Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Har en jentepus på 1 år som stadig går til angrep på den lille guttepusen på 12 uker vi hentet for noen dager siden..hun freser konstant til han..vil de bli venner etterhvert tror dere? Håper ikke gamle pusen stikker av :/ Anonymous poster hash: a0598...df1
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Njei, ikke sikkert de blir venner. Jeg har tre latter og de er på ingen måte venner, men de aksepterer hverandre. Pusen din vil nok markere territoriumet sitt, det roer seg etterhvert :-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Njei, ikke sikkert de blir venner. Jeg har tre latter og de er på ingen måte venner, men de aksepterer hverandre. Pusen din vil nok markere territoriumet sitt, det roer seg etterhvert :-) Har de 3 hvert sammen lenge? har bare en lei følelse av at gamle pus stikker av..men hun er veldig hjemkjær, aldri langt unna Anonymous poster hash: a0598...df1
Mrs. Kaizer Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Det er ganske normalt. Tar nok noen uker før den "gamle" katten aksepterer den nye katten.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Njei, ikke sikkert de blir venner. Jeg har tre latter og de er på ingen måte venner, men de aksepterer hverandre. Pusen din vil nok markere territoriumet sitt, det roer seg etterhvert :-) Har de 3 hvert sammen lenge? har bare en lei følelse av at gamle pus stikker av..men hun er veldig hjemkjær, aldri langt unna Anonymous poster hash: a0598...df1 Første fikk vi for 7 år siden. Så fikk vi nr 2 etter 2 år, og nr 3 for 2 år siden. Så ja, de har vært i samme hus lenge. De var til og med ikke kastrerte, og bodde i samme hus Dyrlegen var imponert! Når vi fikk den siste så var han 10 mnd gammel, og sto i trappa å fresa til de 2 andre hadde underkasta seg han Ingen forsvant
Graciegirl Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Hei og gratulerer med ny pus. Basert på egne erfaringer med katter vil jeg si at dette er veldig vanlig. Har selv to katter nå, som vi fikk med 6 mnd. mellomrom. Førstepus ble RASENDE da vi kom hjem med andremann. Verdens skjønneste pus ble forvandlet til en fresende heks! I en ukes tid var det slåssing og mye lyd. Etter hvert roet det seg. Nå er de som "søsken" flest. Av og til perlevenner og av og til sloss de litt. Håper og tror at det hele roer seg når maktbalansen mellom pus 1 og pus 2 er etablert. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Hei og gratulerer med ny pus. Basert på egne erfaringer med katter vil jeg si at dette er veldig vanlig. Har selv to katter nå, som vi fikk med 6 mnd. mellomrom. Førstepus ble RASENDE da vi kom hjem med andremann. Verdens skjønneste pus ble forvandlet til en fresende heks! I en ukes tid var det slåssing og mye lyd. Etter hvert roet det seg. Nå er de som "søsken" flest. Av og til perlevenner og av og til sloss de litt. Håper og tror at det hele roer seg når maktbalansen mellom pus 1 og pus 2 er etablert. Lykke til Skjønner! Da er det håp, hehe. Får bare håpe på det beste men har opplevd nå at den gamle pusen vår nesten virker redd oss :s bare løper unna når vi kommer...er det også normalt i starten? Skal kastrere den nye etterhvert, men den er for liten enda synes jeg Anonymous poster hash: a0598...df1
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #9 Skrevet 6. august 2014 Det er helt normalt. Vent en mnd tid (ikke slipp ut den nye katten i mellomtiden), og kastrer når den er rundt 4 mnd. Hvis du har mulighet til å ha den inne til den er 6 mnd er det helt supert, da kan du kastrere da, så slipper du evnt. første løpetid. Det er noe herk. Ene vår tok helt av og tissa over alt, spruta og remja dag og natt. Kastrerte etter ei uke når det ikke gikk over, og katten kutta ut på dagen. Våre er kastrerte selv om de er "innekatter"(de får bare være i hagen hvis vi likevel er der). Anonymous poster hash: ead76...509
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #10 Skrevet 6. august 2014 Det er helt normalt. Vent en mnd tid (ikke slipp ut den nye katten i mellomtiden), og kastrer når den er rundt 4 mnd. Hvis du har mulighet til å ha den inne til den er 6 mnd er det helt supert, da kan du kastrere da, så slipper du evnt. første løpetid. Det er noe herk. Ene vår tok helt av og tissa over alt, spruta og remja dag og natt. Kastrerte etter ei uke når det ikke gikk over, og katten kutta ut på dagen. Våre er kastrerte selv om de er "innekatter"(de får bare være i hagen hvis vi likevel er der). Anonymous poster hash: ead76...509 Så bra. muligheten er tilstedet, så den blir inne noen mnd til ;-) er nok av løskatter fra før av, vil ikke risikere og lage fere hehe. Tusen takk for svar, nå fikk jeg noen bekymringer mindre ;-) Anonymous poster hash: a0598...df1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå