Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Hvordan fungerer dette? Jeg har utvidet jobbsøket til andre deler av landet, men hva gjør vi hvis jeg får jobb? Vi må jo flytte. Mannen søker overføring til samme by jeg evnt. får jobb i. Men hva med barnepass? Må man belage seg på dagmamma? Føles litt som om dette kan bli vanskelig å planlegge/gjennomføre. Men vi må ha jobb begge to, og det få vi ikke her vi bor nå. Noen råd? Anonymous poster hash: c2bde...1ef
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Jeg har 2 ganger flyttet til ny kommune etter at søknadsfristen til barnehage gikk ut. Første gang pga. studier og andre gang på grunn av jobb (samme som deg, måtte utvide søket til å også gjelde andre kommuner og fylker). Begge gangene har jeg ringt direkte til barnehagene i kommunen. Begynt øverst på lista og ringt meg igjennom lista. Begge gangene har jeg også fått barnehageplass Når du får jobb så begynner dere bare å ringe rundt. Min erfaring er at man får alltids en plass. Og skulle dere ikke få det så er dagmamma et alternativ mens dere venter på plass. Anonymous poster hash: f51a3...2bb
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Hadde det vært i Oslo eller Skedmo og sikkert andre folkerike og populære innflyttskommuner måtte dere nok belage dere på dagmamma eller evt private barnehager. Må ha max flaks for å få plass i kommunale barnehager her. Vi ventet i 12 mnder for overflytting på nummer 1 og har nå ventet i 8 måneder på plass til nummer 2 i ønsket barnhage her i Skedsmo. Ikke en ideell situasjon, men ordner seg sikkert! Anonymous poster hash: 3ed8f...450
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå