Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Og som trives med det? Jeg går natt nå og har tre barn under 5 år. Jeg syns det er så slitsomt nå etter vi fikk tredje barnet. Bruker så mye tid for å gå på jobb. Med det mener jeg at dagen jeg skal på første nattevakt må jeg sove lenge på morgenen, typisk til kl 12. Så må jeg prøve å få noen timer etter barna er i seng, men det får jeg sjelden til. Så er det jo soving når jeg kommer hjem fra vakten også. Føler det er så mye soving og planlegging. I stedet for å bare kjøre barna i barnehage og være på jobb imens. Greit at jeg har en langfri, men jeg føler jeg sliter meg så ut på nattevaktene at langfrien blir forgjeves. Jobber bare 60%, som tilsvarer 80% på dagtid. Huff, virkelig valgt feil utdannelse! Noen som vet om en sykepleier får jobbe på f.eks apotek? Eller har andre tips til hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 41762...890
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Jeg jobber turnus, og da har jeg nattevakter også. 5 barn. Sover ett par timer når ungene er på skole/bhg. Lever de før jeg legger meg om morgenen, og står opp rundt da de kommer hjem. (mannen henter) Går helt greit. Anonymous poster hash: 26d9a...86e
Flettfrid og lilleprins Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Og som trives med det? Jeg går natt nå og har tre barn under 5 år. Jeg syns det er så slitsomt nå etter vi fikk tredje barnet. Bruker så mye tid for å gå på jobb. Med det mener jeg at dagen jeg skal på første nattevakt må jeg sove lenge på morgenen, typisk til kl 12. Så må jeg prøve å få noen timer etter barna er i seng, men det får jeg sjelden til. Så er det jo soving når jeg kommer hjem fra vakten også. Føler det er så mye soving og planlegging. I stedet for å bare kjøre barna i barnehage og være på jobb imens. Greit at jeg har en langfri, men jeg føler jeg sliter meg så ut på nattevaktene at langfrien blir forgjeves. Jobber bare 60%, som tilsvarer 80% på dagtid. Huff, virkelig valgt feil utdannelse! Noen som vet om en sykepleier får jobbe på f.eks apotek? Eller har andre tips til hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 41762...890 I antall timer er 60% natt og 60%dag akkurat det samme. Jeg jobber rundt 70% på natt, sover når barnet er på bhg og en liten time på ettermiddag. Synes det fungerer greit, men ingen er lik. Du må jo bare finne ut hva som fungerer for deg og din familie.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Jeg jobber av og til natt, men det er av egen fri vilje og da kun ved sykdom. Jeg trives på natt, som oftes er det stille og rolig, og har ikke problemer med å snu døgnet. Syns ikke det er problematisk med soving og planlegging ift barna. Har også små barn. Jeg syns alltid det er så godt å kunne reise hjem når "alle" andre akkurat har startet arbeidsdagen. Men om du bare jobber natt så kan du vel finne deg en stilling med todelt eller tredelt turnus isteden? Har man valgt å bli sykepleier så følger det gjerne med turnus jobb, sånn er det for veldig mange. Anonymous poster hash: 2deca...66c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Ja, det gikk greit tidligere, men jeg føler jeg fungerer så dårlig på dagtid etter natt. Blir så sint og sur. Ja, jeg tenkte velg på lønnen når jeg mente det var som å jobbe 80% på dag. Det er vel aldri optimalt å jobbe natt, og det å kun jobbe natt er ikke det samme som å jobbe en natt her og der innimellom. HI Anonymous poster hash: 41762...890
NormaJean Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Jeg jobber natt, har gjort det i flere år. Mannen leverer barna i barnehagen, jeg legger meg med en gang. Sover til kl 15-15.30! mannen kommer hjem med barna (det hender at jeg leverer/henter også, bytter litt på hva som passer) middag, legging av barn, se litt på tv og drar så på jobb igjen. Dagen jeg er ferdig på jobb sover jeg kun til Max kl 13.30-14. Legger meg til vanlig tid og noen ganger så passer det at jeg får sove litt ut dagen etter, andre ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå