Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Har du noen gode tips til hva det enn måtte være av utstyr for de bittesmå? Hvilke drikkeflaske er best til ett-åringer, hvilke matbokser passer når man skal ha med en del mat selv, hva slags ullundertøy har du god erfaring med, hva slags parkdresser etc etc.. La oss hjelpe hverandre! Anonymous poster hash: f990b...632
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 En ettåring er vel ikke bitteliten akkurat. Og de utvikler seg jo fort de første mnd av barnehagetiden og behovet som var der når de begynte varer gjerne ikke til jul en gang. Til mine har jeg vært fornøyd med: Reflex, Ludo og Bamse(Lindex) regntøy. Kappahl funker også, men jeg syns det er litt kjedelig med ensfarget. Reima, Ludo el Reflex parkdress. Av ullundertøy har jeg de siste årene kjøpt mer og mer av Janus. Det er relativt rimelig og har god kvalitet. Devold er også bra, men nokså dyrt. Av sko foretrekker jeg Viking. Både som joggesko og vintersko. Jeg er veldig fornøyd med luer fra Reima, mange av de har god fasong og god passform. Matboks har ikke vi behov for i vår barnehage, så der har jeg ingen erfaringer å dele. Camelbak har gode flasker, men har en del deler, så en fordel om man får gjøre de ren selv (de er hvertfall dårlige på det i vår bhg, så der har de en med få deler som er enkel å rengjøre) Anonymous poster hash: f6359...561
Februarjente2012 Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Hvis barnet kan drikke av sugerør anbefaler jeg drikkeflaskene fra avent(rød eller blå). Lekker ikke og har bra kvalitet. Matboks har jeg brukt sånn koffertaktig med plass til en liten boks oppi til fruktbiter, rosiner, eller frokostblanding. Ellas kitchen er lett for de å spise i stedet for yoghurt i starten da det er mange små som må ha hjelp.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Trenger ikke ha det beste og dyreste innen uteklær til så små. Så lenge de holder seg varm og tørr er det godt nok. Klærne slites jo ikke akkurat ut.. Så er det greit med ull. Både undertøy og til å ha under dress. Jeg har vært fornøyd med nameit sine heldresser i ull, er enkle å hive på ungene. som vannflaske har vi brukt den med sugerør fra avent siden den er antispill. Camelbak er også gode flasker, men krever at ungen må både bite og suge. Matboks med rom er fint, da kan man putte frukt og grønnsaker oppi. Har vært fornøyd med Blafre sine plastbokser, har både traktor og den nye firkanta med blomster. Anonymous poster hash: 4545a...0dc
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Hvis barnet kan drikke av sugerør anbefaler jeg drikkeflaskene fra avent(rød eller blå). Lekker ikke og har bra kvalitet. Matboks har jeg brukt sånn koffertaktig med plass til en liten boks oppi til fruktbiter, rosiner, eller frokostblanding. Ellas kitchen er lett for de å spise i stedet for yoghurt i starten da det er mange små som må ha hjelp. Høres lurt ut med sånn koffert! For i en tradisjonell matboks kan man umulig få plass til yoghurt/smoothie, mme, glass med fruktmos, brødskive osv.. Anonymous poster hash: f990b...632
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Klarer ett-åringene deres å drikke av sugerør altså? Har ikke forsøkt her ennå, drikker kun av flaske og tutkopp.. Anonymous poster hash: f990b...632
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Klarer ett-åringene deres å drikke av sugerør altså? Har ikke forsøkt her ennå, drikker kun av flaske og tutkopp.. Anonymous poster hash: f990b...632 Vi begynte å bruke Avent-flasken med sugerør da mini var 7-8 mnd, vanlig sugerør gikk fint like etterpå... Anonymous poster hash: dd797...ee3
Februarjente2012 Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Den kofferten vi har er fra sne design. God plass til et par skiver, noe i en liten boks og frukt eller yoghurt. Hvis ungen din skal ha mme kan du sikkert sende den ved siden. De fleste barnehager kjøper vel inn melk tror jeg. Min eldste datter brukte sugerør fra 7/8 mnd, men min lille nå skjønner ikke helt greia. Har fortsatt en mnd å øve på før bhg-start😊 Ellers må jeg anbefale navnelapper fra Askeladden. De er veldig bra og sitter godt fast på alt.
skjotta Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Contigo har drikkeglass med sugerør og antispill som er større enn Avent sine. Ellers tilbringer de minste mye tid på bakken og i vogn så en god dress synes jeg er en god investering. Når de er så små er også gode sko viktig. Jeg får fnatt av folk som kjøper sko til barn på europris, pleier å spørre om de kjøper skoene sine der og og merkelig nok gjør de aldri det. (Ja, jeg har hatt ett par sko fra europris og det er de verste skoene jeg har vært borti. Skulle vært forbudt)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Elsker wow koppen, ingen søl og den redda bilferien vår. Avhengig nå. Uteklær og ullklær kjøper jeg helst på salg, så er ikke så superkresen egentlig. Men er veldig glad i reima sine dresser, men har hatt Skogstad til største i år og den fungerte perfekt, ikke våt og ikke kald. Votter har jeg enda ikke funnet noen skikkelig gode av desverre. Minste blir kald uansett :/ Så tar imot alle tips Kuvat og reima luer er best syns jeg. Pierre Robert ullundertøy er behagelig og lett tilgjengelig pluss ofte på salg Anonymous poster hash: 2063f...daf
Gullunger Skrevet 3. august 2014 #11 Skrevet 3. august 2014 Barnehagevott fra nøstebarn er utrolig god og varm!! Fint for de minste på vinteren ;-)
skjotta Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 Elsker wow koppen, ingen søl og den redda bilferien vår. Avhengig nå. Uteklær og ullklær kjøper jeg helst på salg, så er ikke så superkresen egentlig. Men er veldig glad i reima sine dresser, men har hatt Skogstad til største i år og den fungerte perfekt, ikke våt og ikke kald. Votter har jeg enda ikke funnet noen skikkelig gode av desverre. Minste blir kald uansett :/ Så tar imot alle tips Kuvat og reima luer er best syns jeg. Pierre Robert ullundertøy er behagelig og lett tilgjengelig pluss ofte på salg Anonymous poster hash: 2063f...daf En strikket ullvott med en regnvott utenpå funker som oftest. Eventuelt fleece under dersom barnet reagerer på ull. Det er tynn nok til at barnet beholder den på og varm nok til å være behagelig.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 Bittesmå babyer... Ettåring. Her skurrer det. Men du må da vel vite best hva slags drikkeflaske barnet ditt liker? Merkelig hele innlegget. En ettåring er ingen bitteliten baby, men en monsterbaby. Jeg kaller ikke en ettåring for baby, kaller den for ettåring. Anonymous poster hash: dc98f...e1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå