Gå til innhold

Hematom etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har hatt hematom etter keisersnitt? Jeg har et hematom i den ene siden av ks såret mitt 2 uker etter ks. Det er ømt og blør litt, og skal ifølge legen blø ut og noe av blodet blir absorbert igjen av kroppen.

Andre som har hatt dette etter ks? Tok det lang tid før det ble bra igjen? Jeg har ikke feber og infeksjon :-) (bank i bordet)

Anonymous poster hash: 02629...d9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hadde feber og infeksjon. Elendig i 2 uker etterpå... Sikkert ikke den solskinnshistoria du var ute etter:-)

Anonymous poster hash: 50ee4...47d

Skrevet

Men mitt hematom lå i en magemuskel da. Høres ut som du snakker om et serom? I såfall hadde jeg det i tillegg. Åpna såret litt igjen og klemte ut en del sårvæske.

Anonymous poster hash: 50ee4...47d

Skrevet

legen sa det er blodansamling like under huden?

Skrevet

Hmm - hadde flere varianter.

For det første blødde jeg så mye av diverse sår etter ks (innvendig) at jeg måtte ha full utskiftning og ny operasjon.

Deretter fikk jeg et hematom oppe på høyre side av kroppen som måtte behandles med drypp (antibiotika) når de først oppdaget det (eller dvs at de faktisk hørte på meg og tok meg på alvor).

Så fikk jeg noen "utvekster" på ks-såret (som da var åpnet og sydd to ganger). Disse ble "penslet" et par ganger og så gikk det over....

Anonymous poster hash: 93387...976
Skrevet

hvor raskt etterpå måtte du ha ny operasjon og hvordan merket de at det var behov for det?

Skrevet

Ja, jeg hadde mistet 1,5 liter blod i det før det ble oppdaget. 

Anonymous poster hash: c8f6d...5cf
Skrevet

1,5 l blod som lå og skulle ut?! oi shit. Det var ikke lenge etter selve operasjonen, da?

Skrevet

Jeg hadde et hematom som plutselig eksploderte utover gulvet dagen etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Fikk helt hetta og ble hentet i ambulanse. Tømte seg ett par ganger etter dette også. Gjorde ikke noe annet enn å bytte bandasjer. Ble ikke betent. Tok 4-5 uker før det var grodd.

Skrevet

det hørtes skummelt ut. var det stort? tømte det seg av seg selv de andre gangene også? det lå bare overfladisk til like under huden?

Skrevet

Jeg måtte ta blodfortynnende sprøyter hver dag mange uker etter ks (legene trodde jeg hadde hatt blodpropp i en lunge, det viste seg å være feil). Fikk et stort hematom i operasjonssåret, var ganske ubehagelig til tider. Da jeg fikk slutte med sprøytene "skrumpet" hematomet bort.

Anonymous poster hash: fd783...7db

Skrevet

det hørtes skummelt ut. var det stort? tømte det seg av seg selv de andre gangene også? det lå bare overfladisk til like under huden?

Ble veldig redd første gangen fordi jeg trodde at jeg blødde ut. Det var så mye. Men når jeg fikk vite hva det var, var det greit. Tømte seg selv de andre gangene også. Litt kipt, fordi klærne ble plutselig veldig våte, eller det var plutselig stor flekk i senga helt inn i overmadrassen. Måtte kjøpe tisselaken.

Det lå i underhuden. Vet ikke akkurat hvor, men litt dypt virket det som.

Skrevet

Huff, det er ekkelt med blod- spesielt fra et operasjonssår. jeg fikk helt panikk. I går blødde det litt og jeg var som sagt på kontroll hvor de sa det ville blø ut, har ikke kommet noe etter dette. Kan hematomet bli større enn det er nå (2uker etter ks)? at det samler seg enda mer inni der? Håper det skrumper inn av seg selv asap, liker ikke dette :-/

-hi

Skrevet

Noen som har måttet tømme et hematom etter keisersnitt? Hvordanrvar det?

Skrevet

ingen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...