Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Skal inn om 3 uker til første legetime på fertilitetsklinikk. De fleste prøver er tatt så regner med at vi starter ganske rett på MEN.... nå har jeg plutselig fått litt angst for at vi kanskje ikke får lov å få ivf Mannen jobber 100%, men jeg jobber kun 20-50% (er student i tillegg). Ble plutselig så redd for at de ikke vil behandle oss ettersom jeg ikke er i full jobb/har full inntekt??? Noen som vet? Og vil de nekte oss behandling hvis de får vite at mannen min snuser? Jeg er helt snus og røykfri. Hadde vært fint om noen som visste kunne svare.... har ventet så lenge og ble plutselig så redd for at vi ikke får lov å starte på behandling likevel.... Anonymous poster hash: caf24...422
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Hvorfor i alle dager skulle dere ikke det? Anonymous poster hash: 5dff9...73c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Hvorfor i alle dager skulle dere ikke det? Anonymous poster hash: 5dff9...73c Hvis de synes vi har lite inntekt.... også vet jeg noen har sagt at det var et krav at begge parter var røykfrie før behandling, og da kanskje de ikke vil behandle pga at mannen snuser.... Bare jeg som får litt angst.... Anonymous poster hash: caf24...422
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Slapp av, dere får IVF uansett! Her røykte både jeg og mannen, jeg sluttet innen konsultasjons timen da. Mannen min trappet ned, men sluttet aldri ordentlig og starte for fullt igjen etterpå! Men før man får IVF så må man prøve inseminering, det gjelder nesten alle. - og da er det positivt at du ikke jobber så mye for det går mye tid frem og tilbake på klinikken/sykehus. Jeg måtte i gjennom 3 insemineringer (mislykket) før jeg fikk gå over på IVF. Det klaffet for meg på 1. forsøk Ønsker dere lykke til !! Anonymous poster hash: 1646f...ba1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Slapp av, dere får IVF uansett! Her røykte både jeg og mannen, jeg sluttet innen konsultasjons timen da. Mannen min trappet ned, men sluttet aldri ordentlig og starte for fullt igjen etterpå! Men før man får IVF så må man prøve inseminering, det gjelder nesten alle. - og da er det positivt at du ikke jobber så mye for det går mye tid frem og tilbake på klinikken/sykehus. Jeg måtte i gjennom 3 insemineringer (mislykket) før jeg fikk gå over på IVF. Det klaffet for meg på 1. forsøk Ønsker dere lykke til !! Anonymous poster hash: 1646f...ba1 Dette stemmer ikke. Nesten alle må ikke igjennom det før ivf. Det kommer nok helt an på hva problemet er. Min mann snuser også, men om jeg ikke husker feil var det kun røyk de var opptatt av. Slapp av , dere blir nok helt sikkert godkjent selvom du ikke jobber fullt . Lykke til Anonymous poster hash: 49f24...1e6
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Nei vel, vi fikk innvilget IVF, men fikk beskjed om at de ønsket at "nesten alle" skulle prøve inseminering først, for det var et enklere/lettere inngrep... jeg ga nå bare videre erfaringen min!! Anonymous poster hash: 1646f...ba1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Tusen takk dere! Men en ting... Hvorfor skal liksom inseminering fungere?? Skjønner det liksom ikke helt.... Gudene skal vite at vi har prøvd "privat inseminering" mange ganger de siste åra! Og mannen min har jo ikke noen problemer med å verken komme, eller å komme langt, så skjønner ikke hvorfor de tror det plutselig skal fungere hvis de putter spermen opp istedet for at mannen gjør det... Sikkert litt dumt spørsmål men.... Anonymous poster hash: caf24...422
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Jeg er gravid etter icsi nå, men mine prøver viste at jeg har pcos da, så inseminering var bortkastet da jeg ikke har eggløsning pluss at mannen i tillegg ikke er helt svømmesyktig. Gikk rett på icsi (én sperm inn i egget).. Dere må ta hormonprøver begge to for å se at det ikke ligger noen underliggende forstyrrelser som kan gi genfeil hos barnet, dette tar rundt 5 uker å få svar på. Mannen må levere sin spermprøve og da blir det talt opp hvor mange prosent som er svømmedyktige. Ditt AMH nivå er det som tilsier hvor mange egg du har liggende. Har du høye verdier så kan det indikere at du har som meg pcos, men er de veldig lave har du få egg igjen og må mest sannsynlig gå på høye doser med hormoner for å få nok egg ved uttak. Har du høye (over 100) verdier går du nok rett på icsi, har du veldig lave går du kanskje rett på ivf og er de på normalen så prøver de kanskje inseminering først. Jeg var student da vi var til første konsultasjonstime og det var ikke problem i det hele tatt. Hvilken klinikk skal du til? Håper dette gav deg noen svar. Anonymous poster hash: 63143...1f2
Optatium Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Tusen takk dere! Men en ting... Hvorfor skal liksom inseminering fungere?? Skjønner det liksom ikke helt.... Gudene skal vite at vi har prøvd "privat inseminering" mange ganger de siste åra! Og mannen min har jo ikke noen problemer med å verken komme, eller å komme langt, så skjønner ikke hvorfor de tror det plutselig skal fungere hvis de putter spermen opp istedet for at mannen gjør det... Sikkert litt dumt spørsmål men.... Anonymous poster hash: caf24...422 For det første hjelper det ikke om mannen kommer om det ikke er gode svømmere der. Vi hadde privat inseminering hjemme i to år, før vi skjønte at mannen skjøt løskrutt :-P For det andre sørger inseminering for at sæden kommer helt frem dit den skal, aldeles ikke sikkert den gjør dette av seg selv. Vi fikk ikke inseminering pga mine eggledere, gikk derfor rett på IVF. Når det gjelder jobb og inntekt handler det om at du må kunne ta vare på deg selv før du skal ta vare på noen andre. I forhold til røyk og snus har jeg ingen erfaring da dette ikke var en problemstilling for oss, men dersom det skulle vise seg at mannen har dårlige svømmere burde han slutte og se om det hjelper på kvaliteten.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 Her hadde ingen av oss jobb da vi startet IVF behandling, vi hadde sosialstøtte. Inntekt ble ikke spurt om i det hele tatt. Og mannen var storrøyker og hadde dårlige svømmere, likevel ble det ikke stilt noe krav om at han måtte slutte først. Vi hørte heller ikke noe om at de vil at de fleste skal prøve inseminering først, men kanskje dette er forskjellig på forskjellige sykehus? Nå har ikke jeg eggløsning i det hele tatt (heller ikke med pergotime), så det hadde ikke vært noe alternativ uansett da. Anonymous poster hash: c658f...703
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Jeg er gravid etter icsi nå, men mine prøver viste at jeg har pcos da, så inseminering var bortkastet da jeg ikke har eggløsning pluss at mannen i tillegg ikke er helt svømmesyktig. Gikk rett på icsi (én sperm inn i egget).. Dere må ta hormonprøver begge to for å se at det ikke ligger noen underliggende forstyrrelser som kan gi genfeil hos barnet, dette tar rundt 5 uker å få svar på. Mannen må levere sin spermprøve og da blir det talt opp hvor mange prosent som er svømmedyktige. Ditt AMH nivå er det som tilsier hvor mange egg du har liggende. Har du høye verdier så kan det indikere at du har som meg pcos, men er de veldig lave har du få egg igjen og må mest sannsynlig gå på høye doser med hormoner for å få nok egg ved uttak. Har du høye (over 100) verdier går du nok rett på icsi, har du veldig lave går du kanskje rett på ivf og er de på normalen så prøver de kanskje inseminering først. Jeg var student da vi var til første konsultasjonstime og det var ikke problem i det hele tatt. Hvilken klinikk skal du til? Håper dette gav deg noen svar. Anonymous poster hash: 63143...1f2 Vi har tatt en haug med prøver. Jeg har tatt ørten blodprøver i forhold til hormoner osv, og mannen har tatt sædprøve. Jeg har også tatt kikkhullsoperasjon. Resultatet er: Alle mine prøver er normale. Jeg har normal eggløsning. Livmoren er helt fin. Jeg har endometriose, som de fant og opererte i mars. Mannens svømmere er gode. Over gjennomsnittet mange levende spermier. Så hva tror dere utfallet blir da? Hvilken type behandling? Alle prøver er jo tatt, så regner med vi går rett på behandling... HI Anonymous poster hash: caf24...422
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 Jeg er gravid etter icsi nå, men mine prøver viste at jeg har pcos da, så inseminering var bortkastet da jeg ikke har eggløsning pluss at mannen i tillegg ikke er helt svømmesyktig. Gikk rett på icsi (én sperm inn i egget).. Dere må ta hormonprøver begge to for å se at det ikke ligger noen underliggende forstyrrelser som kan gi genfeil hos barnet, dette tar rundt 5 uker å få svar på. Mannen må levere sin spermprøve og da blir det talt opp hvor mange prosent som er svømmedyktige. Ditt AMH nivå er det som tilsier hvor mange egg du har liggende. Har du høye verdier så kan det indikere at du har som meg pcos, men er de veldig lave har du få egg igjen og må mest sannsynlig gå på høye doser med hormoner for å få nok egg ved uttak. Har du høye (over 100) verdier går du nok rett på icsi, har du veldig lave går du kanskje rett på ivf og er de på normalen så prøver de kanskje inseminering først. Jeg var student da vi var til første konsultasjonstime og det var ikke problem i det hele tatt. Hvilken klinikk skal du til? Håper dette gav deg noen svar. Anonymous poster hash: 63143...1f2 Vi har tatt en haug med prøver. Jeg har tatt ørten blodprøver i forhold til hormoner osv, og mannen har tatt sædprøve. Jeg har også tatt kikkhullsoperasjon. Resultatet er: Alle mine prøver er normale. Jeg har normal eggløsning. Livmoren er helt fin. Jeg har endometriose, som de fant og opererte i mars. Mannens svømmere er gode. Over gjennomsnittet mange levende spermier. Så hva tror dere utfallet blir da? Hvilken type behandling? Alle prøver er jo tatt, så regner med vi går rett på behandling... HI Anonymous poster hash: caf24...422 Jeg tror det kan bli ivf på dere. Icsi er jo mer for de med dårlige svømmere. Anonymous poster hash: 49f24...1e6
Hjertefru Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 Skrev du hvor gammel du er? Alder (på deg)har mye å si for utfallet. Selv var jeg 35 da jeg fikk mine tvillinger. Det ble ikke funnet noe feil med hverken meg eller mannen. Gikk rett på ivf; full klaff på første forsøk. Skjønner godt hvordan du har det, det er nesten litt for spennende. Tror ikke hverken din lave inntekt eller mannens snus er noe de henger seg opp i. Tvi, tvi, krysser fingre og tær for deg.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #15 Skrevet 4. august 2014 Skrev du hvor gammel du er? Alder (på deg)har mye å si for utfallet. Selv var jeg 35 da jeg fikk mine tvillinger. Det ble ikke funnet noe feil med hverken meg eller mannen. Gikk rett på ivf; full klaff på første forsøk. Skjønner godt hvordan du har det, det er nesten litt for spennende. Tror ikke hverken din lave inntekt eller mannens snus er noe de henger seg opp i. Tvi, tvi, krysser fingre og tær for deg. Jeg er 28 år Off, ja... noen ganger skulle jeg nesten ønske vi aldri søkte om ivf bare fordi jeg er så redd for at vi ikke får det til... høres sikkert helt sykt ut Spiller egentlig ingen rolle for meg hvilken metode de bruker så lenge det funker.... bare har så lite tro på inseminasjon. Faktisk ikke hørt om noen som har fått det til på den måten (bortsett fra de uten partner i danmark selvfølgelig). Jeg har forresten ett barn fra før, med annen partner og en spontanabort med nåværende partner (for 4 år siden). Har forsøkt i 2,5 år nå uten å "lykkes" en eneste gang. Jeg tipper endometriosen kan være grunnen? Anonymous poster hash: caf24...422
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #16 Skrevet 4. august 2014 Skrev du hvor gammel du er? Alder (på deg)har mye å si for utfallet. Selv var jeg 35 da jeg fikk mine tvillinger. Det ble ikke funnet noe feil med hverken meg eller mannen. Gikk rett på ivf; full klaff på første forsøk. Skjønner godt hvordan du har det, det er nesten litt for spennende. Tror ikke hverken din lave inntekt eller mannens snus er noe de henger seg opp i. Tvi, tvi, krysser fingre og tær for deg. Jeg er 28 år Off, ja... noen ganger skulle jeg nesten ønske vi aldri søkte om ivf bare fordi jeg er så redd for at vi ikke får det til... høres sikkert helt sykt ut Spiller egentlig ingen rolle for meg hvilken metode de bruker så lenge det funker.... bare har så lite tro på inseminasjon. Faktisk ikke hørt om noen som har fått det til på den måten (bortsett fra de uten partner i danmark selvfølgelig). Jeg har forresten ett barn fra før, med annen partner og en spontanabort med nåværende partner (for 4 år siden). Har forsøkt i 2,5 år nå uten å "lykkes" en eneste gang. Jeg tipper endometriosen kan være grunnen? Anonymous poster hash: caf24...422 Høres ut som dere har veldig gode sjanser til å lykkes raskt! Du er ung, og har vært gravid. Dette kommer til å gå veldig bra Anonymous poster hash: f4a4b...24e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #17 Skrevet 4. august 2014 Slapp av, dere får IVF uansett! Her røykte både jeg og mannen, jeg sluttet innen konsultasjons timen da. Mannen min trappet ned, men sluttet aldri ordentlig og starte for fullt igjen etterpå! Men før man får IVF så må man prøve inseminering, det gjelder nesten alle. - og da er det positivt at du ikke jobber så mye for det går mye tid frem og tilbake på klinikken/sykehus. Jeg måtte i gjennom 3 insemineringer (mislykket) før jeg fikk gå over på IVF. Det klaffet for meg på 1. forsøk Ønsker dere lykke til !! Anonymous poster hash: 1646f...ba1 Det gjelder overhodet ikke nesten alle at en må prøve inseminering først nei. Tull&tøys! Anonymous poster hash: 4d4cf...06a
Sint naken biltyv Skrevet 4. august 2014 #18 Skrevet 4. august 2014 Hva er forskjellen på ivf og icsi? Var det det het?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #19 Skrevet 4. august 2014 Ved ivf får eggcella og sædcella finne sammen selv oppi et glass. Ved icsi puttes sædcella direkte inn i eggcella. Sånn enkelt forklart:-) Anonymous poster hash: 4d4cf...06a
håper85 Skrevet 4. august 2014 #20 Skrevet 4. august 2014 i Porsgrunn ønsker de 3 runder med inseminasjon, hvis feil eller mangler ikke er påvist.. Hos oss er det ikke noe galt, det bare funka ikke... Da fikk vi beskjed om 3 runder med inseminasjon da ivf er en tung, stor og tøff prosess for kroppen, noe ikke inseminasjon er. Ved å se det du skriver, så regner jeg med at dere må til inseminasjon først, men jeg kan ikke si at det blir sånn, men regner med de.. Vi blei gravide på 3 ivf-forsøk, og ville ikke vært inseminasjonsforsøkene foruten, jeg trodde inseminasjon var tøft men heldigvis visste jeg ikke. Hadde 3 fine ivf-forsøk vi, før de klaffa, tvillingene blei født i år. Jeg trodde eneste hjelpen vi kunne få var prøverør, har også en venninne som regna med å gå rett på prøverør pga. helsehistorie, men også der måtte tre runder med inseminasjon taes. Om det funker med inseminasjon er jo det helt fantastisk. Inseminering gjøres ved at sædvæsken fjernes og det tilsettes ett slags lim i form av væske, og at de plukker ut de sterkeste sædcellene. De blir sprøytet med et lite rør opp i toppen av livmoren og de skal da svømme ut i hver sin eggleder, eggløsningen skal skje ca. 4 timer etter insemineringen og da MÅ egget igjennom den inseminerte spermien. (dette er hva vi blei fortalt av Dr. Khan, han som lagde Norges første ivf-barn).
Optatium Skrevet 4. august 2014 #21 Skrevet 4. august 2014 Vet for øvrig om flere som har lykkes med inseminasjon og skulle gitt mye for å være en av dem. Ivf er tøft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå