Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Hat hatt det under føttene og i hendene i noen år nå. Vært hos spesialister, men de gir meg kun salver som ikke hjelper, haha.. Under føttene kan jeg leve med, men sliter med at sår sprekker opp i hendene hele tiden, bare og vaske seg på hendene etter do, dusjing, generelt hverdagslige ting jeg bruker hendene til er et mareritt! Ser helt jævlig ut og.. Noen med samme problem her som vet om noe som faktisk hjelper? kjerringråd? Prøver alt! :-) Anonymous poster hash: 5c1dd...f20
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Jeg ville sjekket meg for matintoleranser! Lab1 har gode tester. Sjekk ut en klinikk som f.eks. Balderklinikken i Oslo, dr Øverbye i Arendal m.fl. Det som er alfa og omega er å ha riktig balanse mellom fettsyrene, noe som sier at man må kutte mange kilder for omega6 og heller få i seg mer omega3 (de aller fleste har altfor mye omega6 i kroppen enn hva man bør ha, og at forholdstallet med omega3 er helt feil). Sink og en del andre mineraler er også viktige. Ved oppsprekking er det ofte for lite sink som er problemet, men kan også være andre ting. Men det beste er å få tatt gode prøver slik at du får skreddersydd et opplegg som er riktig for akkurat din kropp. Siden du sliter så mye som det virker som, så vil det være ekstra viktig å få skreddersydd det, slik at du ikke kaster bort mye penger på å prøve alt mulig som kanskje ikke fungerer på deg. Hvetemel, mais, tomat og melk kan f.eks. gjøre at jeg bli verre. Spesielt hvetemel som virker "uttørkende" og samtidig slimdannende. Anonymous poster hash: d5f84...041
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Jeg smørte meg med barnets rumpesalve, inotyol, i desperasjon en gang. Våknet opp med grodd hud for første gang på 10 år. Finnes nok bedre råd, men den hjalp for meg. :-) Anonymous poster hash: dcd79...1a0
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Jeg er også veldig plaget. Har vært hos mange spesialister, men har tilgode å se noen ta det på virkelig alvor. Kremer, salver medisiner, you name it! Alt er prøvd. Lysbehandling er det som har gitt meg best resultat. Legene er veldig på å skulle behandle symptomer, men har aldri, ALDRI vært hos noen som bryr seg om årsak. Derfor er egenbehandling veldig viktig med denne grusomme sykdommen. Jeg hater det så innmari.... Anonymous poster hash: 5644e...3ac
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Jeg er også veldig plaget. Har vært hos mange spesialister, men har tilgode å se noen ta det på virkelig alvor. Kremer, salver medisiner, you name it! Alt er prøvd. Lysbehandling er det som har gitt meg best resultat. Legene er veldig på å skulle behandle symptomer, men har aldri, ALDRI vært hos noen som bryr seg om årsak. Derfor er egenbehandling veldig viktig med denne grusomme sykdommen. Jeg hater det så innmari.... Anonymous poster hash: 5644e...3ac Det er det som er problemet - de behandler symptomene, men leter ikke etter årsaken til at man har fått det og har det. Det er årsakene klinikker som balderklinikken, dr Øverbye og andre leter etter og finner. Anonymous poster hash: d5f84...041
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Jeg har samme type psoriasis som deg, inni hender og under føtter, får væskefylte små blemmer som sprekker, vet jeg sprekker dem selv. I perioder er det et sant helvete! Hvis du røyker er første bud å stumpe røyken, jeg ble innmari mye bedre etter at jeg slutta å røyke. Nå er det perioder med psykisk eller fysisk stress jeg sliter. Smører med elocon. Jeg har vært hos mange hudleger, ene hudlegen sendte meg til revmatalog, fikk ingen klar diagnose der på om det var underliggende sykdom, men det kan det være. Fikk beskjed om at cellegift kunne være et alternativ i de Ller verste periodene, men det synes jeg høres litt drastisk ut. Anonymous poster hash: 2ebc9...27e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 dere som mener de skal finne ut hvorfor du har fått det, hvorfor mener dere det ? de fleste vet hvorfor de får psoriasis, ikke sant ?? kostholdet kan kun hindre store utbrudd, men aldri bli helt kvitt det, da det er blodlegmet som er årsaken til psoriasis. Anonymous poster hash: c5c05...7b8
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Jeg har samme type psoriasis som deg, inni hender og under føtter, får væskefylte små blemmer som sprekker, vet jeg sprekker dem selv. I perioder er det et sant helvete! Hvis du røyker er første bud å stumpe røyken, jeg ble innmari mye bedre etter at jeg slutta å røyke. Nå er det perioder med psykisk eller fysisk stress jeg sliter. Smører med elocon. Jeg har vært hos mange hudleger, ene hudlegen sendte meg til revmatalog, fikk ingen klar diagnose der på om det var underliggende sykdom, men det kan det være. Fikk beskjed om at cellegift kunne være et alternativ i de Ller verste periodene, men det synes jeg høres litt drastisk ut. Anonymous poster hash: 2ebc9...27e Jeg har prøvd cellegift. Ble litt bedre, men virkningen avtok ganske raskt. Ble også veldig, veldig dårlig av bivirkninger, så for meg var det ikke verdt det. Men alle responderer forskjellig. Anonymous poster hash: 5644e...3ac
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 dere som mener de skal finne ut hvorfor du har fått det, hvorfor mener dere det ? de fleste vet hvorfor de får psoriasis, ikke sant ?? kostholdet kan kun hindre store utbrudd, men aldri bli helt kvitt det, da det er blodlegmet som er årsaken til psoriasis. Anonymous poster hash: c5c05...7b8 Nei, faktisk vet jeg ikke det. Anonymous poster hash: 5644e...3ac
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 ok, trodde de fleste viste grunnen til det....de grunnene jeg vet om er : arvelig belastet, kan være over mange generasjoner, eller også hoppe over generasjoner. utbrudd av for eksempel halsbetennelse. blodlegmet deler seg for ofte, ifht vanlig, derfor skjelldannelsene. også er det de da som bare plutselig får det, men de er egentlig i liten grad. dette er det jeg kommer på. Jeg har vært innlagt 7 ganger på riksen, og hatt dette i 44 år....helt fra jeg var ganske liten. Anonymous poster hash: c5c05...7b8
MammaTil3søte Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 ok, trodde de fleste viste grunnen til det....de grunnene jeg vet om er : arvelig belastet, kan være over mange generasjoner, eller også hoppe over generasjoner. utbrudd av for eksempel halsbetennelse. blodlegmet deler seg for ofte, ifht vanlig, derfor skjelldannelsene. også er det de da som bare plutselig får det, men de er egentlig i liten grad.dette er det jeg kommer på. Jeg har vært innlagt 7 ganger på riksen, og hatt dette i 44 år....helt fra jeg var ganske liten. Anonymous poster hash: c5c05...7b8 Vel, jeg visste jo dette. Tenke bare du visste noe annet. Jeg fikk det i ungdommen, og det blir bare verre med årene. Har aldri vært innlagt, men for ett år siden ble det så voldsomt at jeg klarte ikke lengre daglige gjøremål. Bøye armer og knær, gripe med hendene, kjøre bil. Søvnproblemer grunnet ekstrem kløe. Jeg vil aldrinder igjen, og forbanner sykdommen!! Hva gjør du for å holde den i sjakk i gode perioder?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 Jeg har i de siste årene ikke hatt så mye av sykdommen, merkelig nok, men kosthold og alkohol er en brikke i sykdommen, det kan forverre voldsomt . ellers er det jo psoriasis leddgikt som også er en del av psoriasis, jeg er mye i sol, og alle feriene går til syden og bading i saltvann. verking i ledd er jeg blitt vant til og vet det kommer ved dårlig vær bla, og på vinteren er det ikke så godt. jeg klør, men klarer å la være å klø, sånt har jeg bare lært meg. ellers så er det psykisk også, så en må prøve å ha et stabilt liv og hverdag som mulig. Anonymous poster hash: c5c05...7b8
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 Hva hjelper mot kløen da? Jeg tror jeg har psoriasis på foten da det ser sånn ut, men jeg klarer ikke slutte å klø Anonymous poster hash: 92fd0...cb1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 på tuben stor det faktisk at den hjelper mot psoriasis og hudplager! Jeg smørte meg med barnets rumpesalve, inotyol, i desperasjon en gang. Våknet opp med grodd hud for første gang på 10 år. Finnes nok bedre råd, men den hjalp for meg. :-) Anonymous poster hash: dcd79...1a0 Anonymous poster hash: 2aa4a...558
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå