Gå til innhold

Planlagt ks ved for smalt bekken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødde min førstefødte som 17 åring, og var utrolig liten i bekkenet , men de målte både meg og babyen som var i magen og tok en sjans på at det skulle gå bra . Men bekkenet mitt tålte det ikke , og nå 8 år senere har jeg fortsatt bekken problemer i perioder . Nå er jeg gravid og nekter å føde. Hvor lett er det da å få planlagt ks denne gangen? Noen med erfaring ?

Anonymous poster hash: 123e5...669

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt det samme, men jeg fikk forrige i seteleie. Bekkenet mitt ble da målt til å være litt lite, men på grensen, og barnet til å også være på grensen (viste seg etterpå at han veide kun 10g under den absolutte seteleiegrensen). Det gikk ikke bra, og endte med ks.

Jeg er nå gravid igjen, og legen min har sagt klart fra at det er uaktuelt for meg å gå over tiden denne gangen pga den forrige babyen satt fast.

Jeg føler at det blir tatt hensyn til forrige fødsel, men om det blir i form av planlagt ks denne gangen eller igangsetting før termin (og dermed mindre barn) gjenstår å se.

Anonymous poster hash: b22c5...67f

Skrevet

Jeg kjenner jeg er livredd for at de skal si nei ang ks .

Barnet mitt blei veid til 3100 og veide 2900 ved fødsel, fødde da 6 dager før termin .

Sånn at de trodde 3100 var helt ok for bekkenet , men 2900 var for stort når det først satte i gang . Hva er sjansen for å få en like liten baby engang til.

Anonymous poster hash: 123e5...669

Skrevet

Siden du har hatt problemer i tiden etter forrige fødsel, vil de nok kanskje legge vekt på det ved en avgjørelse om ks.

Jeg hadde en 3b revne etter forrige fødsel, men siden jeg ikke hadde hatt noen problemer, så skulle det ikke være noe i veien for en vanlig fødsel. 

Da jeg var på oul, så jordmoren på papirene mine og satte meg automatisk opp på en fødselsforbredene samtale i uke 28. Det må du be om også, eller selv ta kontakt med føden på ditt lokale sykehus og forklar problemet. 

Når et lite barn sitter fast pga lite bekken, så må de jo gi deg ks nå.

Masse lykke til

Anonymous poster hash: 79f5f...870
Skrevet

Jeg hadde snakket med jordmor eller fastlegen din i første omgang. Har en venninne som har hatt to planlagte ks pga for smalt bekken.

Anonymous poster hash: ec5f7...93d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...