Gå til innhold

Lite barnerom. Skrivepult under køyeseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en som begynner på skolen neste år. Hun har eget rom, men det er lite. Har sett på loftsseng og lurt på om man klarer å lage en skrivepult under den. Noen som har denne løsningen? Fungerer det på barnerom for en 1.-klassing?

Anonymous poster hash: f01f6...39c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan absolutt fungere :) Men er du sikker på at du trenger det? Mine (nå i 3. og 5.) har aldri brukt skrivepulten på rommet. Både lekser og annet "kontorarbeid" skjer ved kjøkkenbordet, stuebordet eller på gulvet.

Skrevet

Dropp pulten. Våre (opp til 16) har først fått behov for pult/bord/stol på rommet når de har kjøpt seg spillmaskiner. Alt av lekser og andre puslerier skjer på kjøkkenet, evt stua.

Skrevet

Alle mine barn har brukt kjøkkenbordet/spisebordet eller stuebordet når de gjør lekser. De har pult på rommet, men den står bare og tar plass og samler rot egentlig... Så egentlig hadde jeg bare droppet hele skrivepulten:p

Anonymous poster hash: 6213e...779

Gjest MaJo0812
Skrevet

Vi har kjøpt høy seng med pult under, hørte i ettertid at lekser blir gjort ved kjøkkenbordet, men kjøpt er kjøpt, så da er pulten klar til han blir så stor at han gjør lekser der da. Kan jo sitte der å tegne og bygge lego også, tror det blir bra jeg :)

Skrevet

Her har storesøster alltid sittet ved pult på eget rom og gjort lekser. Lillesøster vil også ha pult, sånn som storesøster når hun starter skole. Vi må derfor sjekke ut mulighetene. Dessverre har vi ikke større rom å tilby, så da må vi prøve å få det til på den plassen vi har.

Og takk for svar alle sammen!

Anonymous poster hash: f01f6...39c

Skrevet

døds kipt for barna å gjøre lekser alene!

hadde aldri giddet å sitte på rommene med dem.

Anonymous poster hash: c1ffc...e5c

Skrevet

Jeg har nettopp innredet rommet til min skolestarter. Uten skrivepult. Aldri i livet om hun hadde sittet på rommet med lekser.

Skrevet

Vi har diskusjon om dette også. Mannen mener at ungene såklart må ha pult, og at leksene skal gjøres der.

Jeg ser at i praksis gjøres leksene ved kjøkkenbordet. Eldste er nå 10, og pulten hans blir ikke brukt. Ser ikke poeng med å kjøpe til minsten også.

Skrevet

Her sitter ungene stort sett på eget rom og gjør lekser. Så de må ha pult.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...