Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Jenta vår fikk store problemer da hun gikk fra småbarnsavdeling til storbarnsavdeling i bhg. To av skolestarterjentene bestemte seg for at hun skulle tas, selv om hun knapt var fire. De frøs henne ut, og plukket fra hverandre de relasjoner hun fikk til andre jenter ved å invitere med seg dem hun søkte til inn i "klikken" og la henne stå alene tilbake. Jenta vår utviklet flere stress-symptomer i løpet av denne tiden, men i følge bhg var alt ok. I flere måneder varte dette, og løste seg ikke før førskolegruppen startet på skolen. Nå har vi hatt et iherdig arbeid med å bygge opp igjen selvfølelsen hennes, og å få henne til å tro at hun er verd noe. Det gikk veldig inn på henne det som skjedde dag etter dag. Vi har hatt et helt supert siste år på bhg og hun har blomstret opp. Hun tyr likevel raskt til tårene, noe som gjør henne til et lett offer. Men har hatt mange venner, og har storkost seg. Nå er skolen igang - et nytt kapittel. Og der går de jentene som frøs henne ut. Nå er det jo ikke sikkert at de vil komme til å ta opp igjen plagingen, men jeg er så fryktelig redd for det! Jenta vår burde jo sky dem som pesten, men jeg så i dag at hun søker seg til dem - prøver fortsatt desperat å bli akseptert. Jeg er så redd for at det igjen vil få henne til å bli lagt for hat (for det var virkelig det det virket som om de gjorde da det sto på som verst) Hva gjør jeg da, i så fall? Tenk at dette begynner så tidlig.. Anonymous poster hash: b1105...7bd
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 først og fremst så er dette ufattelig dårlig fra bhg sin side! for tiden fremover så be om et møte med kontakt lærer og eventuelt sfo leder der du åpent og ærlig forteller om hvordan ting har vert, og hva du er redd for. gjør skolen oppmerksom fra dag en! Anonymous poster hash: 49895...aba
Mammatassar Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Stakkars lille vennen. Inkompetent barnehage som ikke så at hun ble plaget! Kan du prate med læreren hennes om det nå, i starten kanskje? Slik at de er ekstra oppmerksomme på dette, og kan prøve å forebygge? Jentene som frøs henne ut kan jo kanskje gjøre det samme også mot andre. De også bør få veiledning på dette, iom at de er for små til å skjønne konsekvensene av slike handlinger. Klem!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 først og fremst så er dette ufattelig dårlig fra bhg sin side! for tiden fremover så be om et møte med kontakt lærer og eventuelt sfo leder der du åpent og ærlig forteller om hvordan ting har vert, og hva du er redd for. gjør skolen oppmerksom fra dag en! Anonymous poster hash: 49895...aba Takk for svar. Ja, vi er heller ikke imponert over at det tok så lang tid før det bedret seg. Men all ære til bhg for det arbeidet som har blitt gjort i ettertid. Det er svært dyktige pedagoger ansatt som har ivaretatt både oss foreldre og barn på beste måte. Men ja, det skulle ikke tatt så lang tid. Det er VELDIG lenge for et så lite barn. Likevel - jeg tror mange både bhg og skiler står maktesløse tilbake i enkelte tilfeller, selv m de forsøker etter beste metoder Jeg ser det an litt, så snakker jeg med skolen så snart jeg ser tegn til at det blir nødvendig. Det kan jo hende at jeg bare er veldig hønemor. Det var en så fæl opplevelse for oss foreldrene også.. HI Anonymous poster hash: 0a55d...530
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Begynn på steinerskolen Anonymous poster hash: c98e3...733
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Begynn på steinerskolen Anonymous poster hash: c98e3...733 Det har vi faktisk vurdert. Det eller Montessori. Men vi ønsker å se om den "vanlige" skolen fungerer først. Det er fint å gå på skole i nærmiljøet med tanke på nettverk etter skoletid. Vi vil først og fremst vurdere Montessori om det skulle bli noen store problemer. HI Anonymous poster hash: 0a55d...530
Gjest MMJ Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Jenta vår fikk store problemer da hun gikk fra småbarnsavdeling til storbarnsavdeling i bhg. To av skolestarterjentene bestemte seg for at hun skulle tas, selv om hun knapt var fire. De frøs henne ut, og plukket fra hverandre de relasjoner hun fikk til andre jenter ved å invitere med seg dem hun søkte til inn i "klikken" og la henne stå alene tilbake. Jenta vår utviklet flere stress-symptomer i løpet av denne tiden, men i følge bhg var alt ok. I flere måneder varte dette, og løste seg ikke før førskolegruppen startet på skolen. Nå har vi hatt et iherdig arbeid med å bygge opp igjen selvfølelsen hennes, og å få henne til å tro at hun er verd noe. Det gikk veldig inn på henne det som skjedde dag etter dag. Vi har hatt et helt supert siste år på bhg og hun har blomstret opp. Hun tyr likevel raskt til tårene, noe som gjør henne til et lett offer. Men har hatt mange venner, og har storkost seg. Nå er skolen igang - et nytt kapittel. Og der går de jentene som frøs henne ut. Nå er det jo ikke sikkert at de vil komme til å ta opp igjen plagingen, men jeg er så fryktelig redd for det! Jenta vår burde jo sky dem som pesten, men jeg så i dag at hun søker seg til dem - prøver fortsatt desperat å bli akseptert. Jeg er så redd for at det igjen vil få henne til å bli lagt for hat (for det var virkelig det det virket som om de gjorde da det sto på som verst) Hva gjør jeg da, i så fall? Tenk at dette begynner så tidlig.. Anonymous poster hash: b1105...7bd Dette må slåes hardt ned på! Dette må du ta opp med skolen, melde det inn som mobbesak! Da må rektor, inspektør og alle fereldrene til barnene det involverer kalles inn til møte! Jeg synes ofte at barn kan være stygge med hverandre, selvsagt. Men vi kan på en måte ikke forlange at har nok selvinnsikt til å skjønne hvor mye skade det gjør på jenta de! Dette må foreldrene dems ta tak i! Jeg hadde snakket med foreldrene FØR skolestart, fortalt hvordan jeg følte det og HÅPET på at de og tok tak i det og hjelper jente de "inn i varmen"! Stakkars jenta de <3
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Uff, stakkars jenta di. I hvert fall godt å høre at hun har trivdes det siste året i bhg. Jeg vil anbefale deg å hjelpe henne på best mulig måte med å etablere relasjoner til barn i samme klasse/ på samme alder. Kanskje hun kan invitere noen med seg hjem, kanskje foreldrene i klassen kan deles inn i grupper som arrangerer sosiale aktiviteter eller lignende. På den måten tror jeg det er mindre sannsynlighet for at hun prøver å vinne innpass hos de som tidligere plaget henne. Det er fint at jenta di virker åpen og forteller deg ting. Det er viktig for å få greie på hvordan hun har det. Ser du at hun blir plaget, så vær rask med å ta kontakt med skolen. Anonymous poster hash: 07770...74e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Jenta vår fikk store problemer da hun gikk fra småbarnsavdeling til storbarnsavdeling i bhg. To av skolestarterjentene bestemte seg for at hun skulle tas, selv om hun knapt var fire. De frøs henne ut, og plukket fra hverandre de relasjoner hun fikk til andre jenter ved å invitere med seg dem hun søkte til inn i "klikken" og la henne stå alene tilbake. Jenta vår utviklet flere stress-symptomer i løpet av denne tiden, men i følge bhg var alt ok. I flere måneder varte dette, og løste seg ikke før førskolegruppen startet på skolen. Nå har vi hatt et iherdig arbeid med å bygge opp igjen selvfølelsen hennes, og å få henne til å tro at hun er verd noe. Det gikk veldig inn på henne det som skjedde dag etter dag. Vi har hatt et helt supert siste år på bhg og hun har blomstret opp. Hun tyr likevel raskt til tårene, noe som gjør henne til et lett offer. Men har hatt mange venner, og har storkost seg. Nå er skolen igang - et nytt kapittel. Og der går de jentene som frøs henne ut. Nå er det jo ikke sikkert at de vil komme til å ta opp igjen plagingen, men jeg er så fryktelig redd for det! Jenta vår burde jo sky dem som pesten, men jeg så i dag at hun søker seg til dem - prøver fortsatt desperat å bli akseptert. Jeg er så redd for at det igjen vil få henne til å bli lagt for hat (for det var virkelig det det virket som om de gjorde da det sto på som verst) Hva gjør jeg da, i så fall? Tenk at dette begynner så tidlig.. Anonymous poster hash: b1105...7bd Dette må slåes hardt ned på! Dette må du ta opp med skolen, melde det inn som mobbesak! Da må rektor, inspektør og alle fereldrene til barnene det involverer kalles inn til møte! Jeg synes ofte at barn kan være stygge med hverandre, selvsagt. Men vi kan på en måte ikke forlange at har nok selvinnsikt til å skjønne hvor mye skade det gjør på jenta de! Dette må foreldrene dems ta tak i! Jeg hadde snakket med foreldrene FØR skolestart, fortalt hvordan jeg følte det og HÅPET på at de og tok tak i det og hjelper jente de "inn i varmen"! Stakkars jenta de <3 Takk for svar Det har ikke skjedd noe på skolen enda.. Jeg håper det ikke vil skje heller. Dersom det verste skulle skje, vil jeg ikke hvile før det er ordnet opp i. Men det er skremmende å høre om ulike mobbesaker, hvor vanskelig det har vært å få en slutt på det. Nå må jeg jo ikke male fanden på veggen, det var bare litt ekkelt å se hvor hardt hun igjen prøvde i dag for å få aksept hos den ene av de to jentene. Det er jo slik med oss alle - vi er aldri bedre enn det vi hører fra vår verste kritiker.. HI Anonymous poster hash: 0a55d...530
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 Uff, stakkars jenta di. I hvert fall godt å høre at hun har trivdes det siste året i bhg. Jeg vil anbefale deg å hjelpe henne på best mulig måte med å etablere relasjoner til barn i samme klasse/ på samme alder. Kanskje hun kan invitere noen med seg hjem, kanskje foreldrene i klassen kan deles inn i grupper som arrangerer sosiale aktiviteter eller lignende. På den måten tror jeg det er mindre sannsynlighet for at hun prøver å vinne innpass hos de som tidligere plaget henne. Det er fint at jenta di virker åpen og forteller deg ting. Det er viktig for å få greie på hvordan hun har det. Ser du at hun blir plaget, så vær rask med å ta kontakt med skolen. Anonymous poster hash: 07770...74e Vi foreldrene har blitt veldig gode på relasjonsbygging, og hun tar jo med seg mange av de relasjonene som ble bygget siste Bhg-år over i skole... Jeg bare er litt motløs over tanken på å igjen drive aktiv networking i forhold til barn og foreldre. Nå er det jo slik at hun er veldig flink sosialt og flink til å få venner. Men når hun var i nærheten av disse to jentene så hadde hun ikke en eneste sjanse. Og jo mer usikker hun ble - jo mer intens var hun og jo flere klumsete ting gjorde hun.. HI Anonymous poster hash: 0a55d...530
MammantilNurket Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Her gjelder det å gi skole og SFO en "heads up". Snakk med baseansvarlig på SFO om dette så fort du kan. Lærerne kommer på jobb mandag. Ta en telefon til kontaktlærer og/eller be om en samtale. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå