Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Fireåringen har hatt kraftige magesmerter i fem dager nå. De første to dagene var det mest på natten, så kom og gikk det på dagtid også. På lørdag kastet han opp en gang. På søndag gråt han og hadde vondt helt fra han stod opp, og var veldig slapp. Vi dro på legevakten som sjekket crp, urin, ører, hals og klemte på magen. De mente det kunne være forstoppelse, og at man kunne ta røntgen, men ville se an noen dager til. Han hadde da vært på do tre ganger på fredagen. Igår var han fremdeles veldig slapp, lå bare på sofaen. Gråt og hadde veldig vondt, og hadde også feber. Fikk time hos fastlegen som også sjekket crp og kjente på magen. Han støttet forstoppelse-teorien og sa vi skulle gi lactulose. Han var på do en gang igår, og virket finere til kvelden, men i hele natt har han hatt store smerter, og sov ikke fra kl. 24 til 6. Paracet hadde ingen virkning. Han er litt bedre igjen nå, men ligger bare på sofaen. Hva hadde dere gjort? Gitt mer medisin og satset på at det var forstoppelse, eller fått røntgen og vært sikker? Han kaster opp når det er på det vondeste, men har ikke hatt diaré. Anonymous poster hash: 40cee...af3
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Dytt. Anonymous poster hash: 40cee...af3
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Reist på privatklinikk i kveld. En på fire later ikke som om han har smerter i så lang tid. Anonymous poster hash: 19961...c0b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Bedt om ultralyd samt at legen tar blodprøver for å sjekke for allergier Anonymous poster hash: 7df4e...16d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Nei, vi tror absolutt ikke han later som. Han har veldig vondt, det er helt tydelig. Problemet er bare "se an"-holdningen. Ikke så greit når barna har så store smerter. Jeg ringer legen igjen nå. Anonymous poster hash: 40cee...af3
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Få tatt røntgen. Fort gjort og lite stråling. Og de ser da helt klart om han er forstoppet eller ikke. Anonymous poster hash: 2ceda...e38
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Blindtarmen?? Anonymous poster hash: 90447...242
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 Jeg tenker også blindtarmen. Eller noe annet med tarmen som ikke er forstoppelse. Håper dere får komme inn raskt, og at de finner ut av det God bedring til lillegutten!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 Hvordan går det HI? Får dere komme til noen på legevakten nå? Anonymous poster hash: ad1b1...eb6
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 Jeg tenker at det kan være lurt å ta røntgen. Da får dere sjekket om det er forstoppelse eller ikke, og også hvor evt forstoppelsen er. Ulike avføringsmidler virker på ulike deler av tarmen. Er det ikke forstoppelse må legene undersøke grundigere for hva det kan være. Håper dere finner ut av det og at barnet blir frisk og rask:) Anonymous poster hash: dfdb0...e8d
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 5. august 2014 #11 Skrevet 5. august 2014 Blindtarmen kan dere sjekke ved trykk og slipp metoden. Skal ikke gjøre vondt når en trykker inn, men være svært smertefullt når en slipper.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #12 Skrevet 5. august 2014 Er på vei til legevakten nå. De ba oss komme ned. Får håpe de finner ut noe. Takk for alle svar! HI. Anonymous poster hash: 40cee...af3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå