. Kanskje litt for god for han. Ja ikke vet jeg. Jeg klarer ikke å leve sånn

Anonymous poster hash: 8aa98...535

Skrevet

Herremin for et destruktivt forhold! Gjør noe mer forholdet eller slå opp

Anonymous poster hash: 92f2c...5ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...