Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Jenta min på 5 år føler en slags sorg for at jeg og faren ikke er sammen. Vi har begge nye samboere, og det er to nye søsken involvert, en på hver side. Igår fikk jenta min et raseri anfall og gråt og var sinna i mange timer (ikke bare pga dette da). Har aldri sett henne sånn før, men har vært ærlig om at jeg og pappa ikke skal flytte sammen igjen. Jeg tror hun kanskje føler seg dradd mellom to hjem? Igår sa hun at pappa hadde sagt han skulle ønske hun bodde nærmere han sånn at de kan være sammen hver dag, og hun ble svært sinna når jeg fortalte vi ikke kan flytte (3 mil). De har samvær annenhver helg. Anonymous poster hash: 260ef...c1f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Vil anbefalte deg at du ikke blander inn bruddet som årsak til alle raserianfall ditt barn kommer til å ha framover. Unger blir sinte og lei seg innimellom, og det er en normal reaksjon. Det er sikkert også reelt at hun savnet far og hun kommer garantert til å spille på din samvittighet også i årene framover. Men det er neppe slik at alle raserianfall skyldes deres samlivsbrudd. Synes du gjør det helt riktig når du er tydelig på at dere ikke kommer til å flytte. Det er mye være om du skulle være utydelig og skape eventuelle forventninger og håp hvis henne. Anonymous poster hash: 083b0...ad2
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Du skrev om dette i går og, dog på en annen måte. Dere har ingenting med å snakke med henne om samvær, ingen av dere. Det er skikkelig dårlig gjort, og gjør at hun kommer til å slites mellom ønskene til deg og faren. Dere voksne bestemmer, enkelt og greit. Anonymous poster hash: f9032...139
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Du får si neste gang han skal ha samvær at du regner med de flytter nærmere dere siden han sier til barnet deres at han skulle ønske hun ikke bodde så langt unna. Anonymous poster hash: ebcf8...47c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Dette var ekstremt dårlig gjort av far! Du må ta opp med ham at han ikke må si slike ting til henne. Jeg hadde en slik far selv, som kunne finne på å si at det var nå trist at vi ikke skulle feire jul sammen og sånt, og jeg ble helt knust hver gang. Barn skal skånes for de voksne sine sårete g vonde følelser. Ikke at man skal lyve for dem, men man trenger ikke å prakke på dem alt man føler og tenker heller slik at de føler seg enda mer slitt mellom foreldrene. Anonymous poster hash: 91e57...a7d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Det du kan gjøre er å snakke med din ex om at han må tenke seg om før han sier noe. Han mente sikkert å formidle at han savner henne til tider og er glad i henne men istedenfor ble det helt feil for henne når han sier slikt, han prakker på henne dårlige samvittighet fordi pappa er lei seg for han ser meg ikke så ofte. Så må dere være konsekvente slik at hun ikke får noen mulighet til å bruke "lei seg for at dere ikke er sammen" til å få ting som hun vil. Om hun skjønner at det å spille på dette kortet kan gi meg fordeler med å få ting eller slippe unna ting vil det bli brukt konstant. Har barn med en mann som har bestemt seg at han ikke vil være pappa mer og etter skilsmissen bare flyttet han langt unna og kuttet kontakt barna mine savner han så klart til tider. Men jeg er hele tiden nøye på å ikke bygge på det er synd på deg som ikke har pappa, men heller bygge på du er heldig som har mamma, tanter, onkler osv i livet ditt. Se det positive. De får selvsagt lov å være lei seg og gråte når de savner han men raserianfall og slikt er ikke akseptabelt samme hva som ligger bak. Anonymous poster hash: 3fd1f...6fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå