Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Hvordan beskytter dere barna mot dette? Jeg er på ferie ned 3 åringen + gravid selv et sted med mye flått, og jeg er hysterisk! Livredd for å la han leke ute alene i gresset! Hva gjør dere erfarne?? Anonymous poster hash: 4af14...607
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Det tenker jeg overhodet ikke på faktisk. Får barne flått på seg tar vi den vekk, ikke verre enn det Skulle det bli en rød ring rundt stikkstedet går man til lege og får antibiotika, kjenner andre det har skjedd med, men har aldri opplevd det hverken på meg selv eller barna... Kjenner to stykker som har fått påvist borreliose, ene er delvis ufør pga det (pappaen til en av barnas venner), den andre er 100% frisk igjen (en kollega). Sjansen for å bli alvorlig syk av flottbitt er ikke veldig stor, det er mange ting ungene gjør som er farligere enn å leke i gresset. Anonymous poster hash: dad3f...5b2
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Enig med #2, sjekk barnet for flått hver kveld før han legger seg ( også under armer, i lysken og håret) Da får du tatt ut ev. flått før de har sittet lenge. Skulle han være bitt passer du på stedet og allmenntilstand de neste ukene. Kan ikke bli overnervøs. Anonymous poster hash: 75b26...55a
Pengetreet Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Sjansen for flottbitt når man leker på en gressplen er jo minimal. Både jeg og datteren min har fått flått på skogsturer, men jeg fjerner det bare. Har aldri opplevd at det har blitt ring rundt bittstedet. Lev som vanlig og ta en sjekk hver kveld
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Her jeg bor er flåtten overalt, også på plena foran huset. Men man kan ikke gå å være redd flåtten, må bare leve som vanlig. Det viktigste er å sjekke hver kveld og få tatt den med en gang. Selv om her er veldig mye flått (vi bor på landet med skog på alle kanter), så har jeg blitt bitt kun èn gang. 8-åringen også kun èn gang, mannen aldri. Kattene og hunden derimot må vi plukke av hver dag. Anonymous poster hash: 788a8...630
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå