Gå til innhold

Oj, hvordan skal dette gå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kanskje gravid med nr 2, ikke vanskelig å forstå at dette ikke er planlagt... Jeg jobber 75% med mulighet for mer jobb, men samboeren min går siste år på bachelor, får studielån og jobber lite ved siden av. Barnet vårt er nå 15mnd, og hvis det stemmer med min utregning kommer neste i mars/april, dvs midt i bachelor-oppgaven..... Vi bor langt (!) unna familie, og har veldig få venner her vi bor nå. Jeg vet andre har fått barn tidligere uten store problemer, men jeg føler alt blir ekstra vanskelig for oss, med tanke på økonomi, skole og ikke minst avlastning i hverdagen.... Noen som har fått barn i utfordrende perioder i livet som kan dele erfaringer? Jeg har ikke lyst til å ta abort, men kan ikke se hvordan vi skal klare dette, jeg trenger litt positiv energi nå kjenner jeg....

Anonymous poster hash: 4b4ab...c75
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok helt fint. En bachelor er tross alt ikke all verden, hadde vært litt annerledes med master, men det også går.

Anonymous poster hash: 94513...37a

Skrevet

Det går nok helt fint. En bachelor er tross alt ikke all verden, hadde vært litt annerledes med master, men det også går.

Anonymous poster hash: 94513...37a

Han har holdt på med studier i 7 år!!! Aldri fullført noe han har startet på! Det er ekstra viktig at denne utdannelsen går i boks, for jeg orker ikke mer uferdig skolegang! Derfor passer det ekstra dårlig at barnet kommer da, for det kan ødelegge for avslutningen av studiet hans..... :( Jeg er bare så redd for at vi aldri kommer dit at vi kjøper oss eget sted å bo og begge har fast inntekt... Hi

Skrevet

Hvis samboeren din forbereder seg en del så kan han gjøre unna en del av oppgaven sin tidligere. Da jeg studerte hadde jeg gjort de fleste undersøkelser før oppgaven skulle skrives, hadde samlet teori lenge, gjort tidkrevende intervjuer og bakgrunnsundersøkelser. Det var jeg glad for da vi skulle begynne å skrive!

Kommer litt an på hvilket studie han går, men selv om vi ikke hadde alle detaljer tidligere så hadde vi fått så sterke føringer tidlig i sisteåret at jeg begynte å samle info fra nyttår.

Det å lese metodeteori kan han også gjøre. Når han har problemstillingen klar og fått oversikt kan han begynne å grovskrive oppgaven. Om ikke annet disponere den, ha teori klart osv.

Krever selvdisiplin, men det er fullt mulig! Og motivasjonen bør jo være til stede, når han vet at han jobber ekstra for en slik god grunn :)

Eldstemann kan kanskje gå i barnehagen, og pappaen kan sikkert bringe og hente flere av dagene i uken.

Se om dere kan jobbe litt ekstra i høst og legge av litt penger til første månedene etter babyen er født. Alle monner drar!

Det er snakk om 2-3 måneder det blir hektisk, men det greier dere! :)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: ebbd1...b3e
Skrevet

Skal du ha permisjon? Bacheloroppgaven bør vel ikke være noe problem? Blir kanskje en litt hektisk periode mens den pågår, men det klarer du nok skal du se :) Jeg skrev min bachelor da jenta mi var fire mnd. Jeg har termin med nr to om fire uker. Har ei lita på to år fra før. Mannen jobber vekk en mnd om gangen og blir hjemme en liten mnd før han skal på jobb. Jeg gruer meg masse til å skulle være alene med to. Tenk hvis det er kolikkbarn feks? Blir kanskje overveldende i begynnelsen og noen perioder blir sikkert mer slitsomme enn andre...Meeen, tenk på alt det fine! :) En lillesøster eller lillebror :) I hele livet deres er det snakk om bare en liten periode du bekymrer deg over. Dette fikser du. Gled deg :)

Anonymous poster hash: 09447...b6c

Skrevet

Ja, jeg tror nok vi skal klare det, vi må bare bli litt mer strukturerte og bli flinkere til å planlegge og spare.... Vi skjemmer bort barnet vårt nå, han får alt mulig fint hele tiden, men det er mer jeg som vil at han skal ha det, han er jo for liten til å ønske seg noe. Der kan jeg virkelig spare inn masse! Og barneklær har vi mye ubrukt eller lite brukt, så utgiftene blir ikke så høye til det. Og masse annet utstyr som kan gå i arv.

Kan man velge selv hva man vil skrive om i bachelor oppgaven? I så fall har han veldig god tid nå!

Hi

Skrevet

Med tanke på forrige svangerskap blir jeg nok sykemeldt store deler av dette svangerskapet også. Slet med kvalme og oppkast og tidlig bekkenløsning... Og så skal jeg ha permisjon, ja. Hi

Skrevet

Man kan vel stort sett velge tema for oppgaven selv, men min erfaring er at det er vanskelig å finne et godt tema. Stort sett blir det for omfattende ;) Jeg vet at noen steder er man nødt til å skrive sammen med andre, mens andre steder kan man jobbe alene. Han får nesten bare lese den informasjonen som finnes på nettet om bacheloroppgaven på studiet.

Anonymous poster hash: d7024...953
Skrevet

Det ordner seg stort sett alltid. Jeg fikk to barn under studiene mine. Da jeg gikk tredje året hadde jeg ett barn som nettopp hadde begynt i barnehage, men hadde henne hjemme to dager i uka, altså 60% plass og 100% studie. Jobbet i tillegg og var fryktelig kvalm. Det skal sies at jeg hadde hyperemesis, så ble sykemeldt en periode og var lagt inn på sykehus blant annet. Men jeg måtte jo bare "ta meg sammen" selv om jeg ikke hadde noe å hente :P greide å fullføre studiet og ta vare på jenta mi selv om det var veldig tungt. De gikk så vidt, men det er mulig. Vil selvfølgelig ikke anbefale det. Men om barnet deres har nå har 100% plass i barnehage så vil jeg tro det går fint. Da har du jo avlastning der. Blir du for dårlig så blir du sykemeldt. Hverdagen kommer til å gå rundt, du greier det når du må.

Bacheloroppgaven er ikke det vanskeligste å skrive, man velger jo stort sett selv. Han må bidra på hjemmebane selvom han studerer. Henting og levering i barnehage osv.

Anonymous poster hash: fd909...7d5

Skrevet

Takk for alle gode råd og positive vinklinger på situasjonen! Nå gjelder det bare å få vite 100% om jeg er gravid eller ikke, kan jo godt hende jeg uroer meg helt unødig... Jeg har en test liggende, er det dumt av meg å teste nå på kvelden? Jeg har ikke mulighet til å gjøre det i morgen tidlig, for jeg skal tiiiiiidlig på jobb... Hvis jeg er gravid så er jeg 4+4 i dag. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...