Nerhaj Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Litt rart. Flere ganger så er det akkuratt som jeg "tisser" på meg selv (akkuratt som en liten glipp, ikke så veldig mye som kommer, men mye for å bare være utflod, og tynt), bare at jeg ikke merker noe? Det bare renner liksom hvis jeg "trykker" forsiktig...ikke sånn bevist en gang. Er myye tynnere enn utflod, luker ikke...og er 31+2 på vei? Noen som vet ? :-(
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Ta en kikk på dette: https://helsenorge.no/fodsel/nar-fostervannet-gar Står at hvis du ikke tror det er urin eller utflod, så skal du kontakte sykehus. Hvis du lukter på det som kommer i trusen så bør du kjenne urinlukt om det er urin. Hvis ikke er det trolig fostervann. Kanskje en telefon til føden for å være sikker? (Jeg har ikke erfaring med det selv.) Anonymous poster hash: 68f71...693
MammantilNurket Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Kan det være at du lekker fostervann? Ring føden og forhør deg. Ta på deg en svart truse. Utflod blir hvitt mot stoffet, dersom det er fostervann vil det forbli fargeløst.
Nerhaj Skrevet 4. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2014 Kan det være at du lekker fostervann? Ring føden og forhør deg. Ta på deg en svart truse. Utflod blir hvitt mot stoffet, dersom det er fostervann vil det forbli fargeløst. Okei, takk for svar. Skal prøve det og se, hvis ikke så ringer jeg ..
Nerhaj Skrevet 4. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2014 Takk for svar. Skal se litt utover natten om det kommer "farge" i svart truse, Som jeg fik tips om. Ellers må jeg nok ringe, takk Ta en kikk på dette: https://helsenorge.no/fodsel/nar-fostervannet-gar Står at hvis du ikke tror det er urin eller utflod, så skal du kontakte sykehus. Hvis du lukter på det som kommer i trusen så bør du kjenne urinlukt om det er urin. Hvis ikke er det trolig fostervann. Kanskje en telefon til føden for å være sikker? (Jeg har ikke erfaring med det selv.) Anonymous poster hash: 68f71...693
MammantilNurket Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Kan det være at du lekker fostervann? Ring føden og forhør deg. Ta på deg en svart truse. Utflod blir hvitt mot stoffet, dersom det er fostervann vil det forbli fargeløst. Okei, takk for svar. Skal prøve det og se, hvis ikke så ringer jeg ..Synes du skal ta en telefon usnsett, jeg Truse-trikset er nærmest for et kjerringråd å regne. Hør med damene på føden først.
Nerhaj Skrevet 4. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2014 Jeg får gjøre det...ble litt usikker. Stakkar samboeren min som jeg da må vekke om vi må opp på føden nå...huff, bedre å være på den sikre siden :-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 har det vært sånn lenge? Høres ut som om du lekker, men det kan jo bli endel utflod når man er gravid… og har selv vært gravid på sommeren og lurt på om jeg lakk fostervann da trusen ofte var våt… Men det var "heldigvis" bare svette Når vannet virkelig gikk på meg, så gikk det, og jeg var ikke i tvil Spent på oppdatering!! Håper det var falsk alarm Anonymous poster hash: 361bc...846
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 dytt:) Anonymous poster hash: 361bc...846
Nerhaj Skrevet 5. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 5. august 2014 Ringte til føden i natt, og ba meg reise til legevakten så han kunne undersøke (?) Tok noen blodprøver og urin prøver?? Ikke noe fostervann prøver og syntes egentlig ikke dette ble tatt noe seriøst, eneste han hadde å si noe på var lavt blodtrykk...men det har jeg så å si hatt gjennom hele svangerskapet...så dette er litt dumt...har helligvis ikke lekket noen mer fram til nå, men merker jeg en gang til noe som "renner" og jeg er i tvil, da skal jeg reise opp på føden uansett og be de se etter!!! Dårlig oppfølging, og sure folk. Huff :-(
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #11 Skrevet 5. august 2014 Ja krev å bli tatt seriøst om det renner mer. Trusetrikset er ok. Jeg lakk litt og litt og det var fostervann. Det er ikke bra når det gjør det siden det kan bli alvorlig infeksjon. Merker du noe om du reiser eller setter deg, nyser ol? Anonymous poster hash: ff797...476
BareMas Skrevet 5. august 2014 #12 Skrevet 5. august 2014 Har det sørlig lukt er det fostervann, hvis ikke er det enten urin eller utflod. Opplever det du beskriver rett som det er, og det er rett og slett utflod, tynt som vann, og veldig ubehagelig for jeg tror jeg tisser på meg.
Nerhaj Skrevet 5. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 5. august 2014 Ja krev å bli tatt seriøst om det renner mer. Trusetrikset er ok. Jeg lakk litt og litt og det var fostervann. Det er ikke bra når det gjør det siden det kan bli alvorlig infeksjon. Merker du noe om du reiser eller setter deg, nyser ol?Anonymous poster hash: ff797...476 Ja, jeg har hatt nedpress veldig lenge. Akkuratt som at jeg bare MÅ gå på do, og litt sånn stikking har det vert...det har jeg ikke tenkt på en gang 8-O
Nerhaj Skrevet 5. august 2014 Forfatter #14 Skrevet 5. august 2014 Ser ut som jeg må ringe. Har ikke kjent noe serlig bevegelser fra lillegutt ldag piiittelitt isted...men det var ikke mye, ett buks med en hånd eller noe :-(
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #15 Skrevet 5. august 2014 Har du lang vei til føden siden du dro på legevakta og ikke føden? De sjekker enkelt om det er fostervann med en slags q-tips lignende testpinne, om det ikke er utslag på den testen er det bare utflod eller urin. Rart de ikke tok den testen på legevakta. Anonymous poster hash: b8a4c...7f5
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #16 Skrevet 5. august 2014 Jeg lakk tydeligvis fostervann. Jeg hadde ikke fostervann igjen når fødselen startet! Og hadde ikke fødselen startet når den gjorde, så kan det være at vi ikke hadde kommet hjem med et barn!! Jeg merket overhode ikke noe til lekkasjen altså. Så jeg hadde vært litt pågående for en sjekk på føden. Anonymous poster hash: 56335...b0e
Nerhaj Skrevet 6. august 2014 Forfatter #17 Skrevet 6. august 2014 Ankom kvinneklinikken i natt ca kl 00.00, ble tatt godt imot av en jordmor som satte meg på sparketest. Alt så bra til Kl 00.45 ca var det å sette seg inn på venteverelse og vente på legen. Var helt alene på verelse så tenkte at dette ikke ta så alt for lang tid. (Fikk beskjed at jeg kanskje måtte vente litt pga det bare var èn lege på jobb) og der er høysesong for fødende. Kl 11.40 idag morges/formiddag (!!!!!!!!!!) kom vi inn etter MYE mas! Aldri i min villeste fantasti trodde jeg at jeg kunne bli så sur. Og tilbringe 12 timer på Haukeland på venteverelse er helt på trynet!!! Eneste positive de hadde å komme med denne lange natten var (dere kan få frokost her om dere ønsker?) MEN Til litt mer positive ting, ingen vann var gått, lillegutt ligger med hodet godt nede i bekkenet, og jordmor regnet med at det bare var utflod, siden den var veldig økt og mye av det Kan etter en lang natt puste lettet ut, og satser nå på at han kommer til terminen sin 6 oktober :-)))
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #18 Skrevet 6. august 2014 Ankom kvinneklinikken i natt ca kl 00.00, ble tatt godt imot av en jordmor som satte meg på sparketest. Alt så bra til Kl 00.45 ca var det å sette seg inn på venteverelse og vente på legen. Var helt alene på verelse så tenkte at dette ikke ta så alt for lang tid. (Fikk beskjed at jeg kanskje måtte vente litt pga det bare var èn lege på jobb) og der er høysesong for fødende. Kl 11.40 idag morges/formiddag (!!!!!!!!!!) kom vi inn etter MYE mas! Aldri i min villeste fantasti trodde jeg at jeg kunne bli så sur. Og tilbringe 12 timer på Haukeland på venteverelse er helt på trynet!!! Eneste positive de hadde å komme med denne lange natten var (dere kan få frokost her om dere ønsker?) MEN Til litt mer positive ting, ingen vann var gått, lillegutt ligger med hodet godt nede i bekkenet, og jordmor regnet med at det bare var utflod, siden den var veldig økt og mye av det Kan etter en lang natt puste lettet ut, og satser nå på at han kommer til terminen sin 6 oktober :-))) Enda godt det ikke var noe galt Men forstår frustrasjonen over ventetiden.... Det er på tide politikerne gjør noe med barnehageinntakene slik at det ikke blir fødeboom hvert år midt i ferietiden...! Håper alt forholder seg rolig frem til termin hos deg nå. Lykke til med de siste ukene Anonymous poster hash: 68f71...693
Anonym bruker Skrevet 6. august 2014 #19 Skrevet 6. august 2014 Åh. Ikke snakk om kvinneklinikken engang. Jeg opplevde det samme som deg med tanke på ventetiden. Var 2 uker på overtid og kom klokken 8 om morgenen for igangsettelse. Ble bedt om å vente på stuen. DeR satt jeg 10 timer før jeg fikk rom og mat. Tragisk. Ble ikke igangsatt heller og måtte gå en ekstra dag over. Selv om 2 uker liksom skal være siste frist. Kvinneklinikken er en skam. De evner ikke se at gravide er i en sårbar situasjon og fnyser av alle bekymringer. Anonymous poster hash: dca8d...318
Nerhaj Skrevet 6. august 2014 Forfatter #20 Skrevet 6. august 2014 Åh. Ikke snakk om kvinneklinikken engang. Jeg opplevde det samme som deg med tanke på ventetiden. Var 2 uker på overtid og kom klokken 8 om morgenen for igangsettelse. Ble bedt om å vente på stuen. DeR satt jeg 10 timer før jeg fikk rom og mat. Tragisk. Ble ikke igangsatt heller og måtte gå en ekstra dag over. Selv om 2 uker liksom skal være siste frist. Kvinneklinikken er en skam. De evner ikke se at gravide er i en sårbar situasjon og fnyser av alle bekymringer. Anonymous poster hash: dca8d...318 Huff, ja dette er verkelig det mest frustrerende jeg har vert borti....venter 10-12 timer for å møte lege og få ett rom....helt sykt faktisk! Kunne jo FINT vert hjemme de timene og komme tilbake 10-12(!!!!) timer senere. Er ikke muligt, får sende de Mail om at jeg var veldig misfornøyd. Sitte i de sofaene med bekkenløsning...kjentes godt på mage og rygg ja :-( huff ja, håper alt gikk fint med deg, og at den lille kom seg fint til verden :-)
Nerhaj Skrevet 6. august 2014 Forfatter #21 Skrevet 6. august 2014 Ankom kvinneklinikken i natt ca kl 00.00, ble tatt godt imot av en jordmor som satte meg på sparketest. Alt så bra til Kl 00.45 ca var det å sette seg inn på venteverelse og vente på legen. Var helt alene på verelse så tenkte at dette ikke ta så alt for lang tid. (Fikk beskjed at jeg kanskje måtte vente litt pga det bare var èn lege på jobb) og der er høysesong for fødende. Kl 11.40 idag morges/formiddag (!!!!!!!!!!) kom vi inn etter MYE mas! Aldri i min villeste fantasti trodde jeg at jeg kunne bli så sur. Og tilbringe 12 timer på Haukeland på venteverelse er helt på trynet!!! Eneste positive de hadde å komme med denne lange natten var (dere kan få frokost her om dere ønsker?) MEN Til litt mer positive ting, ingen vann var gått, lillegutt ligger med hodet godt nede i bekkenet, og jordmor regnet med at det bare var utflod, siden den var veldig økt og mye av det Kan etter en lang natt puste lettet ut, og satser nå på at han kommer til terminen sin 6 oktober :-))) Enda godt det ikke var noe galt Men forstår frustrasjonen over ventetiden.... Det er på tide politikerne gjør noe med barnehageinntakene slik at det ikke blir fødeboom hvert år midt i ferietiden...! Håper alt forholder seg rolig frem til termin hos deg nå. Lykke til med de siste ukene Anonymous poster hash: 68f71...693 Ja, det er HELT tragisk...virkelig sesong tid for fødende som legen sa....synn vi må "lide" for det. Èn lege på jobb hele natten, DET er forlite! Nei, huff glad det er over.... Tusen takk, håper neste gange jeg må dit er det pga lillegutt er på vei, og at de ikke setter meg på venterommet da, hehe :'D Neida, går nok helt fint, takk takk
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 7. august 2014 #22 Skrevet 7. august 2014 Ankom kvinneklinikken i natt ca kl 00.00, ble tatt godt imot av en jordmor som satte meg på sparketest. Alt så bra til Kl 00.45 ca var det å sette seg inn på venteverelse og vente på legen. Var helt alene på verelse så tenkte at dette ikke ta så alt for lang tid. (Fikk beskjed at jeg kanskje måtte vente litt pga det bare var èn lege på jobb) og der er høysesong for fødende. Kl 11.40 idag morges/formiddag (!!!!!!!!!!) kom vi inn etter MYE mas! Aldri i min villeste fantasti trodde jeg at jeg kunne bli så sur. Og tilbringe 12 timer på Haukeland på venteverelse er helt på trynet!!! Eneste positive de hadde å komme med denne lange natten var (dere kan få frokost her om dere ønsker?) MEN Til litt mer positive ting, ingen vann var gått, lillegutt ligger med hodet godt nede i bekkenet, og jordmor regnet med at det bare var utflod, siden den var veldig økt og mye av det Kan etter en lang natt puste lettet ut, og satser nå på at han kommer til terminen sin 6 oktober :-))) Enda godt det ikke var noe galt Men forstår frustrasjonen over ventetiden.... Det er på tide politikerne gjør noe med barnehageinntakene slik at det ikke blir fødeboom hvert år midt i ferietiden...! Håper alt forholder seg rolig frem til termin hos deg nå. Lykke til med de siste ukene Anonymous poster hash: 68f71...693 Ja, det er HELT tragisk...virkelig sesong tid for fødende som legen sa....synn vi må "lide" for det. Èn lege på jobb hele natten, DET er forlite! Nei, huff glad det er over.... Tusen takk, håper neste gange jeg må dit er det pga lillegutt er på vei, og at de ikke setter meg på venterommet da, hehe :'D Neida, går nok helt fint, takk takk På KK, Bergen, er det ikke kun 1 lege på vakt. De har 3 leger på vakt på huset hele natten (1., 2. og 3.vakt) og en 4.vakthavende som er hjemme og tilkalles ved behov.
Nerhaj Skrevet 7. august 2014 Forfatter #23 Skrevet 7. august 2014 Åja...så bare èn som valste fram og tilbake, de andre kanskje var med fødende jaja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå