Gå til innhold

Konfirmasjon til egne barn. Ang pengegave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som gir penger i gave til egne barn, hvor mye får de?

Anonymous poster hash: f2898...d5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn fikk 10 000 av meg og mannen. Fikk en reise av faren som nok koster mer enn det, men faren bidro ikke med en dritt til selskapet...

Anonymous poster hash: c4c1a...0e1

Skrevet

Hvor mye tjener dere? 

Vi tjener 800 000. 
Hvor mye er vanlig å gi?

Anonymous poster hash: ddf82...70b
Skrevet

Mine barn er ikke konfirmert enda, men første blir det til våren. De kommer til å få bunad og 25.000 kroner av meg, hva faren kommer til å gi vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: f7a7f...b9e
Skrevet

Å himmelen...

Jeg har ikke fulgt godt nok med på dette jeg ser jeg..

I mitt naive hode trodde jeg ikke det var vanlig at foreldrene Ga gave, i allefall ikke slike summer :o

Det er 3 år til jeg har konfirmasjon her, hvordan i himmelen skal jeg klare å skrape sammen til både fest, klær OG minst 10.000 i gave???

Blæh, ikke gøy å være alene og fattig... :\

Anonymous poster hash: ab6e4...9d5

Skrevet

Det er da vanlig at foreldrene for penger til konfirmasjonen? Jeg fikk 10000 pluss selskap og en kjole som ikke var spesielt dyr(ikke bunad), dette var i 2004.

Anonymous poster hash: 7a1e8...465

Skrevet

Jeg gir bunad til ungene, men eksen har glemt han har unger og gir ingenting.

Anonymous poster hash: b4826...0ea

Skrevet

Min eldste konfirmerte seg i fjor. Hun fikk bunad av oss og 50.000 BSU konto

Anonymous poster hash: f6675...6c5

Skrevet

Som jeg fryktet! Det er jo ufattelig dyrt😱😱 Har ikke særlig god økonomi, men har 2 år på å planlegge og spare. Etter det er det heldigvis 4 år til neste.

HI

Skrevet

Jeg fikk velge mellom bunad eller penger av mor og stefar. Valgte penger. Fikk 10 000 + diamant ring, smykke og øredobber. Det var for 7,5 år siden. Fikk 7000 av far og stemor.

Anonymous poster hash: c6975...8fd

Skrevet

Datter fikk bunad, og sønnen fikk 5000 + dress av oss. I tillegg fikk de selskapet

Anonymous poster hash: e0b04...053

Skrevet

Jeg fikk bunad og selskap. Moren min sydde bunaden selv.

Forventet absolutt ikke noen gave utover det! Det er 12 år siden jeg ble konfirmert men jeg kommer nok ikke til å gi gave utenom bunad til mine barn faktisk.. så kjip er jeg ;-)

Anonymous poster hash: 6a8b4...11e

Skrevet

Herremin, her er det vanlig at de får selskap og evt bunad av foreldre. Ikke rart det er mange storforlangende tenåringer rundtom.

Anonymous poster hash: 63659...594

Skrevet

Jeg og mannen setter 300 kr i måneden hver inn på en konto som er tiltenkt slike ting, det har vi gjort siden eldste barnet på 13 år ble født. Blir faktisk penger av det etterhvert, selv om ingen av oss merker det faste trekket på 300kr hver lønningsdag.

Vi har ikke så stor familie, så selskapene blir ikke så dyre. Vi kan fint ha det hjemme og lage maten selv.

Men det er ikke snakk om at ungene her får titusenvis av kroner på egen konto som 14-åringer altså. De kommer til å få tilbud om bunad også kommer vi til å opprette en sperret bolig-konto (bsu lønner det seg vel å vente med å opprette?) som det vil bli satt inn en gave fra oss på.

Den kontoen vil også besteforeldre få nr til og jeg ser for meg vi kommer til å sette inn penger der også til 18 og 20 års dag.

Anonymous poster hash: a6be1...295

Skrevet

Nå er det jo mange som får tilbud om ekstra penger, mot at de kutter ut selskap. Hva syns dere om det?

Mannen håper barna våre velger det, men vet ikke om jeg er så enig.

Skrevet

Når mannens barn konfirmerte seg fikk hun 5000kr av oss og samme sum av moren.

Vi spleiset på selskapet, og vi fikk det ganske billig. En venn som er kokk laget maten, så vi kjøpte inn og han laget. Fungerte bra med billige kyllingklubber og annen billig mat, han gav oss handleliste og der sto drt hvem billigmerker som var hode osv.

Lokalet fikk vi leid billig, og pynten ble litt men den var gjennomtenkt. For hun har en søster som står til konfirmasjon om to år, og jeg har to mindre slik at dette skal brukes igjen. Selv om de ønsker andre farger osv, kan dette enkelt og billig endres. Lysestakene er gjennomsiktige, så lysene må kjøpes inn i den fargen konfirmanten ønsker. Vase til blomsterr passer uansett åssen farger de har.

Så tenk litt langsiktig om du har flere barn. For da kan du få gjort det mye billigere til neste konfirmasjon.

Mine to har jeg lyst å sy bunad til, jeg fikk bunad av min farmor og farfar da jeg konfirmerte meg og ønsker at ungene mine skal få slikt. Og her vi bor nå kan det hende jeg har mulighet til å sy en. Jeg har ikke råd til å kjøpe en ferdig sydd, men sy selv kan gå om jeg får fingeren ut og begynner. Spm om bunad var oppe hos eldste som konfirmerte seg, men det syns hun bare var teit.

I krisefell om jeg ikke blir ferdig med bunad så har mormor en slik bunad jeg skal sy, slik at de kan bruke på dagen. Muligens litt skjeiv fordeling på gaver, men nå har heller ikke mine barn så stor familie, slik at vi kommer nok til å ha de konfirmasjonene hjemme. Og dermed blir det billigere igjen, og mi eldste har sagt hun vil ha lapskaus, så da blir jo maten ekstra billig. Og ikke må vi kjøpe kjole og tilbehør til noen tusen, det fikk vist hun eldste. 4000kr tror jeg de brukte på klær til henne. Så totalt går det nok opp i opp...

Anonymous poster hash: e8353...2a8

Skrevet

eldste konfirmerte seg i år.
han fikk bunad av besteforeldrene. selskapet og 30 000,- av sin far og meg.
(for å kamuflere at hans far ikke bryr seg - gjorde jeg besøket og gaven til felles fra oss)

det tok meg 2 år med feriepenger å spare opp summen. så har vært kjipe ferier de siste årene - men pengene strekker ikke til alt på en inntekt.

Anonymous poster hash: bbed1...286
Skrevet

I min familie, og slekt, får alle bunad og selskap av foreldrene. Jentene får bunad til dagen, mens guttene får den fysiske bunaden når de er ferdig utvokste (og da en ikke så dyr dress til selve dagen, den er jo uansett utvokst 2 mnd senere).

Sølvet får man gjerne fra besteforeldre til jul og bursdag over flere år, det samme med broderier og tilbehør. Dette gjør jo at man ikke egentlig koster sine foreldre så mye til bunad på selve dagen, men jeg kan garantere at ingen av oss har tenkt at det er kjipt. Det er bare sånn det er. :-)

Anonymous poster hash: 994e5...5d2

Skrevet

Her har de to eldste fått selskapet, bunad og 10 000,-

Skrevet

Vi ga bunad med tilbehør i konfirmasjonsgave. Hos faren fikk hun e laptop. Vi spleiset på selskapet sammen. Konfirmanten var fornøyd.

Vi har en egen sparekonto til henne med noen tusen på. Ser derfor ikke behov for å gi ekstra penger til konfirmasjonen.

Skrevet

Min som skal konfirmeres til våren kommer til å få 10000 til sammen fra foreldrene pluss selskap.

Skrevet

Jeeeeebus, får helt angst av å lese om disse gavene! Jeg fikk symaskin av mine foreldre til konfirmasjonen😂

Uansett, laaaaaaangt frem i tid her i huset. Men kommer aldri til å gi noen store summer til konfirmasjonen. Vi sparer i fond til barna, men det skal de få når tiden er riktig!

Skrevet

Datteren min fikk bunad og selskap. Hun fikk ingen pengegave i tillegg nei...

Anonymous poster hash: 4260f...264

Skrevet

Jeg brukte mamma sin bunad til konfirmasjonen og har i ettertid arvet bestemor sin. Jeg fikk selskapet og sertifikatet av mamma og pappa på dagen, den kom vel på 13000kr i 06.

Anonymous poster hash: 4e8db...a68

Skrevet

Min eldste konfirmerte seg i fjor. Hun fikk bunad av oss og 50.000 BSU konto

Anonymous poster hash: f6675...6c5

Dumt av dere å sette inn så mye for henne på BSU. Da mister hun skattefordelene av summen....

HI: Mine skal få, OM de vil døpe seg og konfirmere seg, selskapet og en liten pengegave. Vil de gjøre det så skal det IKKE være for gaver og for penger, men fordi de ønsker å tilhøre kristendommen og være kristen.

Anonymous poster hash: 57a3a...8db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...