Gå til innhold

Har dere "brannøvelser" hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å tenke så mye hva vi skal gjøre og hvordan om det skulle bli brann hjemme, eller brannalarm går. Vi har to små barn som ikke greier gå brannstifter selv, og soverom er i 2 og 3 etasje...

Er det lurt å snakke om det med barn, og øve? Eller skremmer en dem bare da? Jeg er også mye alene med dem og ser ikke helt for meg hvordan jeg skal få dem med meg ut og ned brannstigen om vi ikke kan bruke trappa inne. Den ene kan holde seg fast i meg og ta imot beskjeder, snart 3 år, den yngste er under ett år og kan jo ikke hjelpe til noe selv.

Noen som har noen tanker evt tips?

Anonymous poster hash: 8d278...150

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en gammel tråd her om en fantastisk brannøvelse, om noen klarer å finne den frem 😋

Skrevet

Brannstifter = brannstige

Anonymous poster hash: 81466...322

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Hadde absolutt snakket med den om det. Her kom det opp av barnet selv- veldig tidlig. Da etter brannvesen i bhg.

Anonymous poster hash: 3733a...991

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Hadde absolutt snakket med den om det. Her kom det opp av barnet selv- veldig tidlig. Da etter brannvesen i bhg.

Beklager- så ikke at du hadde skrevet alderen. Mitt barn tok opp det med brannøvelse selv før h*n var 3 år- da som sagt grunnet brannøvelse i bhg. Vi snakket om hva en skullle gjøre, og la ikke så mye alvor på det.

Skrevet

Brannøvelse har vi en gang i året, i tillegg til at vi snakker om det når de har hatt øvelse i bhg og skole.

Når vi har brannøvelse forteller vi barna at hvis de er nede, skal de løpe ut til naboen uten og vente på oss voksne. Sover de (3.etg) skal de løpe inn på badet, hvis det kommer røyk opp trappa. På badet skal de ta vann på håndklær og legge ved dørsprekken og vente på voksen. Vi har brannstige fra badet, med sele som man kan feste barn i. Vi øver så en fin sommerdag, da ingenting er skummelt. Vi utløser brannvarsel, følger barna inn på badet, putter våte håndklær forran dørsprekken og utløser brannstige, som vi klatrer ned for så og løpe over til naboen. Alt er bare Morro når vi øver, men vi forteller at dette er viktig. Skolebarnet på 10 år, skal neste år lære og utløse brannstigen selv.

Anonymous poster hash: 90c2a...49d

Skrevet

Brannøvelse har vi en gang i året, i tillegg til at vi snakker om det når de har hatt øvelse i bhg og skole.

Når vi har brannøvelse forteller vi barna at hvis de er nede, skal de løpe ut til naboen uten og vente på oss voksne. Sover de (3.etg) skal de løpe inn på badet, hvis det kommer røyk opp trappa. På badet skal de ta vann på håndklær og legge ved dørsprekken og vente på voksen. Vi har brannstige fra badet, med sele som man kan feste barn i. Vi øver så en fin sommerdag, da ingenting er skummelt. Vi utløser brannvarsel, følger barna inn på badet, putter våte håndklær forran dørsprekken og utløser brannstige, som vi klatrer ned for så og løpe over til naboen. Alt er bare Morro når vi øver, men vi forteller at dette er viktig. Skolebarnet på 10 år, skal neste år lære og utløse brannstigen selv.Anonymous poster hash: 90c2a...49d

Brannstige med sele? Hvor får en tak i det? En gang i året, husker de det da, når de er små?

Anonymous poster hash: 81466...322

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...