Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Barna mine har fått 500 000 hver av mine foreldre, og nå har jeg en sur samboer. Han mener pengene kunne blitt gitt til meg slik at jeg kunne fordelt pengene på alle barna siden vi er en familie med mine og dine barn. Anonymous poster hash: 1235f...d20
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Så snilt:-) Jeg mener pengene er kun dine barns penger. De var jo gitt til dem. Anonymous poster hash: 7e972...f56
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Da synes jeg det var bra at de ble gitt til barna, så slapp du det presset fra samboeren din. Anonymous poster hash: f1c5f...3e4
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 He he. Hyggelig mann du har funnet deg. Så bra at dine foreldre var forutseende og ga de til ungene. Anonymous poster hash: a8b76...062
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Veldig snille foreldre du har! Men jeg ser din samboers poeng... Det blir veldig skjevfordeling mellom barn som er i samme familie... Kanskje hans barn har besteforeldre som ikke er like godt stilt økonomisk... Tror han viser en normal reaksjon.. Er ikke denne pengegaven noe barna ikke trenger vite noe om før de er myndige? Anonymous poster hash: feb1e...02e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Veldig snille foreldre du har :-) Men jeg forstår samboeren din. Hadde ikke du følt det på samme måte? Min søster er gift med en mann som hadde barn fra før. Mine foreldre gjør aldri forskjell på henne og de barna de har sammen. Er ikke barna som har valgt det slik. Anonymous poster hash: fbc15...c72
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Skjønner jo at det er surt for hans barn, men sånn er livet. Anonymous poster hash: da9b6...a4d
Brutalius Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Hvis du hadde vært død og foreldrene dine døde, ville bare dine barn arvet pengene (selvsagt). Så synes det er helt fair at det kun er dine som får. Trenger vel ikke rope det ut når hele familien er samlet!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Skjønner poenget hans. Den dagen ungene skal ut å etablere seg, har dine unger egenkapital og alt i boks, mens hans unger kanskje ikke har noen mulighet til å komme seg inn på boligmarkedet. Det føles nok urettferdig når man er en familie. Men sånn er nå engang livet, foreldrene dine hadde sin fulle rett til å gjøre det de gjorde. Hvis jeg var samboeren din, ville jeg vært lei meg på mine barns vegne likevel. Anonymous poster hash: 59b46...bb7
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 Helt riktig gjort. Hans barn har da ingen rett på penger fra dine foreldre. Samboeren din er dirkte frekk som sier noe sånt. Anonymous poster hash: b9966...5ae
aanonym Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Mine svigerforeldre likebehandler heldigvis alle sine barnebarn.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 Rart alle er enige. Når julegavetrådene begynner å komme syns alle det er fælt om ikke stebesteforeldre gir likt til alle barn i familien. Stakkars barna det er jo ikke de som har valgt at foreldrene ikke bor ilag. Anonymous poster hash: c3a4d...cc9
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 Vi roper ikke ut om arven, men foreldrene mine hadde ikke lyst å betale arveavgift, for at vi senere skulle betale ny arveavgift for samme pengene. Barna til samboeren min har det ikke så lett mellom de to heller, for de har ikke samme mor og lønningene mellom de to er i hver sin ende av skalaen. Et av barna har alt det siste, og et av barna arver det meste. Hi Anonymous poster hash: 1235f...d20
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 Barn har ikke vondt av å lære at det er forskjell, men selvsagt er det alltid vondt når noen får mer enn andre. De pengene regner jeg med at blir bundet opp til de er 18 eller noe sånt. Jeg ser stor forskjell på arv og på julepresanger i vanlig "prisklasse". Det du bør tenke på i denne sammenhengen, er hvilken betydning det vil få for dem når de blir så gamle at de skal ta opp studielån. Har man en viss forume, får man ikke borteboerstipend. En annen sak er hvordan du skal forvalte pengene. Du bør få de til å vokse så ikke verdien blir "borte", men samtidig skal de være trygge. Husker ikke sum, men overformynderiet skal inn om det er en viss sum. De har tradisjon for ganske dårlig forvaltning. Anonymous poster hash: 7ec90...40f
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #15 Skrevet 4. august 2014 Synes det var helt rett av dine foreldre. Bor de andre barna fast med dere? De har vel egne besteforeldre og mødre som de kommer til å arve en gang. Det er ikke barnas feil, men det er vel heller ikke dine foreldres feil. Anonymous poster hash: 14e4c...5cf
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #16 Skrevet 4. august 2014 Da syns jeg samboeren din er utrolig teit. Han kan da ikke forvente at dine foreldre gir så mye penger til hans barn? Se er uansett ikke besteforeldrene til hans barn! Blir litt sjokkert over enkel tankegang. Anonymous poster hash: 89eb4...017
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #17 Skrevet 4. august 2014 Jeg hadde aldri gitt arv til barn som ikke var arveberettiget. Nesten så jeg lurer på om dette er en trolle historie da fin samboer er helt på vidda. Han må virkelig være dum. Anonymous poster hash: 51935...778
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #19 Skrevet 4. august 2014 Jeg synes det er helt urimelig at disse pengene skal deles på din samboers barn også. Det er ikke urettferdig. Hvilken garanti har dine foreldre for at du og din samboer kommer til å bli gamle og grå sammen? Om ikke, så har de gitt en stor sum penger til barn som de kanskje aldri vil se igjen da dere ikke er i slekt. At man ikke gjør forskjell på julegaver, konfirmasjonsgaver osv er en ting, men arv er noe helt annet og skal, etter min mening, gå til slektninger, ikke bonusbarnebarn. Anonymous poster hash: 67972...429
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #20 Skrevet 4. august 2014 Helt greit av dine foreldre. Vi vet verken hvor lenge disse barna til din samboer har vært i familien eller hvor gamle de er. Kanskje er de der så sjelden og er såpass store at Hi sine foreldre ikke har noe særlig forhold til de. Og uansett hva en mener om mine og dine så tar heldigvis ikke arveloven slike hensyn. Om barna mottar dem nå eller når de er døde skulle være likegyldig. Anonymous poster hash: 1f947...71e
Light of my life Skrevet 4. august 2014 #21 Skrevet 4. august 2014 Vi roper ikke ut om arven, men foreldrene mine hadde ikke lyst å betale arveavgift, for at vi senere skulle betale ny arveavgift for samme pengene. Barna til samboeren min har det ikke så lett mellom de to heller, for de har ikke samme mor og lønningene mellom de to er i hver sin ende av skalaen. Et av barna har alt det siste, og et av barna arver det meste. Hi Anonymous poster hash: 1235f...d20 Arveavgiften ble avviklet ved nyttår, bare til informasjon... Supersnille foreldre du har! Samboeren din er helt på viddene hvis han mener de skal gi samme beløp til hans barn også...
Gjest Julia1984 Skrevet 4. august 2014 #22 Skrevet 4. august 2014 Rart alle er enige. Når julegavetrådene begynner å komme syns alle det er fælt om ikke stebesteforeldre gir likt til alle barn i familien. Stakkars barna det er jo ikke de som har valgt at foreldrene ikke bor ilag. Anonymous poster hash: c3a4d...cc9 Kanskje litt forskjell på en julegave og pengegave på en halv million som jeg ser på som forskudd på arv
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #23 Skrevet 4. august 2014 Han samboeren din kan ikke være helt i vater om han forventer at foreldrene DINE skal gi penger til hans unger. Tre barn med tre forskjellige mødre? Hadde vært skeptisk om jeg var dine foreldre! Anonymous poster hash: 90ddc...a1c
Sint naken biltyv Skrevet 4. august 2014 #24 Skrevet 4. august 2014 Hvor mange barn har han? Hvor lenge har dere vært sammen? Hva slags forhold har dine foreldre til hans barn?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #25 Skrevet 4. august 2014 Herre min hatt! Hans barn er da ikke dine foreldres barnebarn. Han bør egentlig være glad for at noen får noe i det hele tatt. Anonymous poster hash: 37f79...54b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå