Gå til innhold

Bør jeg vaske/stryke babys klær og utstyr før fødsel?


Begemotik

Anbefalte innlegg

Noen sier at ALT må vaskes inkl. leker og bumper til sprinkelseng osv. Noen sier at kun å stryke alt er nok. Noen har aldri gjort noe av det. Hva er riktig? Skal jeg vaske alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, alt utenom noe ull (ull fra nøstebarn trengs ikke å vaskes) skal vaskes minst en gang. Helst 2 til 3 ganger. 

 

Det er ikke pågrunn av at de ikke skal bruke det for tøyet kan ha blitt litt skitent. Men, det er for å bli kvitt kjemikalier som er i alt av tøy, og for å bli kvitt det helt trengs det å vaskes minst en gang. 

 

Så å bare stryke det funker ikke.. Har aldri hørt noen si det eller.Men, da har de missforstått opplegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Hva med voksipose og barnevogn da? Hvordan skal det vaskes?

 

Hør med de i butikken der du kjøpte det. Evnt så står det sikkert hvordan du skal vaske voksiposen på posen. 

 

Men, vognen hadde jeg forhørt meg om der jeg kjøpte den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær, tepper, håndkler, sengetøy og ellers annet som barnet skal ha inn mot huden er det viktige. Så du trenger ikke vaske vognpose, vogn etc, regner med at barnet ikke skal ligge naken rett på noe av dette uansett ;) Får jo være måte på hvor hysterisk man skal være :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg vasket alt av tøy, men var ikke hysterisk med gradene på vasken. Vasket bodyer som tåler 60 grader på 40 osv. Vet ikke om det er "riktig" men. Vasket også myke leker/ bamser. Puta til bilstol og stoffet på lekematte har jeg f.eks ikke vasket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...