Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Hvorfor skal man ikke bruke våtservietter som er beregnet på barnestumper? Anonymous poster hash: b2a4c...0df
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Jeg har brukt det hele veien. Fra første dag. Aldri sår, brukt bepanthen. Mener motstanderne tenker ang. allergier... Anonymous poster hash: 175df...695
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Har brukt det fra dag 1 jeg. Har aldri hatt sår stump. Så lenge de er uparfymerte og allergivennelige så er det vel greit? Anonymous poster hash: 909f8...8f9
NettoppJa Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Det kan man da velge selv om man ønsker eller ikke. Men noen er veldig motstandere pga miljø, allergi osv. De har nok med seg fuktige kluter med noen dråper olje i en tupperwareboks. Og det går jo også an... Hvis du velger våtservietter som er uparfymerte og gjerne svanemerkede er det helt ok og praktisk å bruke våtservietter når man er ute på tur. Selv om vi ikke har baby lenger, bruker vi det fortsatt til gris etter måltider og til å ha i bilen og på tur mot sjokolade og is-fingre (blant annet). De er også geniale til å fjerne flekker på kjøkkengulvet og barnestolen med. Og jeg bruker de til å fjerne sminke og rense ansiktet iblant.
Januaris Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Vi fikk brev fra barnehagen i dag med beskjed på at alle måtte ha med våtservietter til barna sine til bruk før og etter mat, fordi barnehagen ikke lenger hadde midler til å kjøpe inn dette. Hva??!? Kan de ikke vaske seg med vann og såpe og tørke hendene på håndkle?? Jeg er ingen motstander av våtservietter. Vi bruker det ganske mye selv her hjemme. Men jeg synes virkelig at barna kan vaske seg med vann og såpe før maten!
Marriet Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Vi fikk brev fra barnehagen i dag med beskjed på at alle måtte ha med våtservietter til barna sine til bruk før og etter mat, fordi barnehagen ikke lenger hadde midler til å kjøpe inn dette. Hva??!? Kan de ikke vaske seg med vann og såpe og tørke hendene på håndkle?? Jeg er ingen motstander av våtservietter. Vi bruker det ganske mye selv her hjemme. Men jeg synes virkelig at barna kan vaske seg med vann og såpe før maten! Vann og såpe burde være greit, men håndkle er vel ikke så bra, hygienisk sett. Papir burde bhg koste på seg.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Vi brukte ikke våtservietter før barnet var 1 år, og det for jeg ikke ønsket det på huden hans. Brukte bare vann og olje. Og det funket veldig bra. I stelleveska hadde jeg fuktet mesoft med litt olje i en plastikkpose. Det funket supert for oss, og jeg ville ikke gjort noe annerledes. Var aldri sår. Andre får gjøre som de vil selv. Det bryr jeg meg ikke om. Brukte potetmel hvis det var antydning til litt rød stump. Det funket som fjell. Brukte ikke såpe før han var året heller. Ikke kremer eller salver heller. Hadde ikke behov for det. Men hadde han blitt skikkelig sår eller luktet vondt, så hadde vi brukt salve og såpe. Men jeg er litt sånn at jeg tenker å utsette ny og fin barnehud minst mulig påkjenninger. . Anonymous poster hash: 74bab...6b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå