Gå til innhold

Hjertebank/urolig hjerte/ekstraslag... gravid. JEG BLIR SÅ REDD!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen roe meg ned? Hjertet hopper og spretter her. Hva gjør jeg? Hadde det samme inatt. Fikk høy puls og svettet også. Ga seg på dagen Nå er det tilbake med full styrke.

Anonymous poster hash: f10e8...d5b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du engstelig er det ganske vanlig å få hjertebank og høyere puls. Du stresser deg selv opp liksom. Men er du urolig kan du ta turen til lege, og få det sjekket.

Jeg vet ikke hvor langt du er på vei, men hadde ofte episoder med skikkelig hjertebank under graviditeten. Det kom og gikk litt. 

Anonymous poster hash: a9021...942
Skrevet

Da ringer du jo legevakta i stedet for å spørre her!

Anonymous poster hash: ab9ed...0d2
Skrevet

Det hadde jeg og. Slapp av, det blir ikke bedre av å stresse med det!

Anonymous poster hash: 3a118...99f

Skrevet

Jeg hadde også mye hjertebank under graviditeten, og fikk beskjed om at det var ganske vanlig og helt ufarlig. Men det var sagt på grunnlag av mine symptomer, jeg ville ha tatt en tur til legen og latt han/henne avgjøre om det er farlig eller ikke.

Anonymous poster hash: cb96c...525

Skrevet

Jeg var mye plaget av ekstraslag og hjertebank da jeg var gravid med andremann. Ble etterhvert ganske bekymret og tok kontakt med lege. Han sa at det er endel som er plaget med dette under svangerskap, men tok et EKG for å være sikker. Den viste ekstraslagene, men de fant ikke noe annet feil.

Så fort ungen var ute stoppet dette.

Ta en sjekk hvis du er veldig bekymret. Det trenger ikke være noe, men vet hvor kjipt det er å være bekymret.

Skrevet

Hadde dette daglig gjennom siste halvdel av to av mine svangerskap. Begge ganger tok legen EKG (?) på meg for å være sikker på at det ikke var noe galt, noe det ikke var, men det er visst helt normalt. I alle fire svangerskapene har jeg hatt hvilepuls på 100-130 de siste to månedene. Skikkelig ubehagelig, men gikk over like etter fødselen.

Anonymous poster hash: 19294...d7b
Skrevet

Jada, ALLE leger sier at det er sååå vanlig under svangerskap. Jaada, det får alle høre, inkludert meg.

Men vet du? Det fortsatte etter fødsel. Og ett år etter fødsel osv.

Og hva er unnskyldningene til legene nå, da, når de ikke lenger kan skylde på svangerskapet? De hadde ingen flere unnskyldninger, men på EKG så de urovekkende ting..tegn på flimmer. Så ble sendt til spesialist, som sendte meg til sykehus som jeg ikke har hørt noe fra.

Ikke ta det med ro med at det er vanlig under svangerskap..

Anonymous poster hash: db120...9d1

Skrevet

Hadde jeg og.

Lave jernlager, blodmangel, og lavt blodtrykk. Ufarlig for meg, og de fleste. Gikk over etter svskapet

Anonymous poster hash: 9b558...c4a

Skrevet

Jada, ALLE leger sier at det er sååå vanlig under svangerskap. Jaada, det får alle høre, inkludert meg.

Men vet du? Det fortsatte etter fødsel. Og ett år etter fødsel osv.

Og hva er unnskyldningene til legene nå, da, når de ikke lenger kan skylde på svangerskapet? De hadde ingen flere unnskyldninger, men på EKG så de urovekkende ting..tegn på flimmer. Så ble sendt til spesialist, som sendte meg til sykehus som jeg ikke har hørt noe fra.

Ikke ta det med ro med at det er vanlig under svangerskap..Anonymous poster hash: db120...9d1

Men det er jo det, er svært få det er farlig og vedvarende hos.

Alle symptomer KAN ko være kreft, salg, infarkt osv osv, men som oftest symptomer på "snillere" tilstander.

Det hjelper jo ikke at brukere her inne sier det kan være dødelig, eller? Det beste er en tur til legen

Anonymous poster hash: 9b558...c4a

Skrevet

Jeg hadde også det, ekkelt og ubehagelig.

Anonymous poster hash: 47e9b...afd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...